ויראלי

הלוחמים היהודים והפאדיחה בחדשות 13: פוטין חדר לשיח הישראלי

כבר שבוע שני ברציפות שהפלישה של רוסיה לאוקראינה היא הנושא החם ביותר ברשת רק שהשיח צמח פי ארבעה בשבוע האחרון על פי נתונים שנאספו ונותחו על ידי חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום ויקיפדיה, freepik)
עשרה ימים של לחימה מאז שרוסיה והנשיא ולדימיר פוטין החליטו לפלוש לאוקראינה והנושא הוא המדובר ביותר ברשת בישראל כבר בשבוע השני ברציפות על פי נתונים שנאספו ונותחו על ידי חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת. על אף המתיחות הפוליטית, המצב הביטחוני הרגיש המאפיין את ישראל, מפתיע כי הנושא המדובר ביותר הוא לא ישראלי. 
השבוע, בשונה משבוע שעבר, הייתה עלייה דרמטית של פי ארבעה בנתוני השיח ברשת סביב הפלישה הרוסית לאוקראינה. כמות הדיונים שהנושא עורר צמחה מ-50.6 אלף דיונים ל-225.8 אלף דיונים, כמות השיחות ברשת עלתה מ-55.5 אלף בשבוע שעבר ל-229.8 וכמות הלייקים  גדלה מ-386 אלף צמחה ליותר מ-2 מיליון. 
 
הפוסטים הוויראליים ביותר על הנושא:
רוטר עושה נדב איל ומתפוצצת: אתר האינטרנט רוטר.נט, המשמש כמעין סוכנות ידיעות ומושך במעין פורום כתבות מהאתרים השונים בישראל, העלה לדף הפייסבוק שלו את הידיעה של נדב איל כתב ידיעות אחרונות וחדשות 13 שדיווח כי: 'ארה"ב הציעה אמש לנשיא אוקראינה זלנסקי להתפנות מאוקראינה בחסותה. זלנסקי השיב: "אני צריך תחמושת, לא טרמפ. הקרב כאן וכאן אני נשאר'. לפוסט צורפה תמונה של ולודימיר זלנסקי  נשיא אוקראינה והיא זכתה ל-87 אלף לייקים, 14 אלף תגובות ו-51 אלף שיתופים. 
 
הלם הלם הלם: עמוד האינסטגרם הפופולרי "ישראל בידור" שבשבועות האחרונים עבד על מיתוג מחודש, העלה דיווח על כך שריגוד השידור האירופי הכריז כי רוסיה לא תשתתף השנה באירוויזיון בעקבות המלחמה באוקראינה. הפוסט זכה לכ-68.3 אלף לייקים וכ-1,319 תגובות. 
 

התמונה ששרפה את הרשת: חנוך דאום העלה לדף הפייסבוק שלו תמונה של הצלם שלמה ריזל של שני לוחמים אוקראינים יהודיים שמניחים תפילין בבית הכנסת שבעיר שלהם, מדובר באב ובנו. התמונה זכתה ל-13 אלף לייקים, 296 תגובות ו-654 שיתופים. רוב התגובות היו סביב המילה "מרגש", "בשורות טובות" ואיחולים לבביים כמו "שהשם ישמור עליכם". 
 
תסריטאי ארץ נהדרת מרגיע: רשף שי, אחד הכותבים של ארץ נהדרת ואחד הצייצנים היותר מצחיקים ומוצלחים בפיד הישראלי בטוויטר העלה ציוץ עוקצני לדף הטוויטר שלו שבו רשם: "אל תדאגו אוקראינה, אחרי שהכל ייגמר כל העולם יגיד בנחישות: never again".
 
עורך וואלה בראנז'ה חשף את הפדיחה הענקית של חדשות 13: דוד ורטהיים, עורך וואלה ברנז'ה חשף את אחת הפדיחות הענקיות של חדשות 13, שילוב של סרטון מתוך הסרט "מלחמת הכוכבים" שנכנס לדיווחי המהדורה. ורטהיים כתב בדף הטוויטר שלו: "הזיית ההזיות. סרטון מתוך 'מלחמת הכוכבים' נכנס לדיווחים של חדשות 13 מאוקראינה. הסרטון אתמול במהדורה ובהיום שהיה, ואולי בעוד תוכניות. אני צופה פה תחקיר לא פשוט".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה