ויראלי

קובי אוז ורשף לוי בפרשנות אישית לקראת הבחירות

השניים העלו לדף הפייסבוק שלהם פוסטים ארוכים לקראת הבחירות. קובי אוז ערך את "מצעד המפלגות" ורשף לוי העלה נקודות למחשבה לקראת הבחירות למתלבטים ולמצביעי ימין
אביחי דלאל | 
קובי אוז ורשף לוי (צילום ארי דודקביץ', פלאש 90)
הסלבריטאים ממשיכים להביע את דעותיהם הפוליטיות ולחשוף אותם לקראת הבחירות. אתמול (חמישי) בלילה סולן להקת טיפקס קובי אוז והקומיקאי והתסריטאי רשף לוי העלו לדפי הפייסבוק שלהם פוסטים שבהם הם מפרסמים את דעותיהם לקראת הבחירות לכנסת ה-24. אוז חשף כי הוא ככל הנראה יצביע לכחול לבן של בני גנץ ורשף לוי הראה את ההיבטים של הבחירה מבחינת עולם התרבות. 
רשף לוי כתב בפוסט שלו אותו העלה ב-3 לפנות בוקר שבו רשם: "בארץ לאומנים אסור להביע דעה פוליטית. האחרון שהביע דעה פוליטית היה הזמר שמעון ישראלי שבהופעה בשנות החמישים ניסה להפעיל את הקהל, הפנה את המיקרופון לצד שמאל ואמר 'תשירו איתי' – ואז אמר לצד ימין 'בוא נראה להם שאתם יותר טובים'. הוא פוטר לאלתר מעבודתו במפעל אתא ומפא"י אסרו להזמין אותו להופעות בקיבוצים עד יום מותו".
עוד הוסיף לוי: "אני באופן אישי לפני כל בחירות מפרסם למי אני מצביע. הפעם אני מתכוון לדבר על איזה קואליציה אני מקווה שתקום אחרי הבחירות. אני קורא לה קואליציית 'גולני צוק איתן'. אפשר להתווכח אם הממשלה הנוכחית נכשלה כישלון חרוץ במאבק בקורונה, או נכשלה כישלון מרשים, או אולי כישלון יוצא דופן. אני לא אכנס לוויכוח הזה כי לכל אחד יש דעה לגיטימית משלו. אבל גם תומכי ביבי השרופים ביותר חייבים להסכים – מהיום שקמה הממשלה שלו הרבה לפני הקורונה, היא נלחמת בתרבות בארץ בצורה גורפת ורודפת את כל האומנים שחיים פה – וזה לא משנה מאיזה מוצא או מגזר פוליטי הם באים. הלוואי שבמלחמה בחמאס היו משקיעים כמו שהממשלה נלחמת בכל האומנים שלה – תחשבו מה האומנים שלנו היו יוצרים עם מזוודה חודשית של מיליוני דולרים כמו ששולחים לחמאס".
לאחר מכן ביקר לוי את שרת התרבות לשעבר מירי רגב והוסיף: "זה התחיל עם מירי רגב אבל לא נגמר שם. לדוגמא: מרגע שהוקם תאגיד השידור הציבורי (על ידי ממשלת נתניהו) הממשלה של אותו ביבי מנסה לסגור את התאגיד – זה לא משנה שגוף השידור הזה אחראי להישגים פסיכיים כמו הסדרה טהרן, שעת נעילה, מנייאכ של רועי עידן ושלום אסייג הענק (שניהם ימניים בפעם האחרונה שבדקתי), הסדרה חזרות, הצ'ייסר, שהוא אגב היחידי שיודע לענות איזה מהשחקנים בחזרות הואשם באיזו תקיפה מינית. למרות שהתוכניות של הערוץ נמכרות בכל העולם במיליונים שנכנסים לקופת המדינה – ומוציאות שם חיובי לישראל – הממשלה נלחמת בערוץ ומנסה בכל הזדמנות לסגור אותו. ולמה? כי הממשלה לא שולטת בכותרות של החדשות במהדורת הערב. כי בפעם האחרונה שבדקתי אנחנו עוד לא טהרן, רק עושים סדרות על העיר הזאת. ממשלה שנלחמת בתרבות שלה היא ממשלה שאיבדה כיוון. ולא, מרבית האומנים הם לא ימנים ולא שמאלנים, מרבית האומנים מפחדים להביע דעה פוליטית על המרוץ לעיריית נשר כדי לא להסתבך ושאולי יזמינו אותם לחגיגות שישים שנה לעיר (תושבי נשר, רק מרציאנו צריך להוביל את העיר. מרציאנו, דבר איתי בפרטי על הופעה לחגיגות יובל לשלטונך גבר)".
 
לאחר מכן, לוי פירגן לראש הממשלה נתניהו ועקץ אותו דרך ביקורת על הסובבים אותו: "בכלל הבעיה המרכזית של ביבי זה כמה שהוא מוכשר – וכמה הכישרון הזה בא עם חוסר ביטחון עצמי. משום מה הוא מקיף את בעצמו באנשים חסרי כישרון – אני לא אנקוב בשמות אבל כולם יודעים במי מדובר. אם הייתם מגלים שאחד מהטמבלים השימושיים האלה עושה לכם ניתוח הייתם בורחים באמצע ההרדמה. וכשיש מישהו מוכשר סביבו – נניח יואב גלנט שיכול היה להיות שר ביטחון או ביטחון פנים מצוין הוא ממנה אותו לשר החינוך, כשהתפקיד היחידי שהוא יכול למלא במערכת הזאת הוא קב"ט של תיכון רוגוזין בשטחים. הוא שם בתפקיד שר האוצר בן אדם שמחשב חישובים עם בדידים, ותכנן למנות לתפקיד שרת החוץ את מירי רגב, שמבחינתה שפה זרה בתיכון היה יום בים. אפילו בילדים שלו הוא נתן לילד הלא נכון גישה לטוויטר".
לוי התרפק על העבר והזכיר: "בממשלה של יצחק שמיר ישבו סביבו בקבינט רבין, שרון, אולמרט, פרס – ארבעה אנשים שהיו ראשי ממשלה בהמשך בעצמם. בקבינט של ביבי ביקשו שהמצגות יהיו עם אותיות אהב"י בלבד כי מרבית השרים לא יודעים לקרוא ולכתוב בלי סייעת, וככה הם חושבים שכותבים אותיות אהו"י. זאת הסיבה לכישלון הגדול בקורונה: כששר הבריאות מאמין בקמיעות ולא במדע ודואג רק לתורים מהירים ב-MRI למקורבים לא פלא שמשהו לא עובד. כששרת התרבות מתגאה בזה שהיא לא קראה ספרים, באיזה עולם היא תצליח לתפקד בתחום שלה? הייתם הולכים למוסכניק שהיה אומר לכם שהוא לא מאמין בברגים, או שהוא לא קורא ספרי הדרכה של מנוע? כי זה פחות או יותר מה שהמדינה שלנו חווה כרגע".
בנוסף, ביקר את נתניהו ואמר: "אפילו ההישג הכי גדול של ביבי, הבאת החיסונים – וזה באמת בעיני נפלא שזה קרה – מבליט את החולשה של השלטון בארץ. ביבי, על פי עדותו, התקשר שלושים פעם ביום למנכ"ל פייזר. מנכ"ל פייזר אפילו הראה שהוא שמור אצלו בגרמנית תחת השם – 'ביבי לא לענות'. האם זה תפקידו של ראש ממשלה? לא היה עדיף שיהיה לנו שר בריאות שיידע להפעיל טלפון סלולרי ולהתקשר שלושים פעם למנכל פייזר? זה שראש הממשלה עושה את העבודה מראה כמה הוא מוכשר – הוא מסוגל לחפור לאנשים בשלוש בבוקר וזה באמת כישרון שיש רק לו ולארז דריגס, אבל מה לגבי שאר התחומים? הרי בן אדם אחד לא יכול לנהל מדינה, בשביל זה צריך ממשלה שלמה של אנשים אמביציוזיים שכולם רוצים להיות ראשי ממשלה בעצמם ורוצים להוכיח את עצמם".
לקראת סיכום הפוסט, רשף לוי טען כי מדובר במשחק בין הקואליציות והציג את הדימיון לתחום הבידור כשכתב: "זה די דומה לקאסטינג של סדרה שאתה משחק בה. אם אתה שם סביבך שחקנים גרועים – כולם יגידו שאתה שחקן ענק, אבל הסדרה תצא חרא. ואם אתה שם סביבך כוכבים – אתה תצטרך להתאמץ אבל אתה תשחק בלהיט. הבחירה הפעם היא בין קואליציות. הקורונה חשפה את מה שצריך לתקן במדינה שלנו. ברור שמי שנמצא בשלטון הרבה שנים הכוח משחית אותו. גם הביביסטים השרופים יודעים שביבי מתעסק בהמון דברים שפעם לא הטרידו אותו כמו מה כותבים עליו בוואלה במדור אופנה, או מה הדעות של הבן דוד דרגה שנייה של השופטת במשפט שלו. הם שואלים ובצדק מי יחליף אותו? אחרי כל כך שנים קשה לדמיין ראש ממשלה אחר. יש לי שם למועמד הזה: קואליציית גולני צוק איתן".
בסיכום, לוי הציג את הרצון שלו לאלטרנטיבה שלטוני והסביר כי: "בצוק איתן הופעתי מול גדוד של גולני בנתיבות. ישבתי מאחורי הקלעים ושמעתי את החיילים מחכים לי שרים שירים של מסייעת וכמו ילד קטן עלו לי דמעות בעיניים. מה לעשות שירי מסייעת עדיין מרגשים אותי. ישבו שם בחורות לוחמות של אריות הירדן. ישבו שם דתיים מהציונות הדתית לצד בנים של עולים מרוסיה, לצד בני מעמד הביניים מרמת השרון ואנשים מהפריפריה. ישבו שם 12 ערבים לוחמים – ספרתי – גם כאלה מאום אל פאחם שהתגייסו לגולני, כן, כן, מה שאתם שומעים: הם משרתים בגדוד ונלחמים כי הם בוחרים להיות ישראלים. ושם הבנתי מי צריך להנהיג את המדינה שלנו – האנשים שמשלמים מיסים, שעושים את ההיי-טק ואת בתי החולים שלנו שניצחו את המגיפה. קואליציה של בנט, סער, לפיד, מיכאלי, ליברמן, גנץ והורוביץ מייצגים אותה. קואליציה של ימין שמאל ומרכז. קואליציה שלא יעמוד בראשה מנהיג גדול, אבל בקבינט שלה יישבו הרבה אנשים מוכשרים – עם פגמים וחולשות נכון – אבל כל אחד ינסה להוכיח שהוא ראוי. מתוך התחרות הזאת יהיה פה טוב לעם ישראל על כל שבטיו. אל תתנו לייאוש לנצח את הבחירות האלה צאו להצביע".

קובי אוז. יצביע לכחול לבן (צילום: פלאש 90)
אומן נוסף שהחליט להביע דעה פוליטית הוא סולן להקת טיפקס קובי אוז שדירג את 15 המפלגות והסביר על כל אחת מהן עם פסקה קצרה. אוז כתב תחילה: "זכיר לכולכם שאני לא פרשן פוליטי, לא חכם דתי ולא דוקטור, כולה אדם ששר, כותב ומלחין. לא להתייחס לזה כמו תורה מסיני. טעיתי בעבר ואטעה בעתיד - אני רק מקפיד לטעות תמיד טעויות חדשות למען הגיוון. המצעד הזה הוא לא מטעם כלום, רק אני והדעה שלי. מבחינת קריירה עדיף שאסתום, לא מחפש להרוויח מהדברים שלי פרסום ולכן לא אמנף אותם, אני משתף את השיח הפנימי שלי רק בפרופיל הפרטי שלי ולא בדפים הרשמיים, מי שמתעניין בי יגיע לזה. מי שלא מסכים איתי אינו מטומטם, בוגד, רשע ועוכר ישראל וגם אני לא. תכירו קודם מאיפה אני בא. אני בא ממשפחה ציונית שברובה נאמנה למפלגת העבודה, מד"צ לשעבר בנוער העובד והלומד בקן שדרות. אני בעד חמלה ודאגה לאזרח הקטן המגולגל בתוך נייר עיתון ביחד עם שמרנות מדינית - כלומר מעוניין לרסן את כוחות השוק ולעזור לאזרח החלש ואילו מול האויב להיות זהיר ושמרן. אני בעד שלום מבלי להפוך לקורבנות השלום. אני גם מעדיף מישהו עם תוכנית שאני לא מסכים איתה ממישהו נטול תוכנית. אני מעדיף דמוקרטיה בתנועה מאשר דמוקרטיה תקועה".
אוז דירג את מפלגת השלטון כשישית וכתב עליה: "הליכוד (ללא נתניהו), המפלגה הכי טובה בארץ! הכי דמוקרטית, הכי מייצגת, גם טיפוסים שלא באים לכם טוב בעין מגיעים בליכוד לעמדות כוח כי הליכוד הכי דומה לעם ישראל כפרה עליו. מפלגה תוססת, דעתנית, מלוכדת, מרושתת עמוק בכל הארץ, סניפים ואוהדים, צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, דתיים וחילוניים, מרכז ופריפריה. הבעיה עם הליכוד זו המתנה שלא מפסיקה לתת, ראש ממשלתנו נתניהו - האיש, החיסון השופע והשלום הנובע, אדם מוכשר בטירוף, מערבב את כל העולם לטובתו ואם אפשר גם לטובתנו, רטוריקן גאון, פטריוט ונרקיסיסט, אדם חרוץ שכוחו לא תש למרות שיש לו המון בעיות ת"ש, ממחדשי העברית העכשווית, על פי כתבי האישום שלו, היה מוכן לחטוא תמורת מילה טובה, תמורת אהבת הציבור, טרגי שהוא לא היה מסוגל להכיל את זה שכבר הרוב אוהבים אותו ורצה עוד ועוד אהבה עד שגם מי שלא אהב לפתע יאהב גם יאהב. אהבה לא קונים".
עוד הוסיף אוז על הליכוד: "אם הייתי צריך עורך דין שייצג אותי בעת צרה הייתי מחפש אדם כמו נתניהו, משלם לו בוכטות כסף, מעלים עין מכל מיני שחיתויות קטנות ומחכה לנצחונות שהוא ינחיל לי בעזרת חכמתו וחלקלקותו. אבל כמנהל הוא גרוע, חשדן, סחיט, פחדן, מקפיד לא לתת אף פעם את התפקיד הנכון לאיש הנכון, שם כל מכשול אפשרי לחבריו, כדי שלא יאפילו עליו, מתכנן תוכניות חלולות שהן תפאורה בלבד ואם משהו מצליח למישהו באורח פלא הוא גם אץ ורץ כדי לגנוב את הפוקוס, הזרקורים והכותרות, סאקר של אהבה, שלא לדבר על ההפרד ומשול. נתניהו הוא מנהיג אמיתי ומתווה דרך - תראו איך פתאום בעקבותיו כולם מחזרים אחרי הקול הערבי שבבחירות קודמות נתפס בגללו כמוקצה. זכינו ממנו להמון טוב אבל גם לפרי הכי מתוק יש מועד תפוגה - זה לא דבש חברים! אם לסכם, עורך דין חלקלק זה לא מה שאנחנו צריכים בעת הזאת. מדינת ישראל זקוקה לאובראול, היא צריכה קבלן שיפוצים אמין ולא עורך דין שפיץ. מבחינתי נתניהו הוא מנהל שנס ליחו אך גם פוליטיקאי ענק ויש לומר לו שלום ותודה".
לבסוף אוז חתם בכך שהוא יצביע ככל הנראה לכחול לבן ובני גנץ והסביר: "גילוי נאות, עבדתי קשה מאוד בשדולה להקמת ממשלת האחדות, היה מאוד קשה לשכנע את גנץ להיכנס אליה - שילם מחיר גדול ובסוף יצא מרוח בזפת ונוצות. הממשלה הזו היתה ריקוד וואלס מטורלל בין הילדה הכי נחמדה בכיתה לפושטק הכי משתולל - היא רצתה לרקוד והוא רצה לעשות 'צחוקים'. אח"כ כל 'החברים' עזבו את כחול לבן ונשארו רק החברים באמת. השר טרופר נשאל למה הוא נשאר וענה משהו כמו - גנץ חבר שלי - אני לא עוזב חברים. ערך הרעות שהיה אהוב גם על רבין ז"ל הוא ערך חשוב גם בעיני ואני חושב שכחול לבן מייצגים הקרבה למען הכלל וחברות. חילי היה שר תרבות בתקופה מטורללת ודלתו נשארה פתוחה לכולם, בענווה האופיינית ועם מעט מאוד לכלוכים ועימותים, שמר עלינו ברגעים קשים קשים".
אוז הוסיף כי: "השרה והלוחמת החברתית פנינה תמנו שטה עשתה היסטוריה עם מבצע "צור ישראל" להעלאת יהודים מאתיופיה. פרח השכונות והשר מיכאל ביטון האנרגטי שהיה ראש עיר מדהים בירוחם התנהל בתנופה חיובית נהדרת ואלון שוסטר האיש שלנו מצפון הנגב - שמעתי רבים שיודעים ואומרים שהוא שר החקלאות האולטימטיבי. אני באמת חושב שאנחנו צריכים גמילה מהסגנון של נתניהו והכי הפוך מביבי זה גנץ, אדם שחושב על הכלל ולא על עצמו, אדם שאין לו פטיש לשררה, חבר טוב, אדם טוב שמוכן לשלם מחירים. ההיפך מנתניהו החשדן והמתוחכם - גנץ נותן אמון ופיו וליבו שווים. אני יודע שלהיות תמים בפוליטיקה המתנגחת שלנו זה לא טרנדי ואפילו נלעג (תראו איך כחלון התרסק) אבל בשביל שנלמד מחדש לתת אמון - הייתי רוצה לקדם מנהיגות שיודעת לתת אמון וכחול לבן האמינו מכל הלב שראש הממשלה הבלתי חליפי הוא איש של מילה - אני מכבד אותם על זה, זו גבורה להמשיך להיות אמיתי ומאמין בעולם של שקרנות ואולי זו התרופה שלנו, נקדם את הטוב והתמים ונדחק קצת את הערמומי. בגלל האומץ שהיה להם להציב את עצמם בחזית העשיה, הם תפסו אלף פעם שועלים ליכודיים נאמנים שניסו לחטוף תרנגולת ועוד תרנגולת לטובתו האישית של נתניהו. אז הפעם אצביע לראשונה כחול לבן ואקווה שהפוסט הבא יהיה בעוד קדנציה שלמה של ממשלה יציבה כלשהי".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה