מדדים ומחקרים

בצל הבחירות: הפוליטיקאים המדוברים ברשת בשבוע האחרון

מעודכנים בכל מה שקורה ברשת? כולנו בשבוע האחרון היינו עסוקים בדבר אחד שהוא לא חג הפסח- בבחירות. האם חשבתם לעצמכם מי הפוליטיקאי הכי מדובר ברשת? אספנו עבורכם את הפוליטיקאים המדוברים ביותר ברשת ואלה התוצאות:

בן רז |  1
פייסבוק (צילום pexels)
מדי שבוע, אתר ice, יגיש לכם את הנושאים המדוברים ביותר ברשת בשבוע האחרון על פי נתונים שנאספו ונותחו על ידי חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת. אבל זה לא נוגע רק לכמות הפוסטים או הציוצים בנושא, אלא גם השיח שהוא עורר, וההשפעה לנושאים רבים סביבו. בנוסף בונוס: מהו הפוסט הויראלי ביותר השבוע בפייסבוק?
על פי הנתונים השבוע של חברת "סקופר" המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת אנו רואים כי יום הבחירות היווה קרוב ל-10% מכלל השיח במערכת הבחירות כולה. ובמקום הראשון מפלגת הליכוד בראשות נתניהו מובילה במספר האזכורים ברשת בשבוע האחרון, זאת בדומה להובלתה בתוצאות הבחירות לכנסת ה-24. שיא של שיחות נרשם ביום הבחירות עצמו, כאשר גם נתניהו ואנשי מפלגתו כתבו פוסטים רבים ברשתות החברתיות וקראו לציבור לבוא ולהצביע מחל. מעבר לכך, יום הבחירות סיפק גם 'סקנדל' קטן עבור נתניהו, כאשר חשבון האינסטגרם של הזמרת עדן בן זקן (הידועה כתומכת נלהבת של נתניהו) נפרץ ובו נכתב 'יאללה לך' בסרטון לייב שהעלה רה"מ. צוותו של נתניהו והוא עצמו מיהרו להגיע לביתה של עדן בן זקן לפוטואפ משותף והרשת הגיבה בהתאם.

במקום השני באזכורים ברשת בשבוע האחרון נמצא הפוליטיקאי נפתלי בנט יו"ר ימינה, ההתייחסויות לבנט התחילו עוד טרם הבחירות, עם הפוסט שפורסם על ידי העיתונאית אושרת קוטלר ושותף בעמוד הפייסבוק סטטוסים מצייצים, בו טענה קוטלר כי בנט וראש הממשלה הסיתו נגדה לאחר שהתבטאה כנגד חיילי צה"ל בשידור חי. ההתייחסויות לבנט הגיעו לשיאן ביום לפני יום הבחירות לאור פוסטים שפורסמו ע"י רה"מ בהם נטען כי הצבעה לבנט כי הצבעה לממשלת שמאל. גם ביום הבחירות (וגם יום הולדתו של בנט) היו לא מעט אזכורים, אולם בירידה מסוימת לעומת היום שלפני כן.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במקום השלישי במספר האזכורים ברשת השבוע, זאת לאחר ששמר על פרופיל נמוך בימים שקדמו לבחירות. הפוסטים המדוברים ביותר שאזכרו את לפיד פורסמו ע"י רה"מ.  ובמקום הרביעי בני גנץ יו"ר כחול לבן, נחשב להפתעת הבחירות בסבב האחרון,  הסקרים האחרונים ניבאו כי ייתכן והמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה אך מבחינת היקפי השיח נראה ברשת שלא כך הדבר... שיאי האזכורים של גנץ נרשמו ביום הבחירות עצמו וספציפית בשעה לאחר פרסום המדגמים. גם ביום שלאחר הבחירות הרשת המשיכה לעסוק בהישגו של גנץ, ואילו עמית סגל כינה זאת בפוסט 'הנס של גנץ'.

איתמר בן גביר, מספר 3 ברשימת 'הציונות הדתית' ובקרוב חבר כנסת, הוא שממוקם במקום החמישי באזכורי הפוליטיקאים ברשת השבוע. זהו נתון מעניין ומפתיע כיוון שיו"ר המפלגה בה חבר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' ממוקם אחריו ברשימת האזכורים . מלבד יו"ר המפלגה, מצליח בן גביר לגבור ברשת על יו"רים וח"כים ותיקים כדוגמת מירב מיכאלי, אביגדור ליברמן וגדעון סער וזוכה לפוסטים תומכים ונלהבים מצד 'הצל' ואילו מהצד השני לפוסטים המתריעים בפניו מפוליטיקאים דוגמת לפיד".

אחרי בן גביר הגיע סמוטריץ' למקום השישי, ובפער קטן אחריו הגיע למקום השביעי גדעון סער יו"ר תקווה חדשה וממש אחריו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והוא ממוקם במקום השמיני. בפער ניכר במקום התשיעי נמצא יו"ר רע"ם מנסור עבאס וסוגר את הרשימה במקום העשירי הכלכלן ירון זליכה.

ויש לנו גם בונוס עבורכם: הפוסט הויראלי ביותר בשבוע האחרון הוא של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא מודה למצביעיו לאחר פרסום תוצאות המדגם וזוכה ל40 אלף לייקים, 5,400 אלף תגובות 1,500 אלף שיתופים.


הנתונים נאספו ונותחו ע"י חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק ביבייי (ל"ת)
    רקביבי 03/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור