מדדים ומחקרים

דירוג עשירי ישראל: עידן עופר חוגג, אדלסון נכנסה לטופ?

עידן עופר צפה בשתי החברות הגדולות שלו מציגות דו"חות רבעוניים מרשימים, הסנקציות מפורטוגל לא הפריעו לרומן אברמוביץ' להמשיך להחזיר את הונו, והאם מרים אדלסון חזרה לטופ 50 העולמי? | דירוג עשירי ישראל
מערכת ice |  1
מרים אדלסון ועידן עופר (צילום יונתן סינדל, סיון פרג')
דירוג עשירי ישראל על פי מגזין פורבס: האישה הישראלית העשירה ביותר, בעלי העיתון ישראל היום מרים אדלסון, עלתה בשוויה השבוע בכ-2 מיליארד דולר, ושוויה כעת עומד על 26.1 מיליארד דולר. אדלסון עשתה צעד לעבר ה-30 מיליארדר, שהכניסו אותה בעבר לטופ 50 העשירים. בשבוע שעבר עמדה במקום ה-57, וכעת העפילה למקום ה-52.
במקום השני יחסית יציב אייל עופר, שירד השבוע בשווי של מאות מיליונים בלבד, שאמנם השאירו אותו במקום ה-122 בעולם, והעמידו אותו על שווי של 14.6 מיליארד דולר. אחיו, עידן עופר, רשם גם הוא ירידה קלה יחסית, כחצי מיליארד, וירד לראשונה זה זמן מה מתחת ל-10 מיליארד. כעת שוויו הוא 9.9 מיליארד, במקום ה-194 בעולם. אך מה שעניין את עידן עופר השבוע הוא אחר לגמרי: לאחר שבשבוע שאבר איי.סי.אל (ICL) בבעלותו הציגה דו"חות חיוביים, עוד חברה בבעלותו, צים, מציגה דו"ח פנטסטי.
 
צים סיימה את הרבעון עם רווחים של 1.7 מיליארד דולר שהם כמעט פי 3 מהרווחים ברבעון הראשון של 2021 שהסתכמו אז ב-590 מיליון דולר. ה-EBITDA המתוקנן של החברה הסתכם בתום הרבעון הראשון של השנה ב-2.5 מיליארד דולר כמעט פי 3 לעומת ה-EBITDA המתוקנן ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי הסתכם בתחום הרבעון ב-2.2 מיליארד דולר עלייה של יותר מפי 3 לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל. צים הודיעה שהצליחה להגדיל את היקף ההולכה באוניות שלה לרמה של 859 אלף TEU וזה התבצע במחיר ממוצע של 3,848 דולר ל-TEU. התעריף הממוצע להובלה של צים הכפיל את עצמו ברבעון הראשון של השנה בהשוואה לרבעון הראשון של 2021.
האוליגרך רומן אברמוביץ' אשר באמתחתו תעודה זהות כחולה, עלה השבוע להון של 9 מיליארד דולר, למקום ה-217 בעולם. מנגד, אברמוביץ' המשיך להיאבק בסנקציות נגדו, שלא עוצרות כל עוד רוסיה עדיין כובשת את אוקראינה. פורטוגל הודיעה כי חסמה מכירה של אחוזת יוקרה בסך 10 מיליון יורו בגלל "חשדות חמורים" שהיא שייכת לאברמוביץ'.
רישום הנכסים של האחוזה באתר הנופש היוקרתי Quinta do Lago באלגרבה הוקפא - כלומר לא ניתן למכור, להשכיר או למשכן ב-25 במרץ לבקשת משרד החוץ, חודש לאחר הפלישה המלאה של רוסיה לאוקראינה. בפורטוגל דיווחו כי הבעלים לשעבר של מועדון הכדורגל צ'לסי ניסה למכור את הנכס 15 ימים לפני שהחלה פלישת רוסיה לאוקראינה באמצעות Millhouse Views LLC שבסיסה בדלאוור, בבעלות Millhouse LLC, שמנהלת את נכסיו. עם זאת, דובר של אברמוביץ' אמר לרויטרס שהוא אכן הבעלים של "מספר נכסים בפורטוגל".
 
האחים איגור ודימיטרי בוכמן מעסקי הגיימינג, שחולקים את החברה בת ה-18 - משחקים כמו Fishdom ו-Gardscapes, נשארו כרגיל בשווים. יחד כל אחד מהאחים מחזיק ב-8.1 מיליארד דולר. גם אותם היציבות חיזקה בדירוג, והם עלו יחד 2 מקומות, וכעת שניהם יחד במקום ה-246. סוגר את הרשימה יורי מילנר, שנשאר גם יציב על הון של 7.3 מיליארד דולר שמציבים אותו במקום ה-308 בעולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה בדיוק עוזר לי ??... (ל"ת)
    ימיני 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור