נדל"ן ותשתיות

ראול סרוגו: "ריבית של 5% היא גלולת רעל לענף הבנייה"

נשיא התאחדות בוני הארץ הזהיר כי היצע הדירות חייב להגיע ל-80 אלף או שישראל תיכנס לשיא היסטורי של משבר דיור
מערכת ice | 
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (צילום יחצ, pixabay)
בוועידת עיר הנדל״ן ירושלים של מרכז הבנייה הישראלי, אמר נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו: ״ריבית של 5 אחוז היא גלולת רעל לענף הבנייה, אל תבלבלו, לא האטה, הענף במיתון עמוק. המספרים של שנת 2022 אינם רלוונטיים, אנו חווים בשטח ירידה של 25 עד 40 אחוז בהתחלות הבנייה, אנחנו רואים את זה בשטח ועוד לפני שיצאו הנתונים הרשמיים, דרך כמות הבטון שאנו צורכים והיתרים שאנו מוציאים, הכל משתקף לנו באופן מידי. היצע הדירות חייב להגיע ל-80 אלף. כל דבר מתחת לזה לא נעמוד בצרכים בנק ישראל דוחף את המשק אל מדרון תלול של אינפלציה ומיתון שעלולים להסתיים שיא היסטורי של משבר דיור״.  
סרוגו ממשיך: ״בנק ישראל, צריך לעשות חשבון נפש ולבש סליחה מהזוגות הצעירים, עליות הריבית הדרסטיות והפאניקה שיש כיום נעוצות מתחזיות והחלטות מוטעות שקיבל עוד ב-2202, הם הכשילו את הזוגות הצעירים בכך שהעלו את ריבית הפריים ודחף אותם לתסבוכת שהם נמצאים היום, הריביות היו יכולות לעלות בצורה מתונה יותר ולא בטירוף שאנו חוזים כיום״.  
 
על העתיד: ״אנחנו בדרך לקטסטרופה, הריבית לא תרד, היא תישאר ולתקופה ארוכה. יעד של 1-3 אחוז אינפלציה הפך לחזות הכל והוא אינו ריאלי. כל עוד לא נגדיר מחדש יעיד אינפלציה ונוריד ריבית המיתון יסחוף את כולנו. יש פתרונות יצרתים, אנחנו זועקים לתמריצים אך האמת היא שאין עם מי לדבר בממשלה, המדינה נפקדת מהאירוע, הם עסוקים בדברים אחרים וזה באה לידי ביטוי ביקור המחייה ובמשבר הולך ומעמיק בענף הנדל"ן. אני מודאג מאוד, הייטק למטה הנדל"ן למטה מאיפה יגיעו מקורות התקציב של המדינה״. 
בפתיחת המליאה אמר ערן רולס, יו״ר מרכז הבנייה הישראלי: ״הפינוי בינוי זה קרש ההצלה של אזרחי ישראל ממחירי הדירות ששברו שיא עולמי. ההתחדשות העירונית  שוברת, לראשונה, את המונופול של המדינה על שיווק קרקעות לבניה ועל ידי כך היא תגדיל את היצע הדירות ותוריד את מחירי הדיור. אני רוצה להתריע בפני אזרחי ישראל שלא רחוק היום שבו המדינה תתחיל למסות בצורה דרסטית את הפינוי בינוי בשביל להמשיך ולעשוק אותם כפי שהיא עושה בעשרים השנים האחרונות.  אנו עומדים בפני תהום, מחירי הדירות, שכירויות והמשכנתאות עולים דרמטית, ואלו מהווים 70% מבעיית יוקר המחייה.  על הציבור לדעת כי משבר הדיור אחראי לרוב עליית המחירים במשק. הוא משליך על תחומי המזון, בריאות, ביגוד וכו. בידיים שלכם האפשרות לעצור את כדור השלג״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה