נדל"ן ותשתיות

פורטוגל מבטלת את "וויזת הזהב": האם המהלך ישפיע על השקעות ישראלים?

תושבי פורטוגל מתרעמים על משבר הדיור שנגרם מהטבות למשקיעים זרים, ובעקבות עליית מחירי הנדל"ן במדינה החליטו בממשל לבטל את התכנית האטרקטיבית לזרים. מנכ"ל יורופה נדל"ן בפורטוגל: "שינוי או ביטול תוכנית הגולדן ויזה לא צפוי להשפיע כלל על השקעות ישראלים"
מערכת ice | 
פורטוגל ליסבון (צילום PIXABAY)
פורטוגל סוגרת את תוכנית "וויזת הזהב" השנויה במחלוקת שלה שאפשרה למשקיעים לקבל אישורי שהייה בתמורה לרכישת נדל"ן למגורים בשווי של לפחות 500,000 אירו.
זהו אחד מכמה צעדים שהצהיר בשבוע שעבר ראש הממשלה שנועדו להילחם במשבר דיור שלטענת ממשלת פורטוגל הוחמר בעקבות הוויזות, כך דיווח רויטרס. אבל החלופות הפופולריות יותר, והזולות יותר, של המדינה לתוכנית ויזת הזהב עדיין מושכות אליה מאות יזמים מרחבי העולם.
בעוד פורטוגל נאבקת עם שכר דירה מרקיעי שחקים ואינפלציה, קבוצות דיור טוענות כי אשרות כמו אלו מטיבות עם זרים עשירים על חשבון התושבים המקומיים על ידי העלאת יוקר המחיה, והוסיפו כי השבתת ויזת הזהב אינה דרך יעילה להילחם בספקולציות נדל"ן. כל עוד ויזות דומות עדיין קיימות, לפי רויטרס.
 
בעשר השנים האחרונות, מאז השיקה פורטוגל את "ויזת הזהב", שיעורם של התושבים הזרים במדינה קפץ ב-40%, ליותר מחצי מיליון (במדינה חיים כ-10 מיליון איש). המגמה הזו הובילה עלייה במחירי הדיור, כאשר לפי אנליסטים המחיר הממוצע של בית בליסבון זינק פי שלוש מאז 2015.
עוד לא ידועה ההשפעה על המשקיעים הבינלאומיים והזרים שבאים להשתקע, אך נזכיר כי אלפי ישראלים פנו בשנים האחרונות להשקעות בנדל"ן בפורטוגל, וכמובן נהנו מעליית המחירים הזו, בנוסף לכך שבתמורה להשקעות הוקל להם להשיג אזרחות פורטוגלית.
כיום בפורטוגל ניתנות אפשרויות מימון ייחודיות של עד 75% במשכנתא למימון הרכישה מבנקים מקומיים  באופן המאפשר רכישת דירה באמצעות הון עצמי של החל מ-60 אלף אירו, פוטנציאל תשואה גבוה (8%-12%) ותחזית חיובית ומתמשכת לעלית ערך משמעותית בשנים הקרובות. 
לאחרונה דיווחה יורופה נדל''ן על נתוני שיא במכירת דירות לרוכשים ישראלים בפורטוגל. החברה השלימה מכירתן של 78 דירות, בסך של כ-18 מיליון אירו, ללקוחות ישראלים שונים ברחבי פורטוגל במבצע מכירות שניהלה בין ה-22 בדצמבר ל-31 בדצמבר.
עו״ד אמיר תלמי, מנכ״ל יורופה נדל״ן בפורטוגל: "שינוי או ביטול תוכנית הגולדן ויזה לא צפוי להשפיע כלל על השקעות ישראלים בפורטוגל. שיעור הישראלים שבחרו לגשת לתוכנית ויזת הזהב נמוך עד זניח. רובם המכריע של הישראלים בוחרים להשקיע בפורטוגל שלא לצורך קבלת אזרחות או ויזת זהב, כהשקעה כלכלית לאור פוטנציאל התשואה, עליית הערך והמימון המקומי הניתן. אנו עדים בחודשים האחרונים לביקושי שיא להשקעות נדל״ן בפורטוגל מצד ישראלים והצפי הוא שגם בהמשך, השקעה כלכלית בנדל״ן בפורטוגל תמשיך להיות אטרקטיבית במיוחד ואבן שואבת עבור ישראלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה