מדדים ומחקרים

חיים חדשים: 14,600 עולים מתחילים היום את שנת הלימודים

שנת הלימודים החדשה החלה היום ועבור 14,600 תלמידים מדובר ביום הראשון בחברה הישראלית. זה מה שעובר על העולים החדשים
מערכת ice | 
כיתה (צילום freepik)
כ-2.5 מיליון תלמידים פותחים היום את שנת הלימודים, אך יש כאלה שלהם ההתרגשות היא קצת שונה. 14,600 תלמידים שיחלו היום את שנת הלימודים הינם עולים חדשים שיצטרכו להתמודד לא רק עם הכניסה לכיתה החדשה, אלא גם ההתמודדות עם השפה השונה, התרבות האחרת ומציאת חברים חדשים.
 
בשנתיים האחרונות עלו למעלה מ-80,000 עולים חדשים למדינת ישראל ומדובר בשיא של שני עשורים. הסיבות לעלייה במספרים אלה טמונה בשני מבצעים שהתרחשו בזמן הזה. מבצע "עולים הביתה" אשר החלה עם הפלישה הרוסית לאוקראינה ועלו כ-37,000 עולים, ומבצע "צור ישראל" בו עלו כ-3200 עולים מאתיופיה.
לפני נתוני משרד העלייה והקליטה, העיר שקלטה את מספר התלמידים העולים הגבוה ביותר בשנתיים האחרונות היא נתניה עם כ-1500 תלמידים ומיד אחריה חיפה עם 1300. משרד העלייה והקליטה מפעיל תוכנית לתגבור לימודים על מנת להקל על השילוב. תוכניות כגון תוכנית יע"ל (ילדים עולים לומדים) לילדי בית ספר יסודי ותוכנית פל"א (פעילות לימודים אחרת) לתלמידי חטיבת הביניים והתיכון.
פנינה תמנו שטה, שרת העלייה והקליטה, הובילה את מבצעי העלייה השונים בשיתוף פעולה עם ארגונים כמו הסוכנות היהודית, הקרן לידידות ונפש בנפש. השרה אמרה "אני כל כך מתרגשת עם כל הילדים המתוקים שעושים את צעדיהם הראשונים בבתי הספר בישראל. אין לי ספק שמהר מאוד הם ירגישו חלק בלתי נפרד מכלל הילדים, יתחברו לחברים חדשים, ירכשו שפה חדש ומורים לחיים. אני סמוכה ובטוחה שהילדים בידיים מעולות וטובות, ומברכת על העבודה המשותפת שעשינו עבורם עם משרד החינוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה