מדדים ומחקרים

רשות המסים נחשפה: כך תצליחו להפחית את המס

אין לכם סיכוי מול רשות המיסים? תחשבו שוב. מחקר חדש מגלה כי כמעט מחצית מהתיקים מסתיימים בהפחתת מס, וחמישית מהם מסתיימים בפשרה. וכן, גם זהות השופט תקבע מה יהיה גורלכם. ובאיזה מחוז אחוזי ההצלחה הנמוכים ביותר?
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום פלאש 90)
על פי מחקר חדש שמתפרסם היום (שני) עולה כי 44% מערעורי המס נגד רשות המסים מסתיימים בהפחתת מס מסויימת, וכי כחמישית מתיקי המס מסתיימים בפשרה. את המחקר ערכו עורכי הדין מוטי בללתי - מומחה למסים ושותף ועורך דין דביר הולנדר ממחלקת מיסים בפירמת גרוס ושות'.
המחקר נערך על פי פילוח ענק של 16,314 תיקי מס שנוהלו בבתי המשפט המחוזיים בישראל בעשור האחרון ונעשה בעזרתם של אנדי וורמס גיא זומר מעמותת התמנון העוסקת בהנגשת מידע משפטי ומפעילה את אתר תולעת המשפט.
 
הפילוח נעשה בהתאם לנתוני סגירת התיקים ב'נט המשפט' ולכן התאפשר לכלול במחקר גם נתונים של תיקי מס שהסתיימו ללא פסק דין מנומק ושלא פורסמו מעולם. זהו המחקר המקיף ביותר שנעשה בישראל בתחום המס.
הממצאים העיקריים מהדו"ח מביאים זווית אחרת על מה שחשבנו בכל הקשור לתיקים המתנהלים מול רשות המיסים. כך, כאמור, 44% מערעורי המס מסתיימים בהפחתת מס מסויימת, ולמעשה בהצלחה בתביעה נגד הרשות. אחוזי ההצלחה הנמוכים ביותר בערעורי מס הם במחוז מרכז ועומדים על 40% ואילו אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר הם במחוז בנצרת ועומדים על 54% .במחוז תל אביב אחוזי ההצלחה בערעורי מס הם  42%.

גרף מתוך הדו"ח.
עוד עולה מהדו"ח כי שיעור ההצלחה של נישומים בערעורי מס בחתך לפי זהות שופט המס היושב בדין נע בטווח רחב של בין 24.5%-63.2% אחוזי הצלחה וכי 52% מערעורי המס נסגרים בתוך שנה ממועד פתיחתם.
 
עו"ד מוטי בללתי מסר:  "הפנמת נתוני המחקר עשויה לסייע לא רק בקבלת החלטות ביחס לתיקי המס הנידונים כעת בערכאות השיפוטיות אלא גם (ואולי בעיקר) ביחס למחלוקות שמצויות בהליכי השומה המקדמיים מול תחנות המיסוי האזוריות."
בללתי מסביר מה צריך לעשות אדם שרשות המסים הוציאה לו שומת מס או החלה אצלו בעסק ביקורת מס, "תמיד יש להשקיע את מירב המאמצים כדי לשכנע את פקיד המס בעמדה המקצועית שננקטה בדוח המס העצמי שהוגש וככל הנדרש אף לחתור להבנות עם רשות המיסים בשלבי המיסוי המקדמיים. יחד עם זאת, ככל שלא גובשו הבנות ושומת המס שמוציאה רשות המיסים היא מופרזת או שגויה (מנקודת מבט מקצועית), אז אל תחששו מלהגיש ערעור מס שבמסגרתו עמדת רשות המיסים תעמוד למבחן בבית המשפט. בניגוד לבדיקות מדגמיות שבוצעו בעבר על ידי אחרים ושהצביעו על אחוזי הצלחה של כ-20% לנישומים, המחקר שביצענו מפלח גם את התיקים שהסתיימו בפשרה ומלמד כי כמעט מחצית מתיקי המס מסתיימים בהפחתת מס מסוימת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה