ויראלי

אברי גלעד והצל בביקורות חריפות, בנט ולפיד מנחמים ומאיימים

הפיגוע בבאר שבע עורר סערה חריפה ברשתות החברתיות וזה הפך לנושא המדובר ביותר ברשת על פי נתונים שנאספו ונותחו על ידי חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת
מערכת ice |  1
זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום אמיר בוחבוט)
הפיגוע הרצחני בבאר שבע שהיה ביום רביעי האחרון הפך במהרה להיות הנושא המדובר ביותר ברחבי הרשת על פי נתונים שנאספו ונותחו על ידי חברת סקופר המתמחה בניטור מדיה ומחקרי שיח ברשת, ומחק את השליטה של המלחמה בין אוקראינה לרוסיה מהחודש האחרון. 
לפי נתוני סקופר, הנושא המדובר ביותר זכה ל-238,453 לייקים, 51,724 תגובות ו-18,540  דיונים, נכון ליום חמישי בערב. בין הפוסטים המובילים: ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, העיתונאי ומגיש הטלוויזיה אברי גלעד ופעיל הימין "הצל". 
 
נפתלי בנט כיכב בטוויטר, ניחם את משפחות הנרצחים ואיים על מבצעי הטרור: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע ומתפלל לשלום הפצועים. קיימתי כעת הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ״ל המשטרה בעקבות הפיגוע. האזרחים שירו במחבל הפגינו תושיה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מירבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם".
 
ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד המשיך את אותו הקו בדף הטוויטר: "שולח תנחומים למשפחות שיקיריהן נרצחו בפיגוע המזעזע בבאר שבע. מאחל רפואה שלמה לפצועים. כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע צריך לדעת שמדינת ישראל תשים עליו את ידה ותמצה עימו את הדין".
 
ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, פנה לבנט ולפיד בדף הפייסבוק וכתב: "הפיגוע הרצחני והמזעזע בבאר שבע מחייב פעולה מיידית לתפיסת כל מי שאחראים לו ולמיצוי כל חומרת הדין איתם. אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים ומתפלל לשלום הפצועים. בנט ולפיד חייבים להתעלם מכל שיקול פוליטי ולדאוג מייד לתפיסת המחבלים ולהשבת הביטחון לתושבי באר שבע והדרום".
 
אברי גלעד יצא בביקורת נוקבת בעקבות ההתנהלות של משטרת ישראל עם מי שחיסל את המחבל והמשטרה שלקחה לו את הנשק והציג "נוהל חליפי לטיפול במחסלי מחבלים" בשש נקודות: "האזרח הגיבור שניטרל מחבל נלקח לתחנת משטרה. השוטרים עומדים בחוץ ומוחאים כפיים.  שתיה מוגשת. לחיצות ידיים. סלפי. שיחה מהמפכ"ל. מהשר. מראש הממשלה. האזרח הגיבור פוגש פסיכולוג שמאפשר לו דבר ראשון לעבד את החוויה הקשה שעבר כדי שלא יפתח פוסט טראומה. נשקו של האזרח נלקח לצרכי בדיקה, נשק חלופי נמסר לו במקום. האזרח מתושאל קצרות, ואז מוסע הביתה בכל הכבוד. שמירה 24 שעות מוצבת ליד ביתו עד יעבור זעם משפחת המחבל. נשקו האישי של האזרח מוחזר לו למחרת בטקס צנוע בתחנה, יחד עם תעודת שבח והלל. נגמר הסיפור. לשימוש חופשי של משטרת ישראל מהאירוע הבא".
לאחר הודעת המשטרה על כך שהנשק ייבדק באופן חריג באותו הלילה, גלעד ערך את הפוסט שלו בדף הפייסבוק והוסיף את אותה הודעת משטרה: "עריכה- הגיעה ההודעה הזאת: מפכ"ל המשטרה הורה לפתוח עוד הלילה את מעבדת הנשק של המשטרה בירושלים ולבדוק עוד הלילה וללא עיכובים את הנשקים ומיד לאחר מכן להשיב אותם לבעליהם. במקביל תתאפשר להם להגיע עם השוטרים לבדיקה לאחריה ילוו אותם לביתם. אם יבחרו שלא להצטרף להליך הבדיקה ילוו אותם וישיבו להם את נישקם עוד הלילה. ברכות חמות".
 
הצל העלה תמונה של גופת המחבל עטופה ועקץ את השר לביטחון פנים עמר בר לב בעקבות האמירה שלו בהלווית אחת הנרצחות. הצל כתב בדף הפייסבוק: "זה מי שהשר לבטחון פנים בר לב  רוצה להכניס  לכלא. זה לא מצחיק זה עצוב". הפוסט זכה ליותר מ-2,600 לייקים, 439 תגובות ו-86 שיתופים. 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה מתאימים ביחד לקבלת פרס ישראל
    ביסמוט 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הצל ואברי כל כך מתאימים אחד לשני, עם יכולת ניתוח ורמת מישכל בהתאם. שאדון אברי יסתכל מה קרה בפועל: נהג אגד פעל בצורה מרשימה, ניסה לעצור את המחבל ורק שהותקף ירה בו. גם הטלביזיה דיבר בצורה מוסרית ויהודית על זכות החיים לכל בן אנוש. לעומת זאת היה שם מתנחל ג'וס, שרק אחרי הירי של נהג אגד ניגש ויאה המחבל ששכב על הארץ. מי מתפלא?
    סגור