מדדים ומחקרים

הקריפטו השבועי: ירידות חדות בכל המטבעות, מי הכי התרסק?

עוד לפני ההודעה הדרמטית של סין על הוצאת מטבעות הקריפטו מהחוק, השבוע הזה לא הסתמן כחיובי בשוק. ביטקוין ואת'ריום מסיימים אותו בירידות דו-ספרתיות – ומה עשה דוג'קוין?
יאיר מור | 
קריפטו (צילום unsplash)
חג הסוכות נקרא אמנם "זמן שמחתנו", אבל נראה שעבור ישראלים המושקעים במטבעות קריפטוגרפיים החג הזה רחוק מאוד מאווירת השמחה המתבקשת: כל המטבעות הגדולים מסיימים את השבוע הזה בירידות, ורובם אף בירידות חדות בשיעורים דו-ספרתיים, שרובן אירעו עוד לפני ההודעה הדרמטית של סין היום על הוצאת כל מטבעות הקריפטו אל מחוץ לחוק במדינה, שכבר גורמת למפלות נוספות.
היורד הגדול של השבוע בין עשרת המטבעות המובילים (אם סופרים גם את מטבעות ה-StableCoin הצמודים לדולר, Tether ו-USD Coin) הוא את'ריום, שירד מאז יום שישי שעבר בשיעור של 18% לשווי של 2,830 דולר למטבע ושווי שוק כולל של 332 מיליארד דולר בלבד – כשבועיים לאחר שכבר נראה היה שהוא בדרך לשווי שוק של חצי טריליון דולר.
ביננס קוין, המטבע של פלטפורמת המסחר הקריפטוגרפי הגדולה בעולם, ירד בשיעור של 15.39% לשווי של פחות מ-345 דולר למטבע ו-58 מיליארד דולר שווי כולל.
דוג'קוין ירד גם הוא בשיעור דומה למדי, 15.34%, למרות הדיווח מאמצע השבוע על כך שאילון מאסק עומד לממש סוף סוף את התמיכה ארוכת הטווח שלו במטבע ולאשר אותו כאמצעי תשלום על מכוניות של חברת טסלה שבבעלותו. שוויו של המטבע עומד כעת על בקושי 20 סנט, ושווי השוק שלו על 26.77 מיליארד דולר.
ריפל רשם פיחות של 13.66% לרמה של כ-92 סנט למטבע ושווי שוק של כ-42.85 מיליארד דולר.
פולקה-דוט, שנסיקתו אל רשימת המטבעות הגדולים בעולם היתה מהירה ובלתי צפויה, מתקשה ככל הנראה לשמור על מעמדו החדש ורשם השבוע ירידה של 12.71% לשער של 29.4 דולר למטבע ושווי שוק של 28.4 מיליארד דולר.
ביטקוין, המטבע הוותיק והמשמעותי ביותר, ספג גם הוא שבוע קשה עם ירידה בשיעור של 12.33% לשער של 41,521 דולר ושווי שוק של פחות מ-800 מיליארד דולר.
שני מטבעות שדווקא רשמו ירידות מתונות בלבד בשבעת הימים האחרונים הם קרדאנו, מצטרף טרי נוסף לצמרת, שירד ב-3.69% ל-2.27 דולר למטבע ושווי שוק כולל של 73 מיליארד דולר, וסולאנה, שירד ב-3.43% ל-134.8 דולר למטבע ושווי כולל של מעט פחות מ-40 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה