נדל"ן ותשתיות

היסטוריה: ההסתדרות הלאומית מכריזה על הקמת איגוד חדש

ההסתדרות הלאומית מכריזה על הקמת איגוד המנופאים הראשון בישראל. לפי הודעת האיגוד הם יעסקו בשמירה על חייהם וזכויותיהם של המנופאים 
מערכת ice | 
יואב שמחי יור ההסתדרות הלאומית (צילום עומר וידר)
היסטוריה בהסתדרות: איגוד המנופאים הראשון בישראל הוקם השבוע בהסתדרות הלאומית. בארגון החדש מסבירים כי ההקמה מגיעה בעקבות תחושת האכזבה של מנופאים רבים מההתנהלות הבעייתית של ההסתדרות הכללית בענף, אשר לטענתם הגיעה לשיא עם חתימת הסכם ענפי חדש מאחורי גבם של המנופאים.
עוד נמסר מטעם ארגון המנופאים כי הקמת האיגוד מהווה חלק ממהלך ההתבססות של ההסתדרות הלאומית כגורם מוביל בענף הבנייה.
סדר היום של האיגוד החדש יכלול התנגדות נחרצת להסכם הענפי החדש (אשר כניסתו לתוקף מותנית בהחלטה של שרת הכלכלה על פרסום צו הרחבה), מאבק בתאונות עבודה, תיקון עיוותים ברגולציה המסדירה את העסקת המנופאים, ושיפור פעילות הרווחה והרחבת ההטבות עבור ציבור המנופאים.
 
בראש האיגוד יעמוד דן ורשבסקי, שמוביל את ציבור מפעילי עגורן צריח שנים רבות, מיום ההתאגדות, והוא יוביל את האיגוד לצד חברי מזכירות האיגוד אשר ייבחרו בקרוב מקרב המנופאים. ורשבסקי מסר: "ענף הבניין הוא אחד הענפים המרכזיים בכלכלת המדינה, והמנופאים ממלאים בו תפקיד מרכזי, אך נאלצים לעבוד  יום יום בתנאים פיזיים קשים ומסכני חיים, בענף שמתנהל כמו ג'ונגל. בשנים האחרונות המנופאים הופקרו, ואלה שמתיימרים לייצג אותם נרדמו בשמירה. מהיום, כל זה הולך להשתנות".
יו"ר ההסתדרות הלאומית יואב שמחי מסר: "נעניק לאיגוד את כל הסמכויות והמשאבים הנדרשים כדי לשפר את תנאי עבודתם ולקדם את המקצוע ואת הבטיחות בעבודה. כל מנופאי חייב לחזור "שלם" הבייתה מיום העבודה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה