עסקי ספורט

דרמה באנגליה: רומן אברמוביץ' ייפרד מצ'לסי בגלל המלחמה?

האוליגרך רומן אברמוביץ' חושש מהסנקציות שיטילו על מיליארדרים רוסים בעקבות המלחמה ולכן הוא עשה צעד דרמטי בנוגע לקבוצת הכדורגל אותה הוא מחזיק
מערכת ice | 
רומן אברמוביץ (צילום HUSTLE HUB, יוטיוב)

מועדון הכדורגל צ'לסי עבר לידי הנאמנות מחשש לסנקציות על הבעלים הישראלי-רוסי, רומן אברמוביץ'. המועדון עלול היה לפשוט את הרגל אם הממשלה תטיל סנקציות על הבעלים של צ'לסי, רומן אברמוביץ' כך העריכו מומחים פיננסים בתקשורת הבריטית.

על פי הדיווח בעיתון הבריטי "דיילי מייל", בפרלמנט נחשף שהממשלה הבריטית כינתה אותו באופן פרטי כאדם בעל עניין בשנת 2019, ולפיכך, היא קוראת להקפיא את נכסיו של אברמוביץ' בבריטניה לאור קשריו למגזר הציבורי של רוסיה.
המומחים משערים שבגלל שצ'לסי, שנמנית מבין ענקיות הפרמייר ליג, בבעלותו, אברמוביץ' עשויה להיות כלי כהפעלת כוח נגד כל איום של סנקציות ממשלת בריטניה נגדו. עוד דווח שבעלים חדשים בהחלט יכולים לשקול לרכוש את המועדון, ועם זאת, זה יכול להיות הזמן הנכון עבור הבעלים הרוסי של הבלוז למכור את צ'לסי.



הצדדים המעוניינים בקבוצה כוללים את יו"ר קבוצת הכימיקלים של Ineos, סר ג'ים רטקליף. הוא התעניין בעבר לגבי רכישת המועדון אך ירד מהעסקה בעקבות המחיר הנקוב. עיתון העסקים האמריקאי, בלומברג, דיווח כי קונים אמריקאים עשויים להתעניין.

עד כה, אברמוביץ' לא התמודד עם סנקציות כלשהן מבריטניה, למרות שבוריס ג'ונסון הצהיר בעבר בטעות כי המיליארדר "כבר עומד בפני סנקציות".
המומחים חזו שייתכן שיהיו הרבה מצגי שווא והאשמות מכל הצדדים אם ממשלת בריטניה אכן תלך בדרך של פגיעה במועדון הכדורגל.
"אבל אני חושד שהממשלה הזו לא תרצה להרגיז את אוהדי הכדורגל מכיוון שיש לנו ממשלה פופוליסטית. אני חושד שהצוות המשפטי של צ'לסי יעבור על כל האפשרויות",הוסיפו המומחים.
מרצה לפיננסים באוניברסיטת שפילד האלאם, ד"ר רוב ווילסון, הציע כי סנקציות כאלה עלולות לגרום לאברמוביץ' להתרחק מצ'לסי, ולסכן את עתידו של המועדון.
"אם הממשלה אכן תופסת את הנכסים של אברמוביץ', ובמקרה כזה היא תופסת את צ'לסי, זה כנראה עבורו קצת קש אחרון", אמר ווילסון. "סביר להניח שהוא ינסה להתרחק מהמועדון, מה שייצור בעיה עבור צ'לסי כי הוא יצטרך להימכר או לצאת מהעסק. מי יקנה את צ'לסי בהלוואה של 2 מיליארד פאונד?'.
בהמשך דווח באתר "המירור" כי רומן אברמוביץ' העביר את הבעלות על מועדון הכדורגל לנאמנים. נטען כי יש לו קשרים עם ולדימיר פוטין - דבר שהוא מכחיש - ובעלותו על צ'לסי הועמדה בספק לאור הסנקציות החמורות שהוטלו על האומה הפולשת.
בתו, סופיה, הסתערה על נשיא רוסיה בפוסט ברשת החברתית ביום שישי, והטילה את האשמה למלחמה באוקראינה אך ורק על פוטין ולא על נתיניו.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה