מדדים ומחקרים

מדד אמון הצרכנים עלה ל-7%-, מה המשמעות?

חל שיפור בשניים מתוך ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד: המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי בשנה הקרובה עלה לערך חיובי של 4% מערך של 14%-, המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה עלה ל-17%- מ-33%-
כפיר אדר | 
מדד מחירים (צילום Freepik)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (רביעי) את נתוני המחצית השנייה של פברואר 2021 לעומת המחצית הראשונה שלו וקבעה כי מדד אמון הצרכנים עלה ל-7%- מ-17%- במחצית הראשונה.
על פי הלמ"ס, חל שיפור בשניים מתוך ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד: המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עלה לערך חיובי של 4% מערך של 14%- במחצית הראשונה;  המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עלה ל-17%- מ-33%- במחצית הראשונה.
סקר אמון הצרכנים: פברואר 2021 פברואר 2021 לעומת ינואר מדד אמון הצרכנים עומד על 12%- (בינואר 15%-). בערכי ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד לא חל שינוי של ממש: המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 23%- (בינואר 24%-).
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על ערך חיובי של 5% (בינואר 4%), המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על 6%- (בינואר 13%-), המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 24%- (בינואר 26%-). בפברואר 2021 מדד אמון הצרכנים היחסי עומד על 105 (בינואר 94).​
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה