מדדים ומחקרים

פנינסולה בטירוף: גידול של 30% בהכנסות ושל 32% ברווח נקי

אייל ליאור, מנכ"ל קבוצת פנינסולה: "אנו שמחים לדווח על רבעון מוצלח נוסף עם צמיחה חדה בהכנסות וברווחים ביחס לרבעון המקביל אשתקד, בזכות שמירה על גודל תיק האשראי, עלייה במרווחים והפחתת הוצאות"
מערכת ice |  1
אייל ליאור מנכ"ל פנינסולה (צילום דרור דרעי, shutterstock)
חברת פנינסולה מפרסמת הבוקר (שני) את התוצאות לרבעון השני של 2023 ומציגה המשך הצמיחה בהכנסות וברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
הכנסות הריבית ברבעון השני הסתכמו בכ-41.2 מיליון שקל, לעומת כ-31.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-30%. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהשפעת עליית ריבית הפריים והמרווחים על תיק האשראי של החברה. הוצאות הריבית ברבעון השני הסתכמו בכ-11.5 מיליון שקל, לעומת כ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות נובע בעיקר מהשפעת עליית ריבית הפריים.
ההוצאות בגין הפסדי אשראי ברבעון השני הסתכמו בכ-3 מיליון שקל, לעומת כ-2.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מגידול בהפרשות בגין לקוחות ספציפיים וכן מגידול במקדם ההפרשה הכללית בשל הצפי של השפעות עליית האינפלציה ועליית ריבית בנק ישראל על הסיכון בתיק האשראי של החברה.
ההוצאות התפעוליות ברבעון השני הסתכמו בכ-8 מיליון שקל, לעומת כ-10.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהוצאות נבע מקיטון בהוצאות שיווק, הנהלה וכלליות. הרווח הנקי והכולל ברבעון השני הסתכם בכ-14.3 מיליון שקל, לעומת כ-10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-32%. הגידול נובע בעיקרו מאחר שמרבית האשראי המועמד על ידי החברה ללקוחותיה מושפע מהשינויים בשיעור הריבית של בנק ישראל. זאת, בעוד רק מקורות המימון הבנקאיים של החברה וכן ניירות הערך המסחריים שהנפיקה החברה, מושפעים משינויים בשיעור הריבית של בנק ישראל.
ההון העצמי ליום 30 ביוני 2023 הסתכם בכ-509.1 מיליון שקל, לעומת כ-505.5 מיליון שקל ב-31 בדצמבר 2022. הגידול בהון העצמי של החברה נובע מרווחים של כ-30.1 מיליון שקל, אשר הצטברו במחצית הראשונה של 2023, ואשר קוזזו בעיקר מדיבידנדים בסכום של כ-24 מיליון שקל שהוכרזו וחולקו במהלכה וכן מרכישה עצמית של מניות בסך של כ-3.1 מיליון שקל.
גודל תיק האשראי הממוצע ללקוחות ברבעון השני של 2023 הסתכם בכ-1.413 מיליארד
שקל, לעומת כ-1.384 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2023 וכ-1.434 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. נכון ליום 30 ביוני 2023, לקבוצה קווי אשראי משלושה בנקים בישראל בסך כולל של כ-795 מיליון שקל למימון פעילותה השוטפת. מרבית ההלוואות הנלקחות מבנקים בישראל הינן הלוואות לטווח קצר.
במהלך חודש יולי גייסה החברה 100 מיליון שקל בהנפקה פרטית של ניירות ערך מסחריים
(נע"מ) מסדרה 3 החדשה, הנושאים ריבית שנתית בשיעור ריבית בנק ישראל בתוספת מרווח של 1.1%. עוד קודם לכן גייסה החברה בחודש מאי סכום של 40 מיליון שקל בהנפקה פרטית של נע"מ, בדרך של הרחבת סדרה 2.
בהתאם למדיניות הדיבידנד, החברה הכריזה בחודש אוגוסט על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-9 מיליון שקל, בגין רווחי הרבעון השני של שנת 2023. חלוקה זו מצטרפת לשתי חלוקות בהיקף של 12 מיליון שקל כל אחת, שבוצעו בחודשים מרץ ומאי השנה.
אייל ליאור, מנכ"ל קבוצת פנינסולה: "אנו שמחים לדווח על רבעון מוצלח נוסף עם צמיחה חדה בהכנסות וברווחים ביחס לרבעון המקביל אשתקד, בזכות שמירה על גודל תיק האשראי, עלייה במרווחים והפחתת הוצאות. למרות סביבה עסקית מאתגרת, המשכנו לטייב את תיק האשראי ולהגדיל את החשיפה לענפי פעילות שונים ובעיקר אשראי מגובה בטחונות קשיחים, על חשבון המשך הפחתת החשיפה לענף נותני שירותי האשראי. בכוונתנו להמשיך ולפעול לצורך חיזוק מעמדנו בשוק האשראי המקומי, תוך גיוון מקורות האשראי. בד בבד, נשאף לשמור על משמעת תמחור קפדנית ורווחיות גבוהה, גם בתקופה של התייקרות בעלויות המימון במשק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    את נביאי הזעם
    תעדכן 08/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקפלן....
    סגור