עסקי ספורט

כמה כסף הרוויחה צ'לסי מהזכייה בגביע העולם לקבוצות?

המועדון של רומן אברמוביץ' גבר בגמר על פאלמיירס הברזילאית, ואיש העסקים גרף לכיסו 5 מיליון דולר. כמה קיבלה המפסידה ומה התקציב הכולל של האירוע? המספרים בפנים

מערכת ice | 
צ'לסי זוכה בגביע העולם לקבוצות (צילום פייסבוק/ Chelsea Football Club)
צ'לסי זכתה לראשונה בתולדותיה בגביע העולם לקבוצות, לאחר שגברה במוצ"ש האחרון בגמר שנערך באבו דאבי, 1:2 על פאלמייראס הברזילאית בתום הארכה. קאי האברץ חתום על שער הניצחון בזכות פנדל מוצלח בדקה ה-117. רומלו לוקאקו כבש ראשון לצ'לסי (54), רפאל וייגה איזן כעבור עשר דקות מהנקודה הלבנה.
עבור צ'לסי האנגלית מדובר בתיקון לאחר שהפסידה בגמר של אותו טורניר לקורינתיאנס הברזילאית לפני עשור, ומי שהתכבד להניף את הגביע הוא הקפטן סזאר אספיליקווטה, השריד האחרון של הקבוצה מאותו הפסד כואב ב-2012.
 
בזמן שהמאמן תומאס טוכל רשם תואר שלישי כמאמן הבלוז, בראשם כמובן זכייה בצ'מפיונס ליג לצד הזכייה בסופר קאפ האירופי, מעניין לבחון כמה כסף גרף לכיסו הבעלים, רומן אברמוביץ', ומה הסכום הכולל שהושקע באליפות שנערכה באיחוד האמירויות.
אז ככה: הסכום הכולל שהושקע בטורניר עומד על 16.5 מיליון דולר, שחולק בין 7 המשתתפות. אלופת העולם הטרייה קטפה כאמור לצד הגביע צ'ק נכבד על סכום של 5 מיליון דולר, בעוד המפסידה הברזילאית "הסתפקה" ב-4 מיליון דולר.
המקום השלישי זיכה את הזוכה בו בסכום של 2.5 מיליון דולר, והכבוד נפל בחלקה של אל אהלי קהיר המצרית, שהביסה 0:4 את אל הילאל הסעודית, שגרפה לכיסה שני מיליון דולר. המקום החמישי שווה 1.5 מיליון דולר, השישי מיליון דולר, ואילו המשתתפת השביעית והאחרונה קיבלה על ההשתתפות בגביע העולם חצי מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה