ויראלי

מכת יתושים בבסיס גבעתי? צפו בתיעוד המטריד

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות ע"י לוחמים בבסיס גבעתי נראים מאות יתושים בחדר האוכל של החיילים: "מתאמנים כל היום ולא אוכלים וישנים כי כל הבסיס יתושים מעופפים"; צפו בתיעוד
מערכת ice | 
חיילים (צילום פלאש 90/ נאסר אישתיה)

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות ופורסם על ידי הכתב סיוון כהן – מלינים לוחמי גבעתי על מכת יתושים הפוקדת את הבסיס. בסרטון נראה חדר האוכל בבסיס כשבאזור הקרוב לחלון ולכיור נראים מאות יתושים: "אנחנו לוחמים בבסיס אימונים מתקדם גבעתי. אנחנו מתאמנים כל היום ולא אוכלים וישנים כי כל הבסיס יתושים מעופפים. ביקשנו מכשיר נגד יתושים – אין", כתב אחד הלוחמים.
 


ככלל, במשרד להגנת הסביבה מסבירים כי ריסוס נגד יתושים אינו יעיל, מאחר שהוא קוטל יתושים בוגרים ולא את זחלי היתושים הממשיכים להתפתח במקורות מים עומדים.


במקום זאת ישנם מספר צעדים פשוטים למניעת דגירה של יתושים: הפחתת השקיה וייבוש מקורות מים עומדים בגינות, בחצרות, בבתים ובסביבתם, תיקון נזילות ופינוי כלים שיכולים לדגור בהם יתושים – כל אלו ימנעו מופעי יתושים ויובילו להפחתה בעקיצות.


במקרים של מטרדי עקיצות ומקומות דגירה פוטנציאליים במרחב הציבורי, כגון מקלטים מוצפים, פריצות ביוב, חביות ודודי מים על הגגות וכדומה, יש לדווח לרשות המקומית.


הדרכים היעילות להתגוננות מפני עקיצת יתושים הן התקנת רשתות על כל החלונות והדלתות וסגירת הרשתות בשעות הערב והלילה, התקנת מאווררים ושימוש בתכשירים המאושרים בידי המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות למניעה ולדחייה של יתושים.


קיימים כמה סוגי יתושים שעלולים לשאת מחלות, ועקיצתם עלולה להסב נזק של ממש לאדם. היתושים המקומיים, יתושי קולקס, עוקצים בשעות הערב, מתרבים במקורות מים גדולים. במקרים מסוימים, כגון נחלים מזוהמים, הם עלולים להעביר את קדחת מערב הנילוס. נוסף על כך, יתושים עירוניים – דוגמת הטיגריס האסייתי, מין פולש הנפוץ באזורים רבים בארץ – גורמים למטרדי עקיצות קשים בשעות היום.


 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה