מדדים ומחקרים

ספוטיפיי חושפת: זה השיר שהישראלים הכי אהבו השנה

אחרי שנחשף שיר השנה שגרף את כמות ההאזנות הגבוה השנה, ספוטיפיי חושפת נתונים מעניינים על המשתמשים הישראלים באפליקציה. איזה שיר סומן הכי הרבה פעמים כאהוב?
מערכת ice |  1
דירוג ספוטיפיי (צילום unsplash)
ספוטיפיי מפרסמת היום (שני), נתונים מעניינים נוספים על השנה שחלפה מלבד דירוג השירים הרגיל אותו כבר פרסמנו ב-ice. הנושאים המעניינים שעולים מהסקירה הם סימוני ה"לב" של המשתמשים הישראלים, השירים שנשמעים בריפיט, הפלייליסטים הפופולאריים, שירים פופולאריים לפי חתך גיל ועוד.
בגזרת סימוני ה"לב", שמאפשרת לסמן שיר אהוב כדי לחזור ולהאזין לו שוב בהמשך, נתוני ספוטיפיי מגלים שבשנת 2021, השיר הבינלאומי שהישראלים סימנו הכי הרבה בלב הוא לא אחר מאשר ״MONTERO״ של Lil Nas X. השיר הישראלי שסומן הכי הרבה בלב הוא גם שיר השנה של ספוטיפיי בישראל - ״בית משוגעים״ של רן דנקר. בנתונים הבינלאומיים של ספוטיפיי, השיר שקיבל הכי הרבה לבבות בעולם הוא ״STAY״ של The Kid LAROI וג׳סטין ביבר.
השיר הישראלי שקיבל הכי הרבה לחיצות לניגון חוזר, היה השיר ״אפס מאמץ״ של נטע וסטטיק ובן אל שלחצו עליו Repeat יותר מ-3 מיליון פעמים. עוד שזכה לניגונים חוזרים ונשנים בישראל הוא ״השמים נעולים״ של דולי ופן, עברי לידר, אלה לי ופלד שהגיע למקום השני. השיר שהגיע למקום השלישי הוא ״טרילילי טרללה״ של נועה קירל ואילן פלד.
הפלייליסט המואזן ביותר השנה היה הלהיטים הגדולים של ישראל, במקום השני ים תיכוני חדש, ובמקום השלישי להיטים שמחים.  עוד עולה מנתוני ספוטיפיי עולה שעומר אדם הוא זמר השנה הבלתי מעורער של גילאי 0-44. לעומת זאת בקרב גילאי 45 ומעלה הזמר הכי מושמע, באופן לא מפתיע הוא שלמה ארצי. בקרב גילאי 0-24 השיר המושמע ביותר בוא ״גדל לי קצת זקן״ של עדן חסון,  ״בית משוגעים״ של רן דנקר הוא השיר הפופולארי דווקא בקרב בני 25-44, ״רסיסים״ של רביב כנר כבש את גילאי 45-54 ו״אם תרצי״ של חנן בן ארי הוא השיר המושמע ביותר בקרב גילאי 55 ומעלה.
 
נתון מפתיע שספוטיפיי מציגה היא נוכחותה של המילה ״חיסונים״ בתוכן האפליקציה, מילה שהעסיקה את העולם כולו והגיעה גם לספוטיפיי. מהנתונים עולה כי השנה נוצרו יותר מ-321,500 פלייליסטים עם המילה Vaccines בכותרת שלהם. החיפוש של הפלייליסטים האלה בספוטיפיי הביא ליותר מ-42 מיליון סטרימים של שירים שונים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איפה שימי
    מעריץ מתימן 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה שימי תבורי
    סגור