מדדים ומחקרים

בגין נגד בן-גוריון: זהו שם הרחוב הנפוץ ביותר בישראל

מסמך הרחובות הרשמי בישראל חושף את שמות הרחובות הנפוצים ביותר בישראל, ומגלה שהרחוב הכי נפוץ הוא בכלל לא על שם בן אדם. וגם: מי יותר נפוץ הרצל, בגין או בן גוריון?
מערכת ice |  1
פינת רחוב בתל אביב (צילום פלאש 90)
הרחובות שאנחנו מכירים הכי טוב ובדרך כלל נוהגים להסתובב בהם, הם רחובות  שנקראו על שם גדולי האומה. מי לא מכיר את רחובות הרצל או ויצמן בעיר שלו ובעוד כמה ערים, מי לא הסתובב פעם ברחובות על שם ז'בוטינסקי או בן גוריון? אלא שהמסמך הרשמי של משרד הפנים, המרכז את כל 57,221 רחובות ישראל, חושף אחרת.
שם הרחוב הכי נפוץ בישראל הוא רחוב "הזית", שנמצא בישראל 177 פעמים (וזה לא כולל רחובות "הזיתים", "עץ הזית" וכו'). ולא רק הזית, אלא כל 5 המקומות הראשונים הם רחובות משבעת המינים שהשתבחה בהם ארץ ישראל, וכל 8 הרחובות הכי נפוצים נקראים בשמות מעולם הצומח.
במקום השני עם 172 רחובות הוא רחוב "הגפן", אחריו "התאנה" עם 149, "הרימון" עם 142 ו-"התמר" עם 104 רחובות בארץ. במקום השישי הוא רחוב "הדקל" עם 99 רחובות, אחריו "האלה" עם 96 ו-"הברוש" עם 93 רחובות ברחבי הארץ. במקום התשיעי נמצאת האישיות שנקראו על שמה הכי הרבה רחובות בארץ, שהוא ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, עם 75 רחובות על שמו (על אשתו פולה קרויים 4 רחובות)
 
סוגר את העשירייה הוא רחוב "ירושלים" על שם הבירה עם 66 רחובות. טוב לראות שקוראי שמות הרחובות לא שכחו להעלות את ירושלים על ראש שמחתם. אחריו נמצאים חוזה המדינה בנימין זאב הרצל והנשיא הראשון חיים ויצמן, שעל שמם 63 רחובות כל אחד. פחות רחוב אחד נמצא ראש הממשלה מנחם בגין עם 62 רחובות (על עליזה בגין נקראו 6 רחובות), ואחריו ברשימה נמצא אביו האידאולוגי של בגין, זאב ז'בוטינסקי, עם 61 רחובות על שמו. עוד שם נפוץ הוא ביאליק, המשורר הלאומי, שנקראו על שמו 51 רחובות ברחבי הארץ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ועדות שמות שבלוניות וחסרות דמיון ומעתיקות זו מזו (ל"ת)
    בושות 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור