עסקי ספורט

רומן אברמוביץ' בדרך לעסקת ענק: ישבור שיא בעולם הספורט?

המכירה של האוליגרך את קבוצת הכדורגל האנגלית שבבעלותו, צ'לסי, עשויה להיות אחת הגדולות בתולדות עולם הספורט, כאשר ההצעות מגיעות אף ל-3 מיליארד דולר בסך הכל. מי הכי קרוב לזכות במועדון הפאר מלונדון?
מערכת ice | 
רומן אברמוביץ (צילום HUSTLE HUB, יוטיוב)
המיליארדר הרוסי בעל האזרחות הישראלית, רומן אברמוביץ', שעומד בפני סנקציות מבריטניה הנובעות מהקשרים לכאורה עם רוסיה והפלישה שלה לאוקראינה, נאלץ פחות או יותר להעמיד את מועדון הכדורגל שלו בפרמיירליג, צ'לסי, למכירה. מספר מציעים מארצות הברית כבר הביעו עניין.
מחיר המכירה הסופי, כשזה יקרה, עשוי להיות בין הגדולים שנסגרו אי פעם בהיסטוריה של הספורט המקצועני. כל זה טוב ויפה עבור צ'לסי, שכארגון הצליחה לצבור כמיליארד דולר בהפסדים כספיים שונים מאז החלה הבעלות של אברמוביץ' על הקבוצה עוד ב-2003.
 
על פי הדיווחים, לוח המציעים כולל שמות גדולים שכבר ידועים כבעלים של קבוצות ספורט (או אחזקות משמעותיות בהן) בארה"ב. בין השמות בדו"ח ניתן למצוא את טוד בוהלי מלוס אנג'לס דודג'רס, משפחת ריקטס המחזיקה ב"שיקגו קאבס" (ומי שנכנסו לעסקה הפוטנציאלית הזו יחד עם מיליארדר קרנות הגידור קן גריפין), הבעלים השותף של בוסטון סלטיקס, סטיבן פאגליוקה, והבעלים המשותפים של פילדלפיה סיקסרס מה-NBA, ג'ושוע האריס ודיוויד בליצר.
עם שחקנים כבדים כאלה בתערובת, אין זה מפתיע שלפי הדיווחים צ'לסי קיבלה הצעות בעלות בסביבות 3 מיליארד דולר, מה שיציב את העסקה מעל לשיא הנוכחי: מכירת 2.4 מיליארד דולר של ניו יורק מטס לסטיבן א. כהן בשנת 2020.
עם זאת, אם מישהו שמעורב בהצעות הללו רוצה באמת להחזיק בשיא המכירה הגדולה ביותר של קבוצות ספורט מקצועניות, מוטב שיפעל מהר, משום שהמכירה הקרובה המדווחת של דנבר ברונקוס צפויה להיות בנקודת מחיר גבוהה עוד יותר. בכל מקרה, עסקה צפויה להחתם בסביבות סוף אפריל.
מכירה של 3 מיליארד דולר תייצג רווח מסודר עבור אברמוביץ', שכן הוא שילם (לפי שערי חליפין נוכחיים) כ-184 מיליון דולר עבור הקבוצה בשנת 2003. עם זאת, לפי הדיווחים הוא מוותר על כל ההכנסות מהמכירה ואינו מעורב במכירה בבכל הצורות. מאז רכש את הקבוצה, אברמוביץ' הלווה לקבוצה סך של 2 מיליארד דולר כדי לשמור עליה כלכלית - הלוואות שכעת הוא אומר שהוא לא מתכוון לגבות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה