עסקי ספורט

גמר ליגת האלופות לא ייערך ברוסיה כעונש: לאן יועבר?

הגמר שאמור היה להערך בסנט פטרסבורג, ישוחק ב-28 במאי כמתוכנן, אך ייערך בבירת צרפת פריז, בסטאד דה פראנס בסנט דני. הוועדה גם החליטה שמועדונים ונבחרות רוסיות ואוקראיניות המתחרות בתחרויות אופ"א יחויבו לשחק את משחקי הבית שלהם במקומות ניטרליים עד להודעה חדשה
מערכת ice | 
צופה בכדורגל בטלוויזיה (צילום Jan Vasek / Pixabay)
אופ"א החליטה כי היא מעבירה את גמר ליגת האלופות מסנט פטרסבורג, אחת הערים הגדולות ברוסיה לפריז בירת צרפת, כאשר עולם הספורט נקרע בסכסוך האלים שהדרדר למלחמה בין רוסיה לאוקראינה.
איגוד התאחדויות הכדורגל האירופיות הודיע ​​רשמית הבוקר (שישי) כי יעביר את גמר ליגת האלופות מחוץ לרוסיה בתגובה להתקפה של ולדימיר פוטין על אוקראינה. הגוף המנהל של הכדורגל האירופי הודיע ​​כי יעביר את גמר ה-28 במאי, משחק הכדורגל המועדונים הגדול בעולם, מאצטדיון גזפרום בסנט פטרסבורג לפריז, המשחק ייערך בסטאד דה פראנס בסנט דני.
 
"אופ"א מבקשת להביע את התודה וההערכה לנשיא הרפובליקה הצרפתית עמנואל מקרון על תמיכתו האישית והמחויבות לכך שהמשחק היוקרתי ביותר של כדורגל מועדונים אירופי יועבר לצרפת בזמן של משבר שאין שני לו", אמרה אופ"א בהצהרה ביום שישי. "יחד עם ממשלת צרפת, אופ"א תתמוך באופן מלא במאמצים מרובים בעלי עניין להבטיח מתן הצלה לשחקני כדורגל ומשפחותיהם באוקראינה המתמודדים עם סבל אנושי נורא, הרס ועקירה".
הוועדה גם החליטה שמועדונים ונבחרות רוסיות ואוקראיניות המתחרות בתחרויות אופ"א יחויבו לשחק את משחקי הבית שלהם במקומות ניטרליים עד להודעה חדשה, נאמר בהצהרה.  על רקע הקריאות להעביר את גמר ליגת האלופות באביב הקרוב מסנט פטרסבורג בתגובה למתקפה של רוסיה על אוקראינה, אופ"א הודיעה ביום חמישי כי הוועד המנהל שלה יתכנס כדי להעריך את המצב.
התמיכה בהעברת המשחק התלכדה בבריטניה, כשראש הממשלה בוריס ג'ונסון בין אלה שקראו להעביר את המשחק. ארבעה מועדונים אנגלים - צ'לסי, ליברפול, מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד - נמנים עם 16 הקבוצות האחרונות בתחרות ליגת האלופות. במקום אחר, ליגת העל האוקראינית השעתה את הפעילות למשך 30 יום, תוך שהיא מציינת בהצהרה את החלטת הנשיא וולודימיר זלנסקי להטיל חוק צבאי. קבוצה של שחקנים ברזילאים שבסיסם באוקראינה פרסמה סרטון ברשתות החברתיות שבו קראו לתמיכה מהרשויות בברזיל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה