מדדים ומחקרים

למרות המשבר: איזה תחום שבר שיאים ב-2022?

בזמן שמכירות המחשבים והסמארטפונים חוו ירידות חדות בשל המשבר הכלכלי, חברות וארגונים דווקא רכשו המוני מחשבים לעובדים שחזרו למשרדים, או שעובדים שעברו לעבוד מהבית ציידו את המשרדים הביתיים במחשבים חדשים
יאיר מור | 
עליות בבורסה (צילום Gerd Altmann from Pixabay)
המשבר הכלכלי שהגיע לאחר משבר הקורונה גרר איתו כלפי מטה כל תחום שניתן להעלות על הדעת - אך בסיכום שנתי של 2022, תת-תחום אחד של מגזר הטכנולוגיה נשאר במגמה חיובית, כך לדברי International Data Corporation, או השמה המוכר יותר IDC, בדו"ח שפרסמה ביום שישי האחרון.
ב-2022 נמכרו ברחבי העולם כמעט 7.7 מיליון יחידות של מחשבי עבודה (workstations) - כלומר מחשבים חזקים יחסית שמיועדים בעיקר לרכישות המוניות על ידי ארגונים, אך גם עבור משתמשים שרוצים לעבוד מהבית. זוהי עלייה של 2.1% לעומת הנתון של שנת 2021, שעמד על כ-7.5 מיליון יחידות, ושיא של כל הזמנים.
"שוק עמדות העבודה השולחניות והניידות העולמי התחיל את 2022 במומנטום חזק, אך לבסוף התמודד מול רוויה והמציאויות הכלכליות קרוב לסוף השנה", כתבה החברה. מנהל המחקר, ג'יי צ'וֹאוּ, הוסיף כי המצב של החצי השני של 2021 והחצי הראשון של 2022, של ארבעה רבעונים רצופים של מכירת מעל 2 מיליון יחידות בכל רבעון, היה "הרבה מעבר לנורמות ההיסטוריות, והוכח כבלתי ניתן לשימור לאור צמצום ההוצאות והאינפלציה המתמשכת". 
כראיה לכך, מציינת IDC כי ברבעון הרביעי דווקא צנחו המכירות ב-22.2% לעומת התקופה המקבילה שנה קודם לכן. 
דל הובילה, ואף הגדילה את הפער מעל HP לכמעט 8% בנתח השוק; במקום השלישי היתה לנובו, בהפרש של יותר מ-9% אחרי HP; ובתחתית החמישייה בהפרש עצום, עם נתח שוק זעיר של שליש אחוז כל אחד, Asus הטייוואנית ו-NEC היפנית.
השנה צופה IDC ירידה בשיעור של 4.2% במכירות עמדות העבודה, אך בשנתיים הבאות היא חוזה זינוקים חדים של כ-10%, ואחריהם חזרה לצמיחה איטית של אחוז או שניים בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה