מדדים ומחקרים

מחקר חדש חושף: אלו הסיגריות האלקטרוניות הרעילות ביותר

חוקרים מאוניברסיטת פיטסבורג קובעים שסיגריות אלקטרוניות בטעמי מנטה ומנטול הן הרעילות ביותר לריאות שלכם מכל שאר טעמי הסיגריות האלקטרוניות. עם זאת, טעמים אלו הם הפופולריים ביותר בקרב המשתמשים
מערכת ice | 
סיגריות אלקטרוניות (צילום האגודה למלחמה בסרטן)
הוספת טעמים לסיגריות האלקטרוניות הופכת אותן למפתות יותר, במיוחד לבני נוער. מוצרי אידוי בטעם מנטה עשויים להיות הגרועים מכל. לא רק שזה תוסף מרענן ופחות מעצבן, אלא שחוקרים מאוניברסיטת פיטסבורג קובעים שהוא הרעיל ביותר לריאות שלכם מכל שאר טעמי הסיגריות האלקטרוניות.
מחקר רובוטיקה חדש חיקה את המכניקה של התנהגות נשימה ואידוי אנושיים ואפשר למדענים לראות את ריכוז הכימיקלים הרעילים החודרים לגוף. הממצאים שלהם הראו מספר גדול יותר של מיקרו-חלקיקים במנטול בהשוואה למיץ ואפי נטול מנטול. אלה מזיקים מאוד לריאות ויכולים לגרום לתפקוד ריאות מופחת, כגון נשימה רדודה.
 
"אנשים רבים, במיוחד בני נוער, מניחים בטעות כי אידוי בטוח, אבל אפילו תערובות אידוי נטולות ניקוטין מכילות תרכובות רבות שעלולות להזיק לריאות", אומר קמבז ה. בנם, פרופסור בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פיטסבורג ומחבר בכיר של המחקר, "גם אם משהו בטוח לצריכה כמזון לא אומר שהוא בטוח לשאוף".
במאמץ להרתיע בני נוער מעישון, מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לחץ על יצרני סיגריות להיפטר ממנטול במוצרי טבק דליקים, כגון סיגריות רגילות וסיגרים. עם זאת, ככל שמוצרי אידוי הופכים זמינים יותר, טעמי מנטה ומנטול נשארים חביבים על המעריצים בקרב 2.5 מיליון בני הנוער שעישנו סיגריות אלקטרוניות ב-2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה