מדדים ומחקרים

חברת החשמל בתואר מפוקפק: מדוע היא מלכת הביורוקרטיה?

סקר שנערך בקרב 2,000 קבלנים העניק את התואר לחברת החשמל, על רקע העיכובים בקבלת אישורים וכפועל יוצא בבניית הדירות בישראל. ומה דעתם על העבודה מול הרשויות המקומיות?  
מערכת ice |  4
חברת החשמל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, ויקיפדיה)
סקר שנערך לאחרונה על ידי חברת הייעוץ KAMIR מצביע על גורם מפתיע המוביל לעיכוב במסירת דירות: 35% מהנשאלים שלקחו חלק בסקר, מצביעים על חברת החשמל כגורם הביורוקרטי הבעייתי ביותר שמולו הם נדרשים לעבוד, והגדירו את העבודה מול החברה המונופוליסטית והוצאת אישורים מנהלתיים באמצעותה כ"בלתי אפשרית".
הסקר, שנערך לאחרונה בקרב כ-2,000 קבלנים ברחבי הארץ, בחן את הגורמים אשר מובילים לעיכובים בבנייה ואכלוס הדירות. זאת על רקע טענות הולכות וגוברות מקרב יזמים וקבלנים על סבך הביורוקרטיה שאתה הם נאלצים להתמודד בכדי להוציא פרויקט לפועל.
הבעיה השורשית נעוצה בעבודה שאין גוף אחד שמרכז ומאגד את מתן האישורים, דבר שיוצר עיכובים במסירת הדירות. העיכובים הרבים משפיעים ישירות על התמורות במחירי הדירות שמתגלגלים לכיסם של הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור שכמהים לרכוש דירה.
 
במסגרת הסקר עלה עוד כי 31% מהקבלנים מלינים על כך שהעבודה עם הרשויות היא בלתי אפשרית. מחצית מהקבלנים ציינו כי קשה מאוד לעבוד מול כיבוי האש. נקודות "האור" היחידה היא תאגידי המים, שם כל קבלן רביעי (25%) מציין כי ניתן לעבוד איתם בצורה נוחה.
ברמת ההשפעה על רוכשי הדירות - לפי הסקר מרגע קבלת היתר הבנייה ועד לקבלת טופס 4, הגורמים השונים (חברת חשמל, מכבי אש, תאגידי מים, פקיד היערות וכו') מובילים לעיכוב ממוצע של כ-4 חודשים ובכך מייקרים את מחיר הדירה בכ-2% לפחות.
כלומר זוג שירכוש דירה במחיר של 2 מיליון שקל ישלם עוד כ-40,000 שקל תוספת רק בגלל העיכובים, בנוסף להצמדה למדד תשומות הבנייה, תשלום נוסף לדמי שכירות ועוד.
עוד נמצא כי 40% מהקבלנים נאלצים להתמודד באופן עצמאי ללא כל עזרה מול הדרישות של הגופים השונים. 36% העידו כי הם מעסיקים עורכי דין או יועצי בנייה ייעודים בכדי לעבוד מול אותם גופים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הכי מטומטמות
    מומי 02/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש להם שרות שיחה בווצאפ אם יש מטומטמות זה בשרות הזה .מוזמנים לנסות לפתור בעייה איתם ותראו
    סגור
  • 2.
    אני חבר בקבוצת רכישה בבית שמש. הבנינים מוכנים כבר
    מאיר 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חודשיים וחברת חשמל מתעלמת מפניותינו לחיבור לחשמל. העלות הישירה ל79 המשפחות בפרויקט, כתוצאה משכירות וריבית רצחנית על הליווי הבנקאי היא 6.000 שח בממוצע, מי יכול לעמוד בזה? משפחה חרדית עם כמה ילדים? במדובר בהפסד ישיר לרוכשים של כמעט חצי מיליון שח על כל חודש ששלושת הבנינים ריקים!!!
    סגור
  • 1.
    לפרק את חברת חשמל
    משה 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אוסף של אוכלי חינם
    סגור
  • כנראה שנשלם פי 2
    גרגמל 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרבה אוכלי חינם. במבחן התוצאה כל מה שהופרט עולה לנו פי 2. כנראה שהטייקון שיקנה הוא אוכל הרבה יותר מכל אוכלי החינם ששם...
    סגור