מדדים ומחקרים

זה המטבע החדש שזינק במאות אחוזים בזכות מאסק

ציוץ של אילון מאסק הביא לזינוק של מאות אחוזים בשוויו של מטבע חדש, שכלל לא בטוח שמייסד ומנכ"ל טסלה התכוון לגרום לו לקפוץ בצורה כזו
יאיר מור | 
אילון מאסק דוגקוין (צילום ויקיפדיה עריכה אייס)
עולם הקריפטו מכשכש בזנב: מטבע בשם שיבה-אינוּ, או בקיצור SHIB, זינק בימים האחרונים במאות אחוזים, ככל הנראה בעקבות ציוץ של אילון מאסק,
הציוץ המדובר של מאסק עלה לטוויטר ביום שני לפנות בוקר לפי שעון ישראל, או ראשון בערב לפי שעון ארה"ב. כל מה שהיה בו הוא תמונה של פלוקי, כלב השיבה-אינו שאימץ מאסק לאחרונה, יחד עם המילים "Floki Frunkpuppy" – משחק מילים שכיוון לעובדה שהגור צולם ישן בתא המטען הקדמי של מכונית הטסלה של מאסק.
 
מצד אחד, אין שום רמז בציוץ לפיו למאסק היתה כוונה כלשהיא מלבד לשתף את העולם בתמונה של הכלבלב החדש שלו, שהגיע אליו בחודש שעבר וקיבל את השם "פלוקי" – אולי כשילוב של דמות הנבל לוקי עם המילה Flock, שפירושה "עדר" ומיועדת לרמוז שכלבי שיבה-אינו, ומטבעות שסמלם הוא כלבים כאלה ובראשם דוג'קוין, הפכו לתופעת עדר בשנים האחרונות, לא מעט באשמת מאסק עצמו. מצד שני, כ-11 שעות לאחר אותו ציוץ, וללא כל סיבה נראית לעין אחרת, החל ערכו של המטבע לנסוק.
מטבע השיבה-אינו, שהושק באוגוסט 2020, היה שווה עד מאי האחרון מיליוניות הסנט. אז, בשבוע הפריצות של כל שוק הקריפטו, הוא זינק לשווי שיא של 0.000035 דולר – כלומר כמעט 3.5 אלפיות הסנט – ושווי השוק הכולל שלו הגיע לכ-13.4 מיליארד דולר, לאחר מחזור מסחר של כ-20 מיליארד דולר ביום אחד. לאחר מכן הוא נפל למחיר שסבב סביב 0.000007 דולר – כלומר פחות מאלפית הסנט – ושווי שוק כולל של כ-3 מיליארד דולר.
אך כאמור, מיום שני בצהריים שעון ישראל זינק המטבע והגיע בשיא למחיר של 0.0000245 דולר – כלומר כמעט 2.5 אלפיות הסנט – ושווי השוק הכולל שלו הגיע לכ-9.6 מיליארד דולר, לאחר מחזור מסחר יומי של 13 מיליארד דולר. מדובר בנסיקה של כ-15% ביממה האחרונה בלבד, וכ-220% בשבוע האחרון. גם מספר האנשים המחזיקים במטבע עלה באופן דרמטי, מכ-660,000 בשבועות האחרונים לכ-700,000 כעת.
כעת, נמצא שיבה-אינו במקום ה-21 בטבלת מטבעות הקריפטו בעלי שווי השוק הגבוה ביותר – ואם לא סופרים את מטבעות ה-StableCoins צמודי הדולר Tether, USD Coin ו-Binance USD, הוא נמצא במקום ה-18.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה