ויראלי

אמיר חצרוני רוצה לסיים את המלחמה: "לפני שהניצחון הופך לטרגדיה"

בציוץ שהפך לוויראלי, הפרופסור לתקשורת התייחס להימשכות התמרון הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה.  בביקורת חריפה שהטיח נגד הדרג המדיני, קבע כי "ישראל לא יודעת מתי לסיים מלחמות לפני שהניצחון הופך לטרגדיה". הפובליציסט סיפק גם את הסיבה: "אנחנו לא יכולים לראות ערבים חופשיים בלי כיבוש"
מערכת ice | 
אמיר חצרוני (צילום פייסבוק)
"רק חמור לא משנה את דעתו. אני פרופסור ולא חמור. לכן, שיניתי את דעתי על המלחמה בעזה. כשהיא נפתחה - תמכתי בה בצורה חד משמעית", כתב לאחרונה הפרופ' אמיר חצרוני, חוקר התקשורת והפובליציסט השנוי במחלוקת בטור שפרסם לאתר ice. בציוץ שפרסם הערב (חמישי) בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) איש האקדמיה שאומר את כל מה שהוא חושב, התייחס להימשכות הלחימה בעזה.
"כמו גבר שלא יודע מתי לצאת לפני שהקונדום נקרע - כך ישראל לא יודעת מתי לסיים מלחמות לפני שהניצחון הופך לטרגדיה", הסביר חצרוני לעוקביו האדוקים, ואז פרס כמה דוגמאות היסטוריות. "את מלחמת לבנון הראשונה (1982) אפשר היה לסיים אחרי שבועיים ואז לא היה חיזבאללה. את מלחמת לבנון השנייה (2006) אפשר היה לסיים אחרי שבוע ולחסוך את הפלישה הכושלת לדרום לבנון שהביאה את יוסף חדאד".
 
"את מלחמת ששת הימים אפשר היה לסיים בנסיגה של גיבורים והחזרת השטחים לירדן ועזה למצריים שיתמודדו הן עם הבעיה הפלסתינאית. אפילו את מלחמת השחרור אפשר היה לסיים מוקדם יותר ולחסוך מאיתנו את אום אל פאחם. למה אנחנו לא יודעים מתי לסיים? כנראה כמו גבר שרוצה לשלוט באישה בכל מחיר - גם אם המחיר הוא להיתקע עם שרצים ומזונות - ככה גם אנחנו לא יכולים לראות ערבים חופשיים בלי כיבוש".
 
בתוך כך, אחרי שהצל ניסה לשדך את אופירה אסייג שנפרדה אחרי 18 שנה של זוגיות טלוויזיות ורדיופונית מאייל ברקוביץ', לאמיר חצרוני, הגיב לרעיון של יואב אליאסי. "הפעם הצל צודק. אני קורא לאופירה אסייג לשים מאחור את מחלוקות העבר! אמנם היא מרוקאית מדימוהה עם תעודת בגרות (במקרה הטוב) בעוד אני פרופסור אירופאי דובר גרמנית - אך יש לנו מטרה משותפת: לשלוח את ביבי למעשיהו!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה