מדדים ומחקרים

נחשף סקר הסטארטאפים הגדול: אלו הפערים בין המנכ"לים לדירקטוריון

הסטארטאפים הישראליים הפכו להיות הגדרה של ממש למדינה הקטנה שלנו, סקר חדש חושף את רמת השקיפות בין דרגי ההנהלה של החברות המבטיחות בשוק הישראלי
שירה יום טוב | 
סטארטאפים (צילום unsplash, pexels)
אחרי דו"ח הגיוסים המדהים של חברות ההייטק הישראליות, הבוקר פורסם סקר רחב שנערך בקרב 300 חברות סטארטאפ ומשקיעים ישראלים שעוסק בשקיפות הניהול של הסטארטאפים הישראליים. הסקר מצביע על קשיים של המנכ"לים לנהל את ציפיות הדירקטוריונים. על רקע גיוסי הכספים המשמעותיים של הסטארטאפים הישראלים, נוצר צורך לעבודה מול קרנות גדולות כבר בשלב מוקדם, דבר שכמעט לא היה בעבר. ולכן הדירקטוריון, שיכול להיות גורם מעצים לסטארטאפ הופך למוקד לחיכוך ויצירת מתחים מיותרים.
מהסקר עולה ש-61% ממנהלי הסטארטאפים מעידים שהם אינם שקופים לחלוטין עם חברי הדירקטוריון שלהם ובניסיון להראות ששליטה במצב הם מעכבים דיווח על חדשות רעות. מנכ"לים מהססים לבקש עזרה מהדירקטוריון, ורואים בכך סימן לחולשה. 81% מהמשקיעים ציינו כי הם רוצים שחברות הפורטפוליו שלהן יעניקו להן משימות ספציפיות לסייע בהן, אך רק ל -30% מהמנכ"לים נוח לעשות זאת. כתוצאה מכך, החברות אינן מנצלות את הערך המוסף שהמשקיעים שלהם יכולים לספק.
הדו"ח מגלה עוד כי ב-28% מהחברות הטיל הדירקטוריון וטו על החלטת המנכ"ל. 36% מהסטארטאפים דיווחו כי יש להם חבר דירקטוריון "קשה", כאשר מספר זה קופץ ל -43% עבור חברות הזנק שגייסו מעל 10 מיליון דולר.
חברי הדירקטוריון שואפים לרוב לתקשורת ועדכונים תכופים יותר מכפי שחברות הפורטפוליו שלהם מספקות. המשקיעים מדווחים שהם רוצים פגישות חודשיות אחד על אחד ועדכוני התקדמות חודשיים מחברות הפורטפוליו שלהן, אבל רק 30-40% מהן אכן עושות זאת והרוב מתקשרים בתדירות נמוכה יותר.
הדו"ח הוכן על ידי Startup Snapshot, פלטפורמה לשיתוף מידע ועידוד השקיפות בתעשיית ההייטק הישראלית, שהוקמה ביוזמה של Y. Benjamin שיווק אסטרטגי ובשיתוף עם אינטל איגנייט, סמסונג נקסט, לאומיטק ומשרד יגאל ארנון ושות '. מטרת הדו"ח לספק לאנשי האקוסיסטם בארץ מידע ותובנות מעשיות המסייעות בשיפור התוצאות העסקיות והשגת היעדים.  
מנתוני החברות שהשתתפו בסקר עולה שהגיוון בדירקטוריונים הוא מוגבל. ב-65% מהן אין אף דירקטורית אישה ואילו ב-56% אין דירקטור עצמאי, שיכול להעניק נקודת מבט בלתי תלויה.
"מהסקר שערכנו עולה שקשה למנכ"לים להגיע לתקשורת פתוחה ושקופה עם המשקיעים שלהם," אומרת יעל בנימין, מייסדת ומנהלת Startup Snapshot. "היזמים מתקשים לעבור מהשלב של גיוס כספים שבו הם מנסים להרשים את המשקיעים למצב שבו הם רואים בהם חברי דירקטוריון ששותפים גם להתמודדות עם אתגרים ותקלות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה