מדדים ומחקרים

הרולאן גארוס נפתח, מי שווה יותר: נדאל או פדרר?

טורניר אליפות צרפת הפתוחה בטניס מתחיל היום עם אפשרות של רפאל נדאל לשבור את השיא הזכיות המשותף לו ולרוג'ר פדרר בטורנירי גראנד סלאם. מי שווה יותר בקרב בינו לבין פדרר? כמה יקבל המנצח?
מערכת ice | 
רפאל נדאל רוגר פדרר (צילום rolandgarros אינסטגרם)
אליפות צרפת הפתוחה, הרולאן גארוס, תיפתח היום (ראשון) כשרפאל נדאל המועמד הבטוח לזכות בטורניר ולשבור את שיא הזכיות בגראנד סלאם אותו הוא מחזיק במשותף עם מי שנחשב לגדול הטניסאים רוג'ר פדרר שגם הוא יתחרה בטורניר. צמד הטניסאים נחשבים לחברים טובים ואף שברו את שיא הצופים למשחק טניס עם 52,000 במשחק ראווה בדרום אפריקה ממש לפני התחלת מגפת הקורונה. 
נדאל זכה ב13 טורנירי אליפות צרפת הפתוחה החל מ- 2005, ומחזיק בשיא המשותף של 20 זכיות בטורניר גראנד סלאם ביחד עם פדרר לו זכייה אחת בטורניר בשנת 2009. זכייה נוספת בטורניר תייצר לאחד מהם  הכנסה של מיליון ו694 אלף דולר. עד כה נפגשו השניים 40 פעמים בטורנירים שונים, מתוכן ניצח נדאל 24 משחקים ופדרר 16.

כמה שווים צמד הטניסאים הוותיקים?
עד כה רפאל נדאל הרוויח בקריירה כ-125 מיליון דולר מזכיות בטורנירי טניס והונו מגיע לשווי של כ-200 מיליון דולר כתוצאה משיתופי פעולה וחוזי פרסום שונים. לטניסאי הספרדי יש חוזה פרסום עם קיה מוטורס, אשר נותנת לו חסות מאז 2006 והוא גם בשיתוף פעולה צמוד עם חברת נייקי שמעצבת לו ביגוד במיוחד בשבילו לאורך השנים. בנוסף, יש לו שיתופי פעולה עם קלנינין לאווין, קווילי (חברת מזון ממיורקה) והבושם של אמפוריו ארמני. בשנת 2018 הטניסאי בן ה-35 הרוויח כ-41 מיליון דולר בשנה והישג אליו הגיע גם בשנת 2020.
לנדאל שלל מכוניות בבעלותו, בהן אסטון מרטין ומרצדס ששוויה של כל אחת מהן  מאות אלפי דולרים. בנוסף מחזיק הטניסאי יאכטה בשווי 2.8 מיליון דולר. את מרבית זמנו הטניסאי הספרדי מבלה בבית בעיר הולדתו מיורקה שעלותו מיליון וחצי דולר. יש לו גם נכס נוסף ברפובליקה הדומיניקנית בשווי 2 מיליון דולר. ב-2008 הטניסאי הקים קרן צדקה על שמו למען הנגשת ספורט לילדים מוחלשים וגם אקדמיה במיורקה, פרויקט שעלותו מוערכת בכ-25 מיליון דולר. 
רוג'ר פדרר שימלאו לו 40 באוגוסט הקרוב, הרוויח עד כה מהקריירה כתוצאה מזכיות בטורנירים כ-130 מיליון דולר ואילו שוויו המוערך כיום הוא כ400 מיליון דולר שהגיעו בין היתר מהשקעות וחוזי פרסום שונים. פדרר נחשב לאחד הספורטאים בעלי השכר הגבוה ביותר בעולם מחוץ למגרש. בשנת 2017  הרוויח פדרר על פי הערכות 71.5 מיליון דולר, מתוכם 65 מיליון דולר מחוזי פרסום. לפדרר שיתופי פעולה רבים וכוללים חוזי פרסום עם חברות כמו קרדיט סוויס, רולקס ומרצדס בנץ. בשנת 2018 חתם הטניסאי השוויצרי על חוזה פרסום ל10 שנים עם חברת יוניקלו היפנית בשווי של 300 מיליון דולר, חוזה שיימשך גם לאחר שיפרוש.
בשנת 2020, שנת הקורונה דורג במקום השביעי ברשימת הספורטאים המרוויחים בעולם כאשר הרוויח כ90 מיליון דולר כמעט כולם כתוצאה מחוזי הפרסום. פדרר המשיך את המגמה משנת 2019 ונחשב לספורטאי המרוויח ביותר בעולם מחוזי פרסום. החל משנת 2003 כשהיה בן 22 הקים פדרר את קרן התרומות שלו, אליה העביר וגייס מעל 40 מיליון דולר עם הזמן. בנוסף הטניסאי תומך ותיק בארגון הצדקה הדרום-אפריקאי-שוויצרי IMBEWU, שמתמקד במודעות חברתית ובריאותית של בני נוער מוחלשים. בשנת 2005 מכר פדרר במכירה פומבית את מחבט ה-US Open שלו (המחבט איתו זכה באחת מאליפיות ארצות הברית הפתוחה) ותרם את הרווחים לקורבנות הוריקן קתרינה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה