מדדים ומחקרים

דירוג בתי ההשקעות לספטמבר: מי עם התשואה הטובה ביותר

חודש ספטמבר היה חודש של תנודתיות בשווקים הפיננסים וזה לא טוב לבתי ההשקעות שהיו רגילים לשוק עולה ואיתו מצבת הנכסים של הלקוחות ואיתם דמי הניהול; אבל עדיין איזה מניה של איזה בית השקעות הניבה את התשואה הטובה ביותר; הדירוג המלא
ניצן כהן |  4
בתי השקעות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
חודש ספטמבר היה חודש תנודתי בשווקים הפיננסים וזה לא תמיד טוב לבתי ההשקעות. באופן עקרוני כשהשווקים עולים ומייצרים תשואות גבוהות קורים בבתי ההשקעות שני דברים שפועלים לטובתם: הדבר הראשון הוא שהציבור מפקיד יותר כסף להשקעה בקרנות הנאמנות ובקופות להשקעה והם מניבים דמי ניהול. הדבר השני הוא שהעליות גורמות להשקעות לצמוח ועם הצמיחה הזו צומחים גם דמי הניהול.
חודש ספטמבר היה חודש בו חזר הפחד לשווקים ואולי גרם לכך שאנשים פוחדים להכניס יותר כסף לבורסה על חשבון הפיקדונות השקליים. גם התשואות לא היו משהו ולכן דמי הניהול קפאו (פחות או יותר) בחודש שעבר.
כמה דברים בכל זאת קרו והשפיעו על בתי ההשקעות: השוק הסיני חטף מכה ואלטשולר שחשוף לשוק הזה עלול להינזק. דבר נוסף קרה וזה השלמת עסקת רכישת נכסי פסגות על ידי ווליו קפיטל של רני צים. ודבר אחרון: ההיערכות להנפקה של קופות הגמל של מור (שאמנם פורסמה בתחילת חודש אוקטובר אך היא באוויר כבר תקופה) שאמורות להציף ערך לבית ההשקעות מור - החברה האם.
דירוג בתי ההשקעה מגלה שמי שהניב את התשואה הטובה ביותר היא חברת האם של ילין לפידות, אטראו. במקום השני אי.בי.אי ששומר על מעמדו המרכזי בקרב בתי ההשקעות הפרטיים. בית ההשקעות מור הניב את התשואה השלישית ואחר כך אלטשולר שחם גמל ובמקום האחרון (המדורג) היה ווליו קפיטל שקלט את נכסי פסגות שכוללים את חבר הבורסה וניהול התיקים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כתב שלא יודע לקרוא מספרים
    דטו 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קם אדם בבוקר. כותב מספרים ולא מבין מה הוא כותב. איך חברה שלפי הכתב הניבו 7.5 יותר נמוכים מחברה שנותנת 3?
    סגור
  • 3.
    כתבה גרועה
    נאס 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פרסמו את האחוזים של ספטמבר
    סגור
  • 2.
    תת רמה וחוסר הבנה משווע (ל"ת)
    משה ליבו 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תוצאה הכי גרועה למנורה (ל"ת)
    אאג 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור