מדדים ומחקרים

הישראלים שוברים שיאים: דובאי חושפת את דירוג התיירים

ישראל עלתה למקום השמיני כשוק יעד לתיירות הנכנסת לדובאי – היעד המתויר ביותר בעולם, עלייה של 17% בשנה ו- 98% מהרמות שלפני מגפת הקורונה, על פי נתונים עדכניים שפורסמו על ידי מחלקת הכלכלה והתיירות של דובאי. ישראל מדורגת שמינית כמקור יעד של תיירים לדובאי
מערכת ice | 
מלון אטלנטיס דובאי (צילום אינסטגרם)
במסגרת יריד התיירות הבינלאומי  ATM – Arabian Travel Market נחשפו אמש (שני) הנתונים המרשימים: דובאי רשמה 4.67 מיליון לינות מבקרים בינלאומיים ברבעון הראשון של 2023, בהשוואה ל-3.97 מיליון לינות בתקופה המקבילה ב-2022 – צמיחה של 17% בשנה והביצועים הטובים ביותר מאז מגפת הקורונה, מה שהופך אותה ליעד הבינלאומי המתוייר ביותר בעולם, זאת על פי הנתונים העדכניים שפרסמו על ידי מחלקת הכלכלה והתיירות של דובאי.
הנתונים האחרונים מצביעים לכיוון התאוששות תיירותית מלאה ותרומה לאג'נדה הכלכלית של דובאי D33 שהושקה על ידי הוד מעלתו השייח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום, סגן נשיא, ראש ממשלת איחוד האמירויות והשליט של דובאי בחודש ינואר האחרון, במטרה להציב את מעמדה של דובאי כאחת משלוש הערים המובילות בעולם.
 
הוד מעלתו שיח' חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל מקטום, יורש העצר של דובאי ויו"ר המועצה המבצעת של דובאי, אמר: "הגידול המדהים בלינות תיירים ברבעון הראשון של 2023 מציין את דובאי כאחד מיעדי המפתח המובילים את הדרך להתאוששות של מגזר התיירות העולמי. הישג זה התאפשר בזכות החזון המרחיק לכת של ההנהגה להפוך את דובאי לאחד המטרופוליטניים הצומחים ביותר בעולם ולמרכז הבולט בעולם לנסיעות, יזמות והשקעות. האג'נדה הכלכלית של דובאי שהושקה לאחרונה על ידי הוד מעלתו שיח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום, מתווה דרך חדשה שאפתנית לדובאי כדי להגביר את תרומתה לעיצוב עתיד הכלכלה העולמית.
עוד הסביר: "מגזר התיירות הוא לא רק מעמודי התווך החזקים ביותר של הכלכלה שלנו אלא גם גורם מפתח לתפקידה הייחודי של דובאי בעולם כגשר בין שווקים, תרבויות ואזורים. בשנים הבאות, דובאי תמשיך להציג יוזמות פורצות דרך כדי להציע הצעה ייחודית למטיילים ולהשיג את מטרתה להפוך למקום הטוב ביותר בעולם לחיות, לבקר, לעבוד ולהשקיע בו".
התוצאות האחרונות שהוכרזו, ממצבות את דובאי כיעד המתאושש המהיר ביותר בעולם, 98% מהרמות הטרום-מגיפה ברבעון הראשון של 2023, ועולה על התחזית של United Nations World Trade Organization העומד על 80-95% מהרמות שלפני המגפה השנה, במיוחד באירופה ובמזרח התיכון. מספר לינות התיירים ברבעון הראשון של 2023 היה נמוך ב-2 נקודות האחוז בלבד מרמות טרום-מגיפה שעמד על 4.75 מיליון לינות תיירים שהגיעו לדובאי בשלושת החודשים הראשונים של 2019, הישג מדהים, מאז יולי 2020 בו דובאי נפתחה מחדש לתיירות בינלאומית. העיר הוכתרה שוב כיעד עולמי מספר 1 ב- Tripadvisor Travelers' Choice Awards 2023,  מה שהפך אותה לייחודית ובפעם השנייה בהיסטוריה לעיר הזוכה בפרס הנכסף ברציפות.
הוד מעלתו הלל סעיד אלמארי, מנכ"ל מחלקת הכלכלה והתיירות בדובאי, הגיב ואמר: "העשור הקרוב יראה את התעשייה שלנו עוברת שלבים יוצאי דופן של טרנספורמציה, במונחים של תשתית, טכנולוגיה, אטרקציות וחוויות, כאשר אנו מתמקדים בהשגת יעדי האג'נדה הכלכלית של דובאי 2033".
GCC ו-MENA ביחד מדורגים ראשונים ותרמו ל- 29% מכלל התיירים. מערב אירופה היוותה 22%, בעוד שדרום אסיה היוותה 16% מסך הכולל, ואחריה חבר העמים ומזרח אירופה תרמו יחד 15%, אמריקה (7%), צפון אסיה ודרום מזרח אסיה (6%) , אפריקה (4%) ואוסטרליה (1%). רוב האזורים רשמו עלייה משמעותית ברבעון הראשון של 2023 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022, בעוד שארבעה אזורים התאוששו במלואם ועברו את רמות הרבעון הראשון של 2019 – חבר העמים ומזרח אירופה (48% לעומת הרבעון הראשון של 2019), MENA (32% לעומת 2019), אמריקה (9% לעומת 2019) ואוסטרליה (2% לעומת 2019). הן דרום אסיה והן מערב אירופה קרובות להשגת רמות טרום-מגפת הקורונה מבחינת היקפי התיירות. ישראל עלתה למקום השמיני והמכובד כשוק יעד לתיירות הנכנסת לדובאי.
גם מלונות דובאי רשמו זינוק בביצועים במהלך הרבעון הראשון של 2023. התפוסה הממוצעת בתקופת ינואר-מרץ עמדה על 83%, מה שהופך אותה לאחד מהגבוהים בעולם, וכמעט שווה לתפוסה שנרשמה ברבעון הראשון של 2019. הישג זה בולט במיוחד לאור העלייה של 26% בקיבולת החדרים מאז. עד סוף מרץ 2023, במגזר המלונאות בעיר היו בסך הכול 148,877 חדרים ב-814 בתי מלון לעומת 118,039 חדרים ב-717 בתי מלון בשנת 2019. המשך ההשקעה המקומית והבינלאומית במגזר סייעה להגביר עוד יותר את מלאי המלונות, עם הרבעון הראשון משנת 2023 ראה עלייה של 6% במספר הכולל של בתי מלון וחדרים בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022.
הביצועים המרשימים בתחום המלונאות ניכרים גם בעובדה שמשך השהות הממוצע של האורחים גדלה לארבעה לילות לעומת 3.5 לילות לעומת התקופה המקבילה ב-2019, עלייה של 14% . קיימות היא מרכיב מרכזי באסטרטגיית הפיתוח של דובאי, ואירוח אירועים גלובליים כמו COP28 יספק הזדמנות יוצאת דופן להדגיש את יוזמת התיירות בת-קיימא של דובאיDST) ) שנועדה לשפר את הקיימות של מגזר התיירות ולתרום למטרות רחבות יותר של אנרגיה נקייה ופיתוח בר קיימא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה