מדדים ומחקרים

אל תגזימו: יזמים מתלהבים מדי מרתיעים משקיעים, מחקר מזהיר

יזמים צעירים, אל תהיו נלהבים מדי בניסיונות הגיוס: מדענים מאוניברסיטת דרום פלורידה מצאו כי פרסום עם יותר מדי תשוקה או התלהבות עלול בסופו של דבר לכבות שותפים עסקיים פוטנציאליים ומשקיעים חדשים
מערכת ice | 
תקציבי פרסום. מחקר אייס ואיגוד השיווק (צילום iStock)
כשמדובר בגיוס משקיעים חדשים, כדאי להיות קצת יותר מאופקים. מחקר מדעי חדש מאוניברסיטת דרום פלורידה מגלה כי תנועות גוף אנרגטיות והבעות פנים מונפשות גורמות למשקיעים לעתים קרובות לחשוד בכוונותיו האמיתיות של היזם. איך הולך הפתגם? כל המוסיף גורע. כאשר יזם משתמש במחוות ובקולות מוגזמים, רבים אינם יכולים שלא להרגיש ש"עובדים" עליהם.
"עבור יזמים שמנסים לגייס מימון, יותר התלהבות אינה בהכרח טובה יותר", אומר מחבר המחקר הראשי לין ג'יאנג, עוזר פרופסור ליזמות במכללת USF Muma לעסקים, בהודעה מהאוניברסיטה. לדבריו, הצגת התוכנית העסקית תוך הפגנת תשוקת יתר עלולה בסופו של דבר לכבות שותפים עסקיים פוטנציאליים רבים.
 
יזמים, כמובן, נוהגים להציע למשקיעים רעיונות עסקיים חדשים כדי למשוך מימון. צוות המחקר ב-USF יצא לבדוק אם התלהבות רבה במהלך קידום מימון היא תמיד רעיון טוב. בעוד שמידת ההתלהבות הנכונה יכולה בהחלט לעודד משקיעים להצטרף, מחברי המחקר הבחינו גם בחיסרון ברור. ביטויים נלהבים עלולים לפגוע ולגרום למשקיעים להמשיך ולבחון פרויקט. השפעה זו מגדילה את השותפים הפוטנציאליים לראות את היזם כפחות מוכשר.
ממצאים אלה מבוססים על סקר של 1,811 אנשים שהעריכו 182 פרויקטים של מימון המונים. ניסוי אקראי נוסף כלל 274 אנשים. במהלך הניסוי, שחקן הציג מגרש זהה בשתי דרכים: פעם בהתלהבות מאוד גבוהה ופעם בלי. לאחר מכן, המשתתפים היו צריכים לחשוף איזה מגרש הם מעדיפים.
 
"הממצאים שלנו מצביעים על כך שהצגת התלהבות לא תמיד תהיה יעילה עבור יזמים לגייס מימון, במיוחד עבור אלה שאין להם את המומחיות הדרושה למיזם", מסכם פרופ' ג'יאנג. "יש מסלולים חיוביים ושליליים להצגת ההתלהבות שלך באמצעות מחוות גוף אנרגטיות, קולות קוליים מגוונים או הבעות פנים מונפשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה