מדדים ומחקרים

דירוג הסופרמרקטים: איזו רשת עם התשואה הגבוהה ביותר החודש?

חודש יוני היה החודש של מניות ההייטק כששאר המניות ירדו או נסחרו ללא שינוי. המצב לא היה שונה בקרב קמעונאיות המזון, אבל בכל זאת הייתה מניה אחת שהניבה תשואה חיובית לא רעה; דירוג קמעונאיות המזון לחודש יוני
ניצן כהן |  1
רמי לוי, יצחק אברכהן, חגי שלום, איתן יוחננוף (צילום יחצ, סיון פרג', אסף לב, פלאש 90/ רועי אלימה, Magma Images)
חודש יוני היה החודש של מניות ההייטק כששאר המניות דישדשו. צריך לזכור שקמעונאיות המזון עברו בשנה שעברה תקופה מאתגרת מאוד ומאז חודש מרץ הן חוזרות למקום בעייתי מסוג אחר, הישראלים שהיו סגורים כמעט שנה בבית ובישלו לבד הסתערו על המסעדות, הבארים וכד' מה שהותיר את קמעונאיות המזון עם שוק שמצמצם רכישות והן צריכות היו להמציא את עצמן מחדש.
בסך הכל נראה שהיחס למניות קמעונאיות המזון בחודש יוני היה יחס של מעבר למצב המתנה, כלומר כמעט ולא משנים פוזיציות וממתינים להתפתחויות אם בדרך של מבצעי הוזלות, אולי בדרך של העלאת מחירים אולי העמקת החדירה לאינטרנט ואולי הגדלת שטחי המכירה. כך או אחרת: ממתינים.

למרות חודש יוני המשעמם אצל קמעונאיות המזון התפשטותו של וריאנט הדלתא מגביר את ההערכות בימים האחרונים כי גם אם לא יוכרזו מגבלות התקהלות יגדל חלקם באוכלוסייה של אלה שיעדיפו להימנע ממקומות סגורים כשבמקביל גוברים הקולות כי אנחנו לקראת גל עליות מחירים של מוצרי המזון.
בנוסף, וכאן צריך להסתכל על הדברים בפריזמה הנכונה שמדובר רק בפרסום ראשון של טיוטת חוק ההסדרים, הרי שמשרד האוצר מעוניין להגדיל את התחרות בתחום המזון ולכן בכוונתו לכפות יבוא מקביל של מוצרי מזון ומוצרי טואלטיקה מה שיכול להיות הזדמנות מעניינת לקמעונאיות המזון להעלות מחירים ובמקביל לנצל את היבוא המקביל לרכישת סחורה במחירים זולים מה שיטיב עם שורת הרווח הנקי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רמי לוי
    אילן 07/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ורמי לוי הוא הכי זול לדעתי וראו הוא מקום ראשון למרות שהוא הכי זול. כל האחרים נתנו ידם להעלאת המחירים המטורפת ואף הקשיבו ליצרנים שהצליחו לשכנעם לעבוד על כולם זה על המדינה זה על הציבור להוריד את המשקל, זו רמאות לשמה, אני חזרתי לקנות ברמי לוי ובשווקים, לי אין כסף מיותר לשלם בגלל התאווה הבלתי נשלטת של כל המרויחים מכך, מסתבר שאין מי שיגן על הציבור אפילו משרדי הממשלה המשוחדים, במדינה מושחתת, משרדי ממשלה רוכשים נס קפה ב90ש' במקום המחיר שאזרח רגיל משלם 19ש', תתביישו לכם כולכם גנבים ארורים.
    סגור