מדדים ומחקרים

האוצר הכריע: ילדים מצפון ת"א ירוויחו הכי הרבה בעתיד

מחקר שביצעו במשרד האוצר מגלה מתאם גדול בין הסיכוי של הילדים להרוויח יותר מהוריהם, אם הם גרים ברמת השרון כשלילדים בשכונות הצפוניות של תל אביב, יש את הסיכוי הגדול ביותר; הסיכוי הקטן ביותר הוא לילדים שגרים בצפת
ניצן כהן |  2
צפון תל אביב (צילום unsplash, פלאש 90/ גילי יערי)
מחקר מעניין, שעשתה הכלכלנית הראשית באוצר מגלה שהסיכוי הגדול ביותר בישראל לילדים לעבור את רמת ההכנסה של ההורים הוא לילדים בשכונות הצפוניות של תל אביב. במונחים ישוביים הרי שהסיכוי הגדול ביותר הוא לילדים שמתגוררים ברמת השרון ולאחר מיכן לילדים בראשון לציון יש את הסיכוי הגבוה ביותר ולאחר מיכן לילדי גבעתיים, רמת גן וקריית אונו.
הילדים עם הסיכויים הנמוכים ביותר לעבור את השכר של הוריהם מתגוררים בצפת, טבריה, מגדל העמק, קרית מלאכי וירושלים.
באוצר אומרים היום שיש מרכיבים רבים נוספים שקובעים אם יש לילדים סיכוי גבוה יותר (או נמוך יותר) לעבור את השכר של הוריהם במה שנקרא "מוביליות חברתית" והמחקר אינו מנסה לקבוע מסמרות או לחילופין לגזור מסקנות נחרצות, אבל בכל זאת אלה המסקנות.
נתונים נוספים שיש לקחת בחשבון שהישובים החרדים לא נדגמו בגלל שבאופן עקרוני קשה לדגום את האוכלוסיה הזו שאינה לומדת לימודי ליבה וחלק גדול ממנה נסמך על קצבאות. עוד מדגישים באוצר כי הישובים שנדגמו אלה ישובים שיש לגביהם מספיק נתונים שניתן לנתח אותם ולא מדובר בכל הישובים ולכן יש להתייחס לנתונים בזהירות המתבקשת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק ביבי
    בן 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק ביבי והליכוד ייתקנו את העיוות הזה אם יהיו בשילטון!! העיוות של מפא"י חייב לחלוף מהעולם אחרי 73 שנות שמאל בשלטון!! רק תתנו לביבי הזדמנות!!
    סגור
  • בצפון ת״א גרים גם מזרחים .
    יובל 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הירושות שקיבלו ילדיהם יתן להם סחיפה קדימה . והפערים רק יתרחבו
    סגור