ויראלי

מיטב דש שאבה השראה מ'הזאב מוול סטריט', בטוויטר תקפו: "נעבור קרן"

לשאוב השראה מהסרט שמתאר את הצד האפל של עולם הברוקרים כנראה לא היה הצעד הנכון של קרן השקעה שבאה לברך ויצאה מקללת. העוקבים לא היו עדינים עם השרשור שעלה בהשראת הסרט: "מי שאישר לפרסם את הפוסט הזה צריך להתפטר", הקרן הגיבה: "טבעי שישמעו קולות ביקורתיים"
כפיר אדר | 
הזאב מוול סטריט, מיטב דש (צילום פלאש 90, pixbay, ויקיפדיה)
אין ספק שמיטב דש ניסו לצאת מהקופסא ולסקרן את המשקיעים עם שרשור בטוויטר שלוקח כהשראה את הסרט ההוליוודי בכיכובו של לאונרדו די קפריו 'הזאב מוול סטריט', אבל מי שמכיר את הסרט יודע שזו לא בחירה כל כך חכמה שמדברים על השקעות, שכן הסרט מנציח את הצד היותר מלוכלך של עולם הברוקרים.
מיטב דש החלה שרשור מעניין בו כתבה: "אז מהן אותן מניות שעזרו ל"זאב מוול סטריט" לצבור את הונו הראשוני? התשובות בשרשור. אז נכון. רוב הסיכויים שכבר ראיתם את הסרט. אבל כמה שמתם לב לכמות הענקית של המושגים הפיננסיים שיש בו? טוב, נתחיל מההתחלה: מדובר בסרט הוליוודי על סיפור חייו של ג'ורדן בלפורט, שמשחק ליאונרדו דיקפריו".
"סוחר קטן בבורסה שמגלה דרך להתעשר מהמניות הקטנות, מה שנקרא מניות פני ("פני סטוקס"). בלפונט, שמתחיל לצבור הון, ובמקביל לצבור אויבים ברשויות החוק, נפתח לעולם הוללות ענק. ההתעשרות המהירה, יחד עם שכרון כוח שלו ושל חבריו לחברה שהקים, נראים נפלא על המסך. ממש המדריך להתרסקות מפוארת".
"אבל לא לשם כך התכנסו כאן. בלפורט, כאמור, עולה לגדולה כברוקר שסוחר ב"מניות פני": מניות זולות שאפשרו לו לגרוף הון. בעקבות ההצלחה הוא הקים חברה משלו שסחרה במניות כאלה, והעסיקה בשיאה מאות עובדים. מאז הסרט משקיעים רבים החלו להתעניין בהזדמנות המפתה "לצוד" מניות פני כמו הזאב מוול סטריט".
"אז מה הן אותן "מניות פני"? מניות זולות במיוחד, שעפ"י הרשות לניירות ערך האמריקאית נסחרות בשווי של פחות מ- 5 דולרים – ומכאן האטרקטיביות שלהן. כך למשל מי שקונה מניית פני ב- 20 סנט למנייה ומוכר אותה אחרי שמחיר המנייה עלה ל- 2 דולר למנייה, מרוויח פי 10 על ההשקעה שלו".
 
"לצד הפוטנציאל הגדול, חשוב לדעת שמניות פני לרוב לא נסחרות בבורסות הגדולות, פחות מפוקחות וקשה יותר לאסוף עליהן מידע. ולכן כמו כל החלטת השקעה, גם כאשר מדובר במניות פני חשוב לאסוף את כל המידע כדי לקבל החלטה מושכלת – ולאתר מניות של חברות הנמצאות לפני הפריצה. בסרט, יש כמויות עצומות של הסברים פיננסיים על הדרך בה בורסה עובדת, מהשקעה במניות קטנות, דרך הנפקות ענק (סטיב מאדן) ועד מה אסור לעשות בעולם ההשקעות. סרט חובה לכל משקיע בעולם הפיננסים".
הגולשים פחות התלהבו וכתבו: "אתם ראיתם את הסרט בכלל? הוא לא הרוויח מהתשואה על מניות פני, הוא הרוויח מלעבוד על אנשים שאפשר לעשות תשואה כזאת, שזה נראה כמו בדיוק מה שאתם מנסים לעשות עכשיו?", היו גם שכתבו: "קרן הפנסיה שלי עברה בצורה אוטומאטית אליכם מהלמן אלדובי, לאור הפוסט הביזיוני הזה אני כבר ביום ראשון מעביר את הקרן למקום בטוח יותר. מי שאישר לפרסם את הפוסט הזה צריך להתפטר".
 
"קצת באסה שאתם מנציחים סיפור של מישהו שישב בכלא...", וגם: "אני כבר סקרנית לראות את הסרט שיעשו על ההתרסקות שלכם", "הזייה שאתם רושמים את זה, השקעה במניות פני עזרו לו לצבור הון? התכוונתם הונאה במניות... אתם בהחלט לא המקום לשים בו את הכסף".
תגובת מיטב דש: "כבית השקעות מוביל בישראל, מיטב דש רואה חשיבות להרחיב את הידע הפיננסי של הציבור באמצעות הרצאות, מפגשים, תכנים מצולמים וכתובים בין היתר, גם במדיה החברתית. טבעי שיישמעו גם קולות ביקורתיים (גם אם בודדים), נמשיך להנגיש ללקוחותינו ולקהל הרחב מושגי יסוד וחומרים מקצועיים במגוון הדרכים העומדות לרשותנו. מדובר באחד הסרטים הפופולאריים ביותר העוסקים בפעילות בורסאית ואיזכורו נעשה לצורך לימוד מונחים פיננסיים באופן נגיש ומעניין. אין באמור כל ניסיון לתמוך או לעודד פעילות כזו או אחרת וכך יש להתייחס לזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה