נדל"ן ותשתיות

הנחה חדשה לרוכשי הקרקעות: אלו התנאים החדשים לזכאים

מועצת מקרקעי ישראל אישרה בישיבתה את הנחת אזור לבעלי תעודת זכאות של חסרי דיור בהקצאת קרקעות לבנייה עצמית באזורי עדיפות לאומית כפי שנקבעו בהחלטת ממשלה מה-21.05.23
מערכת ice |  1
קניית קרקע חקלאית (צילום יובל סגל, מתוך אתר פיקיויקי)
ישיבת מועצת מקרקעי ישראל התקיימה היום (רביעי) במעמד שר הבינוי והשיכון ויו"ר המועצה הרב יצחק גולדקנופף ומנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קווינט. במסגרת הישיבה, המועצה אישרה כי הנחת אזור לבעל תעודת זכאות של חסר דיור ע"פ תבחיני משרד הבינוי והשיכון בהקצאת קרקע לבנייה עצמית במכרז הרשמה והגרלה או בהקצאה שלא במכרז. הנחה זו תינתן באזורי עדיפות לאומית כפי שנקבעו בהחלטת ממשלה מס' 561 מיום 21.05.23.
בהתאם להחלטה, נקבע כי הפחתת דמי החכירה המהוונים תוגבל כמפורט: במגרשים של עד 250 מ"ר – תוגבל ההפחתה למחיר תקרה אשר יעמוד על 850,000 שקל, ערך קרקע ללא הוצאות פיתוח ומע"מ ליח"ד. במגרשים מעל 250 מ"ר - תוגבל ההפחתה למחיר תקרה אשר יעמוד על 650,000 שקל, ערך קרקע ללא הוצאות פיתוח ומע"מ ליח"ד.

בנוסף, אושר עי" המועצה לבטל את הגבלת ההטבה הנוכחית כתלות למצב הסוציו-אקונומי של היישובים. וכמו כן, המועצה אישרה להגביל ולקבוע כי הנחות אזור, כהגדרתן בהחלטה זו, יינתנו ביישובים בהם ישווקו החל מ- 1.10.2023 ועד 31.12.2026 במנה אחת בכל שנה לכל הפחות 33% מיתרת המגרשים המאושרים בתכנית או 40 מגרשים, ע"פ הגבוה מביניהם.
בתום התקופה, הנחות אזורי עדיפות לאומית יחולו רק על מגרשים שאושרה לגביהם תוכנית הקובעת צפיפות מזערית של 4 יח"ד לדונם. החלטה זו מטרתה לעודד שיווקים ולתמרץ תכנון מחודש להגדלת מספר יח"ד לשיווק ביישובים באזורי עדיפות לאומית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עושק ה מיסוי
    אהרון 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה ש יפה ב מדינה ה זאת עושים כסף מי מסכנים ש סך ה כל רוצים דירה ו בואו נגיד לא בית פרטי בינין רב קומות בא ה מנהל מקרקעי ה מדינה ו מוכרת קרקע כאילו ה קרקע שייכת להם כן ו ה מיסים כולל מס ערך מוסף הם70% מי ערך ה דירה עם לא היבנתם ה מדינה יוצאת ב פרויקטים ש עושקת את ה צעירים ב עזרת משכנתה מחזיקים את כל אוכלי ה חינם ב מדינה מי מיסים ש הם עושק ה עשירים יכולים לעמוד ב סכומים אהל עם אלה ש עובדים קשה ו אין להם כסף אז גורל הוא אחד תשארו ב דירות מחולקות או מצחינות ו ב שכירות תיתעוררו אתם משרתים ה מדינה צגיע לכם קורת גג לחיות או תחליטו מה אתם רוצים להיות שפוטי משכנתה או דירה ב מחיר ל כל מי עובד
    סגור