מדדים ומחקרים

רוצים לישון טוב יותר? מומחה שינה חושף שיטה פשוטה

מתברר שיצירת סביבת חדר שינה "קודרת וריקה" יכולה לשפר משמעותית את איכות השינה. ד"ר מייק דילקס, מומחה שינה מפורסם, מסביר מה עומד מאחורי התאוריה
מערכת ice |  4
שינה (צילום pexels)
ד"ר מייק דילקס, מומחה שינה מפורסם ורופא אף אוזן גרון, מציע שיטה פשוטה לשינה איכותית יותר. מתברר שיצירת סביבת חדר שינה "קודרת וריקה" יכולה לשפר משמעותית את איכות השינה. המומחה בן ה-59, המטפל בנחירות ובבעיות נשימה בשינה, מייעץ לשפץ את "היגיינת השינה" על ידי שימוש בחדר השינה אך ורק לשינה, והסרת הסחות דעת מיותרות כדי לשפר את חווית השינה הכוללת.
ד"ר דילקס, יועץ לשעבר בשירות הבריאות הלאומי (NHS) מלונדון, מדגיש את החשיבות של חדר שינה מינימליסטי.
"אם אתם הולכים לישון בחדר עם טלוויזיה והסחות דעת אחרות, אז אתם פשוט לא ישנים טוב כמו אם חדר השינה שלכם ריק ויש בו רק מיטה". כמו כן, הוא מדגיש את הערך של לא לבלות זמן מופרז בחדר השינה בשעות הערות.
"גיליתי שלא לחיות חצי מהחיים שלכם בחדר השינה, ולהשתמש בו רק לשינה יכולה להוות עזרה אמיתית", מסביר הרופא במחקר החדש שפרסם.
לפני שפונים לניתוח או לתרופות אחרות לנחירות, שעלולות לעלות אלפי דולרים, מייעץ ד"ר דילקס לנסות פתרונות חסכוניים יותר. אלה כוללים התאמת תנוחת השינה של האדם, שימוש באפליקציות מעקב שינה וביצוע שינויים באורח החיים, כגון ירידה במשקל ומיתון צריכת אלכוהול.
"הגורם השכיח ביותר לנחירות הוא היציבה והאופן שבו אנו ישנים במיטה. אם אתה ישן על הגב, כמעט כל בן אדם ינחר. שינה על הצד עוזרת. ייתכן בהחלט שתצטרך לפנות למומחה, אבל זה צעד ראשון קל וזה בחינם", מרחיב דילקס את ההשפעה של תנוחת השינה.
כדי לשמור על תנוחת שינה בצד, ד"ר דילקס מציע לתפור כדור טניס לכיס או להשתמש בחיישני יציבה. הוא גם מעודד שימוש באפליקציות מעקב שינה כדי לנטר דפוסי נחירות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תפקיד חדר השינה
    גרשון מנתניה 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 3
    מחבר הכתבה שכך לציין שחדר השינה אמור לשמש גם להנאת המשתמשים בו ולרבייה.
    סגור
  • 3.
    הפגנות
    מיכל לוי 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה עם ישראל יוצא להפגין.אם השמאול לא היה יוצא להפגין.הימין לא היה יוצא גם.עכשיו כל המגמה של ההפגנות להפיל את ביבי.אבל כל אלה שחושבים כך לא יהיי לכם את המזל הזה.רק איזה דפוק יחליף אותו.עכשיו לאהרון ברק יש עור של פיל.שיפגינו עד מחר ליד הביית שלו.תתחילו לספור כמה בתים הוא רכש.תשאלו את עצמכם איך הוא עשה את זה.בטוח לא ביושר.אנחנו נחלשים עם ישראל והאוייבים שלנו מתחזקים.מתפללים שיהיי מלחמת אחים.זה לא יהיי.אהרון ברק אתה פסה כבר.תעשה חשבון נפש.
    סגור
  • 2.
    רק עיסוי
    בתיה 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עיסוי של כפות הידיים לחיצות בכריות האצבעות ולכול אורך כף היד והאצבעות. זה מרגיע וישנים ממש מהר וטוב.
    סגור
  • 1.
    שינה
    פנחס דבוש 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חוץ מכדורי שינה כלום לו עוזר
    סגור