ויראלי

עוקץ באינסטגרם? חיים אתגר מתריע: "נהיה לי חושך בעיניים"

חיים אתגר שמכיר מקרוב שיטות שונות של נוכלויות, חשף בפני עוקביו שיטת שדילים שעלולה להוליך אותם שולל לשלם מחירים כפולים, "כשאתם עוקבים אחרי מישהו תהיה עם עין פקוחה ותרגישו ותוודאו טוב טוב שהוא לא שולח אותכם לעסקאות להיעקץ"
מערכת ice |  1
חיים אתגר (צילום יחצ קשת 12)
רודף הנוכלים חיים אתגר התייחס היום (רביעי) לתופעת הטעייה של לקוחות שזיהה ברחבי האינסטגרם ותקף בחריפות את משפיעני הרשת שלוקחים בה חלק. אתגר התייחס לתופת הקופונים והדילים שמשפיעני רשת מפרסמים לעוקבים הרבים שלהם, מה שלפי אתגר עלול להתגלות כלא משתלם, למרות התמונה שהמשפיענים מציירים לעוקבים.
אתגר פרסם פוסט מצולם וסיפר על הטעיה אחת שגילה, "יש משחת שיניים שאני מאוד אוהב אני מזמין אותה מאתר בחו"ל, זה מגיע טיק טק לישראל, המחיר הוא בין עשרה ל-12 שקלים פלוס מינוס. ואז ראית שכמה משפיעניות רשת פרסמו שהמוצר הזה הגיע לישראל ואפשר לקנות אותו בסופר פארם. הלכתי לסופרפארם, נהיה לי חושך בעיניים. המחיר שלוקחים יותר מפי שניים מאותו מוצר אפשר לרכוש את אותו מוצר מחו"ל".
איש התקשורת לא נשאר בחשיפת המקרה שבדק, ופנה למשפיענים ולמשתמשי הרשת בכלל, "אני אומר למשפיעני ומשפיעניות הרשת: יש לכם אחריות על העוקבים שלהם כשאתם ממליצים וממליצות על משהו, שהם יקבלו דיל מעולה ושלא ייעקצו. ואתם, כשאתם עוקבים אחרי מישהו תהיה עם עין פקוחה ותרגישו ותוודאו טוב טוב שהוא לא שולח אותכם לעסקאות להיעקץ. הוא קיבל כסף, ואתם יכולים למצוא את המוצר הזה בהרבה יותר בזול. תהיו חכמים ותבדקו טוב טוב אחרי מי אתם עוקבים ומה הוא ממליץ לכם".
 
מדובר בשיטת שיווק שנשענת על נוכחות מוגברת ברשתות החברתיות, ועל ההשפעה הרבה של משפיעני הרשת על קהלי העוקבים הגדולים שיש להם. משפיעני רשת בישראל יכולים לנהל קהילת עוקבים של עשרות אלפים, ועד מאות אלפים, ואחרי החשבונות החזקים בישראל עוקבים גם מיליון ומעט יותר גולשים.
 

הכוח של בעלי החשבונות הנעקבים הגיע גם לעולם המסחרי, והם מפרסמים דילים או שת"פים עם מותגים ומוצרים וכך חושפים אותם לקהל שלהם. מדובר בפלטפורמה שיווקית חזקה מאוד בעידן הנוכחי. משפיעני הרשת מחוייבים לעדכן פרסום כזה שהם מעלים בתמורה לשת"פ שיווקי שמקנה להם רווח כלשהו, אבל כמובן שלעוקבים לא תמיד יש יכולת להבחין לגבי מוצרים שמוצעים, אם המחיר שלהם נוצץ מספיק כמו ההמלצה על המוצר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להקיא ממנו
    אורן 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצור נאלח.בטוח שהוא רובין הוד.חולה פרסום עצמי.חסר בושה ואלוף משפטי הרחוב. מי שמך לשר ושופט עלינו? קשת 12 ?
    סגור