מדדים ומחקרים

180,000 מכתבים לביידן: נחשפת תגובת הנגד ללחץ המוסלמי על הנשיא

לקראת היום ה-180 לטבח ה-7.10 שיחול ביום רביעי, בארגון ה-OU יוזמים מכתב לנשיא ביידן עליו יהיו חתומים 180,000 יהודים מכל רחבי ארה"ב בקריאה לנשיא לעמוד לצד ישראל. מנכ"ל ארגון הOU הרב משה הועאר: "להחזיר את הבהירות המוסרית לעולם מבולבל מאוד"
דוד זולדן | 
ג'ו ביידן (צילום דובר צהל, פלאש 90/ מרים אלסטר)
בחודשים האחרונים, בעקבות הלחץ של הקהילה המוסלמית ותנועות אנטי ישראליות בארה"ב נסוג ממשל ביידן מהעמידה הנחרצת לצידה של ישראל אותה הפגין בימים הסמוכים לטבח. לקראת היום ה180 לטבח ה7.10 שיחול ביום רביעי הקרוב, בארגון הOU  יוזמים מכתב לנשיא ביידן בקריאה לנשיא לעמוד לצד ישראל במלחמה ולדרוש את שחרור החטופים שנמצאים בשבי כבר 180 יום. בארגון מתכוונים להגיש לנציג מהבית הלבן 180,000 עותקים של המכתב עליהם יהיו חתומים 180,000 יהודים מכל רחבי ארה"ב, ומכל גווני הקהילות היהודיות בדגש על המדינות המתנדנדות.
במכתב, עליו כבר חתמו עשרות אלפי יהודים נכתב: "הנשיא ביידן היקר, ב-7 באוקטובר, חמאס פעל בהתאם לדחף שלו לרצוח באכזריות, לאנוס, ולחטוף גברים נשים וילדים יהודים. זיהית מיד את הרוע של חמאס ותמך בתוקף במילוי חובתה המוסרית של ישראל להשמיד את חמאס, ולשחרר את בני הערובה.
 
3 באפריל 2024, מציין 180 ימים מאז אותו יום שחור. 180 ימים של עינויים בלתי נתפסים של המוחזקים כבני ערובה בעזה. 180 ימים של אנטישמיות מתגברת באופן מזעזע ברחובות ובקמפוסים של המדינה הזו. 180 ימים של מלחמה של ישראל באויב שהטמיע עצמו בציניות ובאכזריות בתוך האוכלוסייה האזרחית. הנשיא ביידן, אנחנו כותבים כדי לבקש את תמיכתך בישראל כדי לאפשר לה להשיג את מטרתה- מיגור יעיל של חמאס".
במכתב התייחסו בארגון למאמצים הניכרים שעושה ישראל כדי למנוע פגיעה באוכלוסייה האזרחית בעזה וכתבו כי "ישראל וצבאה הם הטובים הנלחמים ברוע בל יתואר, ועושים מאמצים חסרי תקדים לצמצם למינימום אבדות באזרחים ולמקסם את הסיוע ההומניטרי תוך שהם עושים מה שהם צריכים כדי לחסל את האיום הקיומי על אזרחיהם. אנחנו צריכים שתמשיך לעמוד איתם".
בסוף המכתב התייחסו בארגון גם לגל האנטישמיות שפרץ בארה"ב מאז פרוץ המלחמה וביקשו מהנשיא לפעול נגדו.
מנכ"ל ארגון הOU הרב משה הועאר אמר: "ה-7 באוקטובר ואחריו צריכים להיות קריאת השכמה לכולם: עבור אומות העולם, עבור יהודים ופלסטינים שחולמים על שלום, ועבור ארגוני זכויות האדם המתקדמים. לצערי, אם הם אכן התעוררו לזמן קצר, הם חזרו לישון מאז. אבל אנחנו ערים, ואסור לנו לעמוד מנגד בשקט." הרב הועאר הוסיף: "ביום רביעי הקרוב, ה-3 באפריל, 180 ימים מאז הסיוט של ה-7 באוקטובר, האיחוד האורתודוקסי יעביר מכתבים מ-180,000 אמריקאים הקוראים לנשיא ביידן ולממשל להישאר חזקים בתמיכתם בישראל, בעם היהודי ובבני הערובה. להחזיר את הבהירות המוסרית לעולם מבולבל מאוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה