נדל"ן ותשתיות

שוק הדיור בצרות? "ההיצע יוביל שוב לעליית מחירים"

נשיאות המגזר העסקי בהמשך לעליית האינפלציה: "כלכלת ישראל נמצאת בנקודת מפנה קריטית ועל הממשלה החדשה מוטלת האחריות לקבל החלטות שיובילו לצמיחה", מנכ"ל ובעלים של חברת ארי מגורים טוען: "לא ברור כיצד המחירים לא יורדים"
מערכת ice |  1
שוק הנדלן (צילום vecteezy)
אחרי פרסום נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אמש (חמישי), תגובות קשות בעולם הנדל"ן והפניית האצבע היא לממשלה החדשה שתנסה לבלום עלייה של 20.3% במחירי הדירות בשנה האחרונה.
דובי אמיתי, יו״ר נשיאות המגזר העסקי: "למרות הפעלת כלי הריבית, אנו עדים לכך שקצב האינפלציה עדיין במגמת עלייה. על פי מיטב ההערכות והאינדיקטורים שמעידים על האטה עולמית, זו מגמה שניתן לראותה גם במשק הישראלי, והיא גובה מחיר יקר מהמגזר העסקי. כעת, כלכלת ישראל נמצאת בנקודת מפנה קריטית ועל הממשלה החדשה מוטלת האחריות לקבל החלטות שיובילו אותנו לצמיחה. ככל וממשלת ישראל תבחר במדיניות של הרחבה תקציבית והסכמי שכר שיעלו את השכר הממוצע במשק -  פעולות אלו יתדלקו את האינפלציה והמשק הישראלי עלול להיקלע למיתון במקביל לאינפלציה גבוהה – סטגפלציה. בימים אלו נדרשת אחריות לאומית רחבה ויש להיכנס לשיח על עסקת חבילה"
 
אוהד אסרף, מנכ"ל ובעלים של חברת ארי מגורים המתמחה בשיווק נדל"ן מציין כי: "נתוני הלמ"ס מתייחסים לחודשים ספטמבר אוקטובר ואינם מביאים לידי ביטוי את המצב היום בשוק הדיור. כיום במשרדי המכירות, עליית המחירים נעצרה אך עם זאת אין ירידות מחיר למעט מבצעים שבהם נוקטים חלק מהיזמים, כמו בכל תקופה אחרת. לכאורה השוק נמצא במצב שבו יש ירידה חדה בעסקאות ולא ברור כיצד המחירים לא יורדים והסיבה לכך היא שכמות העסקאות חזרה לקצב נורמטיבי והיא אינה גורמת ליזמים להיות במצב שבו הם נאלצים להוריד את המחיר".
עוד הוסיף: "רובם נהנו מרווחיות גבוהה בשנתיים האחרונות ויש להם את היכולת והסבלנות לעבור תקופה של מספר חודשים ברמת העסקאות הנוכחית. עם זאת אם קצב המכירות ימשיך לרדת כתוצאה מישיבה על הגדר של הרוכשים זה יוביל בהמשך לצמצום הבנייה וליצירת צוואר בקבוק מחודש בצד ההיצע שיוביל שוב לעליית מחירים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחירי הדיור
    רח 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תפסיקו לקנות דירות. תנו לקבלנים להתקע עם מלאי.
    סגור