ויראלי

סערה ביישוב הדתי: מי תלה דגל גאווה מעל לביתו?

דגל גאווה נתלה על אחד הבתים ביישוב דתי מוכר במרכז הארץ, ועורר סערה. תולי הדגל: "אנו רואים בכך שליחות חברתית, נסייע לכל מי שזקוק לאוזן קשבת" 

מערכת ice |  47
דגל הגאווה (צילום unsplash)
מיני-סערה מגזרית מתחוללת ביישוב הדתי-לאומי מרכז שפירא. ביישוב, שסמוך לעיר קריית מלאכי, נתלה בשבוע שעבר דגל גאווה מעל אחד הבתים, והצליח לעורר את זעמם של כמה תושבים.
לאחר מכן נתלה על לוח המודעות היישובי, מכתב בשם אסתרק'ה וגבי ברזילי, שבו הם מודים בפה מלא שהם אלו שתלו את הדגל, ומסבירים בפירוט מדוע, ובנוסף קוראים לשאר התושבים להצטרף אליהם.
"הדגל שהונף מעל ביתנו מעיד כי זהו מקום בטוח ופתוח לכל מי שצריך אוזן קשבת", כתבו הזוג במכתב, "מקום בטוח עבור צעירים שמתלבטים ואין להם עם מי לדבר. עבור אנשים שנדחפים עמוק יותר ויותר אל תוך ארונות, בכל פעם שצדיק בעיני עצמו מפרסם מכתבי בלע כאילו בשם הציבור כולו. אנחנו רואים בכך שליחות חברתית של 'ואהבת לרעך כמוך', ומודים על ההזדמנות שניתנה לנו לסייע למי שזקוק לכך."
 
לאחר מכן הזוג ברזילי מסביר שאין לו קשר לארגוני הלהט"ב ולמצעד הגאווה, "הדגל איננו מבטא הזדהות עם ארגוני שוליים קיצוניים שמטיפים לפירוק מבנה המשפחה, אלא הזדהות עם רוב מוחלט ארגוני הגאווה, המקדמים שוויון חברתי וקבלה של כל אדם ללא קשר למגדרו או לנטייתו."
הזוג הסביר בפירוט את עמדתו האמונית וההלכתית כלפי להט"ב, וחתם את המכתב בקריאה: "אנו קוראים לכל מי שמכיר בן או בת, נכדים, חברים, בני משפחה ושכנים, שהם או בני משפחתם להט"בים, בארון או מחוצה לו, להצטרף אלינו ולהניף את דגל הגאווה במהלך חודש יוני, שנקבע כבבר בשנות השישים כחודש הגאווה הבינלאומי."
על פי הפרסום של כתב 'בשבע' דביר עמר, לאחר מכן נתלו ביישוב שלטים נגדיים, שקראו להבהיר כי "אמא ואבא = משפחה". אך השלטים נתלשו לאחר כמה שעות, לא ידוע על ידי מי.
 
תגובות לכתבה(47):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 32.
    מרגש מאוד! (ל"ת)
    יוסי 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 31.
    מרגש! כמה טוב שיש אנשים כמותם
    רן 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חיבוק חם
    סגור
  • 30.
    שלט
    מיקי 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה רוע וטימטום וגם צביעות יש אצל הדוסים האלה. בקהילות שלהם יש להטבים והטרדות מיניות יותא ממיגזרים אחרים. פרימיטיבים שכמותם. מקוה שיצטרפו עוד תושבים לזוג הנאור שתלה את השלט.
    סגור
  • 29.
    הזוג הזה לא דתי, מקומו לא במושב ההוא (ל"ת)
    כי 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ישוב קהילתי. לא מושב
    יהודיה אמתית 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במדינה דמוקרטית מקומו של כל אדם הוא איפה שבא לו להיות
    סגור
  • טען עוד
  • מהיכרות אישית
    נתנאל 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהיכרות אישית הם דתיים. אנשים מדהימים עם כל הכוונות הטובות. מה שכתבת הוא לשון הרע במפורש
    סגור
  • 28.
    דגל הבושה (ל"ת)
    חיים 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 27.
    להחרים את המשפחה
    משה 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לזרוק אותם מהיישוב. כופרים מתועבים. כפיה חילונית וסוטה בתל אביב, לא ביישוב דתי. זו הבעיה של הדתיים לאומיים שאין להם גבולות... אצל חרדים זה פשוט לא קורה כי אצלם יסודות היהדות איתנים וחזקים
    סגור
  • 26.
    וואי
    יוגלי טיטוש 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לגרש אותם מהישוב
    סגור
  • 25.
    להטבים
    יעקב לוי 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מה לגבי מות יומת .האם אתם מציעים למחוק חלקים חשוכים מהתורה
    סגור
  • 24.
    גאווה היא מידה מגונה (ל"ת)
    עמית 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • צודק, ולכן צריך להוקיע את כל אלו המדברים בשם השם וקובעי (ל"ת)
    עמי 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 23.
    אורח
    אורח 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין לי בעיה עם כל אחד שבוחר לעצמו את דרך החיים שמתאימה לו..... אבל יש לי שאלה??? אפשר לעשות את מצעד הגאווה גם במרכז שפירא??? שנה הבאה במרכז שפירא??? ....
    סגור
  • לא יהיה אצלנו שום מצעד כזה
    דני 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    7 1
    ישוב דתי לא יכול לעבור לסדר היום מול איסור חמור בתורה אולי בתל אביב אבל חד משמעית לא אצלנו.
    סגור
  • 22.
    שאפו ענק!
    רחל גוטרמן 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    8 4
    שאפו ענק למשפ' ברזילי!!
    סגור
  • 21.
    גאווה=צביעות...
    שלומפר 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    6 2
    לתלות דגל גאווה זה צביעות.(ולא רק בגלל הצבעים). כי כל הסיבה שאנחנו נכיל בכלל קהילה רגרסיבית שדוגלת ומקדמת את הרעיון של יחסים אי פוריים בא מתוך הערכה לחופש וכבוד הבחירה של האחר. זאת אומרת שאפילו שמישהו בחר בסגנון חיים רגרסיבי אנחנו עדיין מתחשבים לכבד את בחירתו. וזאת כמובן התייחסות שהיא לפנים משורת הדין. אבל לבוא ולהתגאות ברגרסיה ולנסות להאשים אותי בשנאה כי אני לא רוצה לגדל ילדים רגרסיבים זה כבר חוצפה.
    סגור
  • מי אתה שתגדיר לבורא עולם מה נכון ומה לא! הרי זה הוכח כד (ל"ת)
    עמי 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 20.
    חבל
    חייל 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 4
    רובם של התושבים מסתירים אבל הם להטב
    סגור
  • 19.
    שאפו לבני הזוג
    אכפתניקית 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    11 13
    כשדבר לא מובן מאליו נעשה בגלוי ובנחישות אני מצדיעה לבני הזוג. לא על אמיצותם אלא על בחירתם בערכי ואהבת לרעך כמוך ואנושיותם. מי יתן וירבו כמותכם
    סגור
  • 18.
    כן
    ישיב דתי ? מי שתול 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    6 7
    מי שתולה דגל כזה מתריס בזדון גדד הקב"ה זאת סכנה ראו עצת בילעם
    סגור
  • 17.
    להטבים במרכס שפירא
    6רסס6רבובוא 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 5
    הסוג הסה כפי הנראה היה חולה ביום דלימדו בבית הספר על מדכב סכר. מקומם לא בישוב דתי. שיגורו ליד ניצן הורוביץ
    סגור
  • 16.
    אין שום בעיה עם זה. אפשר להפסיק להתעסק בזה
    יוני 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    6 7
    אדם שנותן חשיבות לדגל הוא אדם שטוף מוח. דגל זה דגל ולאנשים יש דעות, איש איש באמונות יחיה זה גם לקוח מהיהדות, אבל אנשים תופסים בעלות על הדת ומחרבנים אותה ואת מה שהיא באה להגיד , אין בעיה עם הדת יש בעיה עם האנשים שמפענחים אותה לא נכון. היו מלכי ישראל שהיו גייז אל תיתממו אתם באמת חושבים שדוד ויהונתן היו החברים הכי טובים? ברור אחרי כמה משגלים הם היו החברים הכי טובים אפילו בני זוג.
    סגור
  • התגובה שלך יוני היא ההוכחה
    גחגח 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שאסור לנו בחיים לקבל את זה
    סגור
  • תגובה חצופה ובזוייה
    משה 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תתבייש לך על דברי ההבל והכפירה שיוצאים מפיך המתועב. דוד ויהונתן היו צדיקים גדולים, ההיפך הגמור מהתועבה שאתה מתאר כאן. אני דורש מבעלי האתר למחוק את התגובה המזעזעת הזו
    סגור
  • בורות לשמה
    שמואל ב. 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעניין מאוד איפה הפסוק שהמצאת רשום בתנ"ך... בנוסף, היתה עם דוד ויהונתן שאתה כ"כ בטוח שכך היה?
    סגור
  • 15.
    כל הכבוד להם ולמכתב ההסבר (ל"ת)
    Raffi 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סגור
  • 14.
    אם אפשר לתלות כל דגל במרכז שפירא
    המעורר 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אני יגיע השבוע לתלות דגל של ש"ס מעניין איך יקבלו את זה במרכז שפירא,לעניות דעתי תהיה התנגדות מצד התושבים, לא יעזור להם אני יגיע כל פעם שהם יתקשו את הדגל בזעם יש הרבה דגלים אני גר בקירת מלכי
    סגור
  • 13.
    גאווה
    יוסף 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 5
    רק להשם הגאווה כל השאר שקר צרכים מיוחדים יש ויהיו תמיד ואין שום הצדקה למעשים כאלו או אחרים מה שונה משאר הכתות הנחשפות חדשים לבקרים את שניהם צריך לגדוע
    סגור
  • 12.
    גאווה
    יוסף 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 5
    רק להשם הגאווה כל השאר שקר צרכים מיוחדים יש ויהיו תמיד ואין שום הצדקה למעשים כאלו או אחרים מה שונה משאר הכתות הנחשפות חדשים לבקרים את שניהם צריך לגדוע
    סגור
  • 11.
    דת זו שנאה
    אבי 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 18
    מזל שאני חרדי לשעבר. הדוסים שונאים כל מה שזז. רק על עצמם במראה הם לא מסתכלים.לדעתי צריך גדר הפרדה בין דתיים וערבים ללא דתיים
    סגור
  • 10.
    הכי חשוב להוציא דתיים רע. (ל"ת)
    מתה 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 9.
    הבעיה זה לא דגל הגאווה אלא הסרתם וקרי של השלטים הנגדיים
    דנה 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 3
    לפני שאתם רוצים להיות פתוחים ומכילים דעות של אחרים, תדאגו שלא להסיר את דעותיהם של האחרים בפועל!!!
    סגור
  • ...
    ... 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך קבעת שהם עשו את זה?
    סגור
  • 8.
    מהומה על לא מאומה! אמרת 'מזרוחניקים' - אמרת הכל!
    איתיאל, אלון מורה 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מן המפורסמות היא שמזרוחניק יותר גרוע מגוי, ובכן מה החידוש המרעיש בכתבה?! תודה רבה!
    סגור
  • 7.
    שיוויון בבקשה
    מגן דוד 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אני החלטתי להניף דגל אש"פ, תומך הדיווחים לכל תושבי האזור, כולל שתי מדינות,איך הדבר היה מתקבל בישוב?
    סגור
  • 6.
    זוג צדיקים!
    אחד 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    11 19
    בין כל הרשעים שקוראים לעצמם דתיים ומונעים משנאת האחר.
    סגור
  • הם תומכים בתועבה.. צדיקים הם לא (ל"ת)
    כי 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • מהיכרות אישית
    נתנאל 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם תומכים רק בחופש הבחירה של כל אדם על חייו, ומנסים להיות אוזן קשבת עבור מי שיבקש זאת מהם... הם תומכים באנשים, לא בהחלטה כזו או אחרת שלהם
    סגור
  • 5.
    בישוב הדתי...מי תלה.. ?
    הציוני 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    5 3
    תשובה: מי שמתאים לו ,בא לו ,מזקיף לו! זה קיים בכל רבדי החברה- מה אתם מרימים גבה??? אני אוהב נשים,חושק בהן וברוך השם שאני לא עוסק בארונות ואו מצעדים מבישים. כל אחד שיעשה בביתו,הפרטי מה שבא לו כולל לנשוך כריות להתיישב על רגלי כסא מגורזים ואו לינוק לזכרים שעירים.
    סגור
  • תיארת את הפטיש שלך אחד לאחד (ל"ת)
    גיא 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד לכם, אסתרק'ה וגבי ברזילי
    תמר 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    11 13
    בטוח שרוב הישוב והמגזר תומך בכם. אנחנו בשנת 2022.
    סגור
  • 3.
    ישר כוח (ל"ת)
    שרה 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    5 7
    סגור
  • 2.
    זוג טפשים
    יעל 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    16 10
    אפשר לתמוך באנשים בעלי נטייה גם בלי מצעדי פרובוקציה ועירום ברחובות שזה מהשהדגל המאוס הזה מבטא
    סגור
  • אתה טועה
    אחד 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 5
    הדגל היה קיים הרבה לפני המצעד והארגונים. הדגל בשלל צבעי הקשת כדי לסמל קבלה של כולם ללא הבדלים. זה הדבר היחיד שהוא מסמל.
    סגור
  • אתה טועה
    חנניה 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה לא משנה מתי הדגל נוצר, השאלה מה הוא מסמל, גם מה שכתבת,קבלה של כולם,זה נבוב , אי אפשר לקבל את כולם ככה סתם, אם הנושא של גבר עם גבר הינו בניגוד לחוקי היסוד של הטבע אזיי אי אפשר לקבל את זה, ומאחר והם מחצינים זאת בכל הכח חייבים להתנגד אליו בהרבה כח!!!.
    סגור
  • 1.
    חקי חיון , אצבע בעין - חמור מאוד. (ל"ת)
    חקי חיון 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • מה גאווה בכך?
    דני 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עוד לא תלו אף בעל תועבה הנוהג בניגוד לתורה וליהדות אבל מכאן ולעשות מזה פסטיבל וגאווה ועיניין.
    סגור