מדדים ומחקרים

הישראלים חוגגים: אלו המתנות שהכי אהבנו לקבל בשנת 2024

איזו מתנה הישראלים הכי אהבו לקבל? מה המותג המועדף עלינו למתנה? כמה מתנות נשלחו ממעסיקים למילואימניקים על תרומתם למדינה במהלך השנה האחרונה? ובאיזה תחום מעניקים את שווי המתנה הגבוה ביותר לעובד? סקר המתנות הגדול של BUYME נחשף

מערכת ice | 
אישה מחזיקה קופסת מתנה (צילום senivpetro / freepik)
מעל ל-2 מיליון מתנות שלחו הישראלים אחד לשני בשנת 2024, ובנוסף, מעסיקים העניקו לעובדיהם 2,057,174 מתנות. כך מדווחת BUYME.
במטרה לדייק ולהבין את הקהל, ענקית המתנות ערכה סקר מקיף עם כלל לקוחותיה, עליו השיבו 108,000 איש.
מהסקר יצא שהעסקים בהם מימשו הכי הרבה מתנות מBUYME בשנה האחרונה היו - מתחום המסעדונת, כאשר המסעדות של השף שגב משה,  "שגב" מככבות בראש הרשימה, ובתחום הטיפוח והפארם המותג מאק זוכה להעדפה ברורה.
עבור מי שמחפשים לשדרג את הבית, המותג סוהו מוביל את קטגוריית עיצוב הבית, ואילו בתחום הספורט אלוף הספורט הוא הבחירה המועדפת על ידי הישראלים. בדומה לשנים קודמות, גם מותג האופנה אדידס ממשיך ליהנות מפופולריות גבוהה.
קטגוריות נוספות שמובילות את רשימת המתנות כוללות את שוק EAT כחוויית קולינריה מבוקשת, מלונות בראון עבור נופש, ו-THE SPA של דיויד אינטרקונטיננטל בקטגוריית הספא. גם בתחום התרבות והפנאי נרשמה העדפה ברורה ללורד טיקטס, המציע חוויות תרבות מגוונות.
נתוני סקר המתנות של BUYME מראה כי התחומים הפופולריים ביותר מבחינת כמות העסקאות ממשיכים לשקף את ההעדפות המגוונות של הצרכן הישראלי. בראש הרשימה נמצאות מתנות למסעדות, המהוות 34% מכלל העסקאות, ואחריהן קטגוריות ספא ונופש (25%), טיפוח ופארם (23%), ומתנות לידה (18%). גם תחום בתי הקולנוע, שנחשב מסורתי, ממשיך לצבור פופולריות עם עלייה של 30% ברכישת מתנות בשנתיים האחרונות.

הענפים שבהם מתבצעות העסקאות הגדולות ביותר מבחינה כספית מתמקדים בחוויות יוקרתיות ומתנות מושקעות. במקום הראשון ניצבות חופשות בבתי מלון עם שווי ממוצע של 850 ש"ח למתנה, ואחריהן ספא וטיפולים (650 ש"ח), חוויות ופעילות אקסטרים (540 ש"ח), אופנה (520 ש"ח), ומוצרי חשמל (499 ש"ח).
בתחום ה-B2B, לאורך 2024, נמצא כי, המעסיקים בישראל שלחו השנה לעובדיהם 2,057,174 מתנות באמצעות BUYME, כאשר השיאים נרשמו, כצפוי, בתקופות החגים. 22.98% מהמתנות נשלחו לראש השנה, ו-22.37% לקראת פסח – עלייה משמעותית לעומת השנה הקודמת.
מעבר לכך, בלטה השנה מגמה חדשה ומשמעותית: מעסיקים שבחרו לשלוח מתנות לעובדים כתודה והערכה על שירות המילואים שלהם. בשנת 2024 נשלחו 79,169 מתנות לעובדי מילואים, זינוק מרשים לעומת 50,632 מתנות ב-2023 ורק 393 מתנות ב-2022. מגמה זו משקפת את ההכרה ההולכת וגוברת של מעסיקים בחשיבות התמיכה במשרתים ובמשפחותיהם.
BUYME חושפת גם את ההבדלים בשווי המתנה הממוצעת לפי תחום החברה. בראש הרשימה עומדות פירמות עורכי דין, כאשר שווי המתנה הממוצע הוא הגבוה ביותר ועומד על 441 ש"ח. תחום הסטארטאפים רשם שווי ממוצע של 386 ש"ח למתנה, בעוד חברות בתחומים כמו חינוך, עמותות ורשויות מקומיות מציעות מתנות בשווי ממוצע של 200-250 ש"ח בלבד. לעומת זאת, בבתי חולים וקופות חולים, המתנות צנועות יותר עם שווי ממוצע הנמוך מ-200 ש"ח.
ומהצד השני, של העובדים, נתוני BUYME מראים כי קטגוריית האופנה היא מובילה, עם 53.02% מהמימושים, אחריה עיצוב הבית עם 19.44%, וקטגוריית המזון, הכוללת מסעדות ושווקים, עם 11.65%.
"סקר המתנות הגדול שאנחנו עורכים מדי שנה הוא הזדמנות ייחודית לשמוע את הקול הישראלי הצרכני, אומר זיו רוזן, מנכ"ל BUYME. "השנה השתתפו בסקר יותר מ-108,000 לקוחות, והתוצאות מגלות תמונה ברורה: חוויות כמו מסעדות ונופשים ממשיכות להיות הבחירה המובילה בקרב הישראלים, לצד עלייה במימוש מתנות ממקום העבודה בתחומים כמו אופנה וטיפוח. נתון בולט נוסף הוא עלייה של 30% ברכישות מתנות לבתי קולנוע, שמעידה על הרצון של הישראלים להנות מחוויות תרבות ופנאי השנה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה