ויראלי

הביטקוין עורר סערה, רשת הטלוויזיה הדרום-קוריאנית תתנצל

ערוץ הטלוויזיה הדרום קוריאני, MBC יצא במהלך השבת בסבב התנצלויות לאחר שליוו בשידור את טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו, מה הקשר לביטקוין? 

מערכת ice | 
טקס הפתיחה ב-MBC, עורר זעם (צילום צילום מסך MBC)
ביום שישי האחרון, רשת ה-MBC  הדרום-קוריאנית שידרה בצורה מיוחדת את טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו 2021, הערוץ ליווה את כניסת הנבחרות השונות בתמונות שמאפיינות את המדינה. ביום שבת האחרון הערוץ יצא בסבב התנצלויות. 
כאמור, לפי פירסומו של מבקר מסעדות הרחוב "אוכל בעמידה" בהארץ, ערן לאור בטוויטר, ערוץ MBC הדרום קוריאני ליווה את הנבחרות השונות בטקס הפתיחה בתמונות שמאפיינות את המדינה.
המשלחת האיטלקית לדוגמה הוצגה בערוץ שלצידה תמונה של פיצה, המשלחת הנורווגית הוצגה בערוץ שלצידה תמונה של דג הסלמון המזוהה עם המדינה. הערוץ החל להסתבך לאחר מספר של בחירות מוזרות ומאוד סטיגמטיות. לדוגמה שהמשלחת האוקראינית נכנסה הוצגה לידה תמונה של צ'רנוביל, לצד המשלחת הרומנית הוצגה תמונה של דרקולה. 
על פי מקורות זרים, כשהמשלחת השוודית הוצגה נעשתה שגיאת כתיב מביכה לאחר שכיוונו לכתוב "מדינת הרווחה המפותחת" אך עשתה שגיאת הקלדה ב"מדינה מפותחת "(선진국) וכתבה" 선지국 " שזה מרק דם פרה, מעדן קוריאני. MBC ציינה גם את התוצר ואת שיעור החיסונים עבור כל מדינה והשאירה את תושבי הרשת מבולבלים. 
המשלחת מאל סלוודור לדוגמה נכנסה כשהיא מלווה בתמונה של המטבע הקריפטוגרפי, ביטקוין. הסיבה לכך היא ב-9 ביוני האחרון אל סלוודור החליטה להפוך את הביטקוין למטבע רשמי במדינה. המשמעות היא שעל פי החוק שעבר באל סלוודור, תוסדר כל פעילות הביטקוין במדינה בכל עסקה ציבורית או פרטית. יהיה ניתן מעתה להציג מחירים בביטקוין, לשלם תרומת מס, והמרות למטבע הדיגיטלי לא יחויבו במס רווח הון. לצד הביטקוין ימשיך לשמש הדולר האמריקאי כמטבע הרשמי הנוסף של המדינה.
המקורות הזרים מדווחים כי לא מדובר בפעם הראשונה שMBC טועים. לקראת אולימפיאדת בייג'ין 2008, MBC הציגה את צ'אד בתור "הלב המת של אפריקה" ובזימבבואה הייתה "אינפלציה רצחנית". הערוץ הוזהר על ידי ועדת התקנים של קוריאה.
בכל אופן, הערוץ הדרום קוריאני הצליח לעצבן את המדינות הללו והוציא התנצלות פומבית בקוריאנית בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה