מדדים ומחקרים

ספוטיפיי חושפת: זה הזמר שעקף השנה את אייל גולן

אפליקציית המוזיקה הגדולה בעולם חושפת את הסיכום השנתי שלה, המצביע על כך שבישראל אוהבים בעיקר מוזיקה מקומית, אבל שומרים מקום של כבוד גם לאמנים הגדולים בעולם
יאיר מור |  2
ספוטיפיי, עומר אדם, אייל גולן (צילום pixabay, פייסבוק/עומר אדם, אלוני מור)
הקאמבק של רן דנקר הוא שיר השנה של ישראל, לפחות לפי משתמשי אפליקציית המוזיקה הגדולה בעולם בארץ. ספוטיפיי השוודית חושפת היום את טבלאות סיכום שנת 2021, והשיר "בית משוגעים" של דנקר מוכתר בו לשיר המואזן ביותר בישראל במהלך השנה כולה.
 
למרבה ההפתעה, ארבעת השירים הנותרים בחמישייה המובילה הם של שני אמנים בלבד, שכל אחד מהם מתברג בצמרת פעמיים למרות שב"מצעדים השבועיים" שאנחנו מפרסמים כאן באתר ice באופן קבוע אף אחד מהם לא בלט במיוחד: עדן חסון עם "שקיעות אדומות" במקום השני ו"גדל לי קצת זקן" במקום השלישי, ורביב כנר עם "רסיסים" במקום הרביעי ו"רוצה שלום" במקום החמישי.
ברשימת האמנים המואזנים בישראל מוביל עומר אדם, כאשר אחריו עדן חסון, אייל גולן במקום השלישי בלבד, רביד פלוטניק במקום הרביעי ורק במקום החמישי נמצא זמר בינלאומי – ג'סטין ביבר. עם זאת, רשימה מקבילה של האמניות הכי מואזנות בישראל כוללת הרבה יותר כוכבות מחו"ל: עדן בן זקן במקום הראשון, נועה קירל בשני ואחריהן בילי אייליש בשלישי, אריאנה גרנדה ברביעי וטיילור סוויפט בחמישי.
ברשימת האלבומים המואזנים בישראל ניתן לראות שהרוב המוחלט שייכים לאמנים בינלאומיים: "Sour" של אוליביה רודריגו במקום הראשון, "Future Nostalgia" של דואה ליפה במקום השני, "Justice" של ג'סטין ביבר במקום השלישי, עומר אדם הוא הישראלי היחיד בחמישייה עם "The 8" במקום הרביעי ואחריו אד שירן עם "=".
וברשימת הפודקאסטים שישראלים הכי אוהבים מובילים "שיר אחד" של תאגיד השידור כאן, "אחד ביום" של כתב חדשות 12 אלעד שמחיוף, "חיות כיס" של הדסק הכלכלי בכאן, "הקצבייה" של ניסים ואנטולי מ"קופה ראשית" בכאן 11, ו"תחושת בטן" של מתן חכימי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בבקשה אל תגיד
    גולן 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל בבקשה אל תגיד שאתה תימני תודה
    סגור
  • 1.
    את מי הוא עקף. הוא רק צועק. לא שר. (ל"ת)
    עדי 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור