ויראלי

אברי גלעד תוקף במילים קשות: "מקסימום תשב בכלא"

בטורו כתב גלעד: "אלוף אהרון חליוה היקר, קיוויתי שלפני מכתב נטילת האחריות שלך תדבר איתי ונתאם את הכל יחד. אבל מכיוון שלא דיברנו מעולם, כנראה כרגע זה לא הזמן הנכון, ואני לוקח על זה אחריות. וכן, אני מבין שכולם חובטים בך כרגע, וזה לא נעים, אבל היתה לך הזדמנות לשנות במשהו את האופן שבו תיזכר בהיסטוריה של עם ישראל"
מערכת ice |  1
ארז טל ואברי גלעד (צילום מסך קשת 12)
בטורו השבועי ב'ישראל היום', הטיח אברי גלעד מילים קשות באלוף המתפטר, ראש אמ"ן אהרן חליווה, זאת בשל העובדה שחרף מכתב התפטרותו לא בדיוק לקח אחריות על המחדל שנגרם ב-7.10.
בטורו כתב גלעד: "אלוף אהרון חליוה היקר, קיוויתי שלפני מכתב נטילת האחריות שלך תדבר איתי ונתאם את הכל יחד. אבל מכיוון שלא דיברנו מעולם, כנראה כרגע זה לא הזמן הנכון, ואני לוקח על זה אחריות. וכן, אני מבין שכולם חובטים בך כרגע, וזה לא נעים, אבל היתה לך הזדמנות לשנות במשהו את האופן שבו תיזכר בהיסטוריה של עם ישראל, ופספסת. שוב".
"אהרון הנכבד, כשפקד את אהרן הכהן האסון הקשה שבו מתו שני בניו מול עיניו, נכתב: "ויידום אהרן". לך אין הזכות הזאת. אל תידום, אהרון. דבר. הדיבור שלך יכול לרפא את הפצע המדמם. אל תפחד. מקסימום תשב בכלא. זה יעשה לך טוב. שפוך מילותיך עלינו. לפחות עכשיו, בוא, תצא אלוף". הוסיף גלעד.
ראש אמ"ן יהיה הראשון שמתפטר בעקבות המחדל הנורא שהביא לרצח של 1,500 ישראלים. חליוה היה מהראשונים לקחת אחריות למחדל מתקפת הפתע כשאמר לאחר פרוץ המלחמה: "לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון".
 
עוד הוסיף אז האלוף חליוה: "חלפו למעלה משלושה שבועות מאז אותה שבת שחורה, חג שמחת תורה, בשבעה באוקטובר, בה פתח חמאס במתקפת טרור רצחנית, אכזרית ונפשעת על מדינת ישראל. אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למיטב זיכרוני
    יוספוס 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה היה ב1968. השידור הראשון של הטלויזיה ישראלית. מצעד צה״ל ברחובות ירושלים העתיקה (מחוץ לחומות כמובן ולאורכו). מר גלעד. בדקתי אצל ד״ר גוגל כדי לוודא שלא טעיתי. 1968!!! כ 11 חודשים לאחר מלחמת ששת הימים. רענן את זכרונך!!
    סגור