מדדים ומחקרים

לילדים שנולדו בתקופת הקורונה צפוי עתיד מזהיר במיוחד

תיאוריית הדורות: מי יחליף את ה"האלפא" ומה הופך אותם לשונים? מומחה השיווק ולאד קרנין דן בשאלה מה יש לצפות מדור W – ילדים שנולדו בתקופת מגיפת הקורונה – וכיצד הצרכנים לעתיד יזעזעו את התעשייה
ולאד קרנין | 
ילדים עובדים יחד על מחשב (צילום pch.vector / freepik)
המהירות בה התהליכים מתרחשים בעולמנו כיום הולכת וגדלה באופן קבוע. מומחים בתחום העתידנות וסוציולוגים מנבאים כי במהלך 10 השנים הבאות, בני האדם יחוו שינויים בקצב בו נחוו שינויים על ידי בני אדם במהלך אלף השנים שקדמו להן. שינויים אלה ישפיעו ישירות על הדורות הבאים, ובמיוחד ישפיעו על אלה שנולדו בתקופת המגיפה העולמית. אני קורא לקבוצה זו דור ה-W.
מדוע דור ה-W? הסיבה לכך הוא הצליל של האות W (דאבל יו). אלה הם אנשים שיחיו בשני עולמות כבר החל מן השנים הראשונות לחייהם. האני העצמי שלנו מתקיים בעולם האמיתי, לעומת האני הדיגיטלי שלהם שיתקיים בעולם הווירטואלי. עולמות המטא הראשוניים הנם נגישים לילדים כבר בגיל צעיר – אינסטגרם, פייסבוק, מיינקראפט, פורטנייט ובעתיד הקרוב, אבולוציה של פייסבוק ואינסטגרם אל תוך המטא. באופן מסורתי, היסטוריונים וסוציולוגים עוסקים בניתוח הדורות. מומחים בתחומי השיווק והתקשורת צריכים להיות בתקופה זו בהווה בחזית, כאשר הם צופים בדורות שלא דרך הפריזמה של מחזורי ההיסטוריה, אלא באמצעות ההעדפות הצרכניות, נקודות המבט, ההרגלים, התרבות והסביבה הטכנולוגית שלהם, אשר כולם גם יחד מניעים אותם. הבנת התנהגות הצרכנים שלהם תאפשר לחברות לנצל את השוק המתהווה הזה, ולשרת טוב יותר את הצרכים הייחודיים של הלקוחות העתידיים שלהן. לא מדובר כאן בעתיד הרחוק – עבור דור W המעבר הזה כבר החל.
 
לדור ה-W ישנם מניעים ותמריצים חדשים ושונים – הם יותר מעוניינים בטובין והטבות דיגיטליים מאשר בתמריצים פיזיים וטובין חומריים שאותם העדיפו הדורות הקודמים. החוויה החדשה של דור ה-W היא זו המאפשרת להם מעבר בין העצמי "הפיזי" שלהם לבין העצמי "הדיגיטלי" שלהם באופן טבעי, בעודו יעריך מאד את הפרטיות שלו ואת האפשרות שלו לבחור בין אנונימיות לבין פרסום – הן בעולם המקוון והן בעולם האמתי.
באותה עת, הדור החדש לא יחשוב על ערכי הראשוניות של העולם הדיגיטלי כעל מוזרים. זה יהיה רגיל עבורם שדופמין ואנדורפינים אינם מיוצרים מן החוויות של בעלות על דברים או עשייה של דברים בעולם הפיזיקלי, אלא מתוך רכישה של נכסים דיגיטליים, או חוויות שהם חווים במציאות הדיגיטלית שלהם. האווטאר המשודרג שלהם יהיה בעל ערך גדול יותר עבורם מאשר ההופעה הפיזית שלהם בעולם האמיתי. הוא בא במגע עם קבוצה גדולה הרבה יותר של העמיתים שלהם, הוא נראה לעתים קרובות יותר ושמים אליו לב יותר, וההופעה של אותו אווטאר (שלא כמו האני הפיזיקלי שלהם) נמצא לחלוטין בשליטתם.
יש לנו את כל הסיבות להאמין כי דור ה-W יעריך את המטבעות אלטרנטיביים אפילו עוד יותר, אלה עשויים להיות מטבעות הקריפטו שעבור דור ה-W מהווים נכס המתאים לראיית העולם שלהם, ללא בקרה, וללא גבולות, אך באותה העת עם אמון רב יותר. נכסים דיגיטליים – הזכויות לנכס או רכוש מסוים של אווטאר דיגיטלי, הופכים גם הם בצורה גוברת והולכת לחוויות הגורמות לעונג, הנאה ומעניקות סטטוס לדור ה-W. העבודה בעולמות הדיגיטליים, פתרנותן של משימות וירטואליות תהפוך להיות הסקטור הכי יוקרתי של הכלכלה עבור דור ה-W. תעסוקה בספורט דיגיטלי (e-sports), ביצירה של תוכן דיגיטלי, בהנפקה ואספקה של מטבעות וירטואליים תגבר ותהייה שכיחה עבור דור זה ותהווה סוג אליטיסטי של תעסוקה. כתוצאה מכך, עבודה בעולמות הווירטואליים תהפוך להיות עבודה מיוחסת, בעוד שעבודה במציאות אינה מקוונת תהפוך להיות נחלתם של אנשי הצווארון הכחול.
דור ה-W כבר גדל בקרבנו, וככל שנתחיל לחשוב וליצור את התנאים להתפתחותו ויישומו מהר יותר, כך גדל הסיכוי שנבטיח לעצמנו מעבר חלק וידידותי לסביבה אל עולם ה-W.

ולאד קרנין
הכותב הינו מומחה בינלאומי בתחום השיווק ומחבר הספר "סוף האוטופיה: עלייתה ונפילתה של הפירמידה הפיננסית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה