ויראלי

צרפת בהלם: עוגה הושלכה על היצירה המפורסמת בהיסטוריה

תקרית מוזרה במוזיאון הלובר בפריז: אדם ניסה לפרוץ את הזכוכית המשוריינת של ציור המונה ליזה, ולאחר מכן מרח עוגה על הזכוכית, תוך שהוא צועק לפעול "למען כדור הארץ"
מערכת ice |  1
מונה ליזה מלוכלכת בעוגה
פעילי האקלים שמזהירים מפני אסון עולמי כבר סיפקו כמה מחזות מחאה גרוטסקיים, אך זה כנראה השיא: גבר בן 36 נעצר ולאחר מכן הופנה לטיפול פסיכיאטרי, לאחר שמרח עוגה על מסך הזכוכית שעוטף את היצירה אולי המפורסמת ביותר בהיסטוריה - המונה ליזה, הממוקמת במוזיאון הלובר בפריז.  הנוכחים במקום מסרו שהאקט המוזר היה במחאה לכאורה נגד אמנים שאינם מתמקדים מספיק ב-"כדור הארץ".
גורמים רשמיים במוזיאון הלובר בפריז סירבו להגיב על התקרית המוזרה, שתועדה במספר טלפונים והופצה ברשתות החברתיות. היצירה האלמותית והיוקרתית של ליאונרדו דה וינצ'י, שהייתה יעד לניסיונות ונדליזם בעבר, לא נפגעה הודות לקורת הזכוכית חסינת הכדורים שלה.
 
"אדם לבוש כמו גברת זקנה קפץ מכיסא גלגלים וניסה לנפץ את הזכוכית חסינת הכדורים של המונה ליזה. ואז פתאום התחיל למרוח עוגה על הזכוכית וזרק ורדים לכל עבר, רגע לפני שהאבטחה טיפלה בו", כתב בטוויטר אחד השוהים באירוע.
 
הנוכחים במקום אמרו שהאיש צעק בצרפתית: "יש אנשים שהורסים את כדור הארץ... כל האמנים, תחשבו על כדור הארץ. זו הסיבה שעשיתי את זה. תחשבו על כדור הארץ".
חקירה בעניין ה-"ניסיון להשחתת יצירה תרבותית" נפתחה, כך נמסר ממשרד התובע הכללי בפריז. המונה ליזה נמצאת מאחורי זכוכית מאז שגבר בוליביאני זרק סלע לעבר הציור בדצמבר 1956, ופגע במרפק השמאלי שלה. בשנת 2005 היא הונחה בתא מחוזק השולט גם בטמפרטורה ולחות. בשנת 2009 זרקה אישה רוסייה כוס תה ריקה לעבר הציור, מה ששרט מעט את הזכוכית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זיהום כדור הארץ
    דוד 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הציור צויר ב1506 ואילו המחקר שהוכיח סופית כי הארץ כדורית התרחש מאוחר יותר כאשר פרדיננד מגלן וחואן סבסטיאן אלקנו הקיפו אותו בין השנים 1519–1522 מה אשם ליאונרדו דה וינצי והמונה ליזה בזיהום הכדור???
    סגור