מדדים ומחקרים

הענקית הסינית רושמת הישג כביר, ולצידו אכזבה קשה

שיאומי הצליחה לחצות רף היסטורי שרק אפל וסמסונג הצליחו לעבור עד כה – אך במקרה שלה הרף הזה לא עוזר לה באותה צורה שהוא עוזר לאחרות
יאיר מור | 
הכניסה למטה שיאומי (צילום shutterstock)
חברת המחקר Counterpoint מדווחת כי שיאומי הגיעה בדצמבר 2021 לרף היסטורי, כאשר מספר המשתמשים הפעילים במכשיריה ברחבי העולם – כלומר לא סך המכשירים שמכרה, אלא רק המכשירים שנמצאים בשימוש קבוע – חצה את רף 500 המיליון, או חצי המיליארד. בכך היא הפכה ליצרנית הסלולר השלישית בהיסטוריה שמגיעה לרף הזה – אחרי סמסונג ואפל, כמובן.
 
בקאונטרפוינט מציינים כי שיאומי, יצרנית הסלולר השלישית בגודלה בעולם זה כשנתיים, נהנית ממכירות מצוינות בשווקים מרכזיים: כך, למשל, בהודו היו מכשיריה לא פחות מ-23.2% מאלה שנמכרו בשלושת החודשים הראשונים של 2022, והציבו אותה במקום הראשון במדינה עם האוכלוסייה השנייה בגודלה בעולם; בסין היא היתה ברבעון הראשון במקום החמישי, עם נתח של 14.9%; באירופה מקום שלישי, עם 12.6%, למרות שליטא, החברה באיחוד האירופי ולכן אמורה לייצג באופן חלקי את דעתו, קראה בשנה שעברה לאזרחיה להחרים את החברה בעקבות תכונות של צנזורה וריגול שנמצאו במכשיריה; וביתר העולם מקום שלישי, אך עם נתח קטן משמעותית – 7.5% בלבד.
 
למרות הנתונים המרשימים הללו, מציינים בקאונטרפוינט, סובלת שיאומי מירידה ברווחיות לכל משתמש: את 2020 היא התחילה בהכנסה ממוצעת של 17.8 יואן (2.62 דולר) למשתמש בחודש, אך בסוף 2021 עמד הנתון הזה על 14.4 יואן (2.12 דולר) בלבד. הנתון הזה חשוב לחברה יותר מכל דבר אחר, שכן שיאומי התבססה מאז ומעולם על מכירת מכשירים בעלי מפרטים דומים לאלה של מכשירים יקרים מבית סמסונג לדוגמא, במחירים נמוכים יותר, כאשר מקור הרווח המרכזי לא היה המכירה עצמה אלא מכירת תכנים ושירותים נלווים, ובעיקר פרסומות שמוצגות בתוך ממשק המערכת שלה בכל מקום אפשרי – החל מווילון ההתראות ועד אפליקציית מזג האוויר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה