עסקי ספורט

ערוצי הספורט הישראלים יושמדו? התכנית החדשה של פיפ"א

הארגון המנהל של הכדורגל השיקה את פיפ"א + - שירות סטרימינג חינמי ראשון מסוגו, "נטפליקס לכדורגל", בו ישודרו כ-40 אלף משחקים בשנה מליגות כדורגל לא פופולריות ברחבי העולם. ישראל תהיה בפנים?
מערכת ice | 
נבחרת אנגליה בכדורגל חוגגת (צילום אינסטגרם הארי קיין)
עולם שידורי הכדורגל בדרך למהפכה דרמטית? על פי ההודעה שהוציאה פיפ"א היום (שלישי), עושה רושם שכן. ארגון הכדורגל העולמי השיקה את פיפ"א+ - שירות סטרימינג משלו, המציע למנויים שידורים חיים של משחקי כדורגל מליגות שונות בעולם, כמו גם שורה של הפקות מקור של סדרות דוקו ספורט כאלה ואחרות. 
הפלטפורמה החדשה, שעל פי המודל אמורה להיות כמו "נטפליקס לכדורגל", תכלול בתוכה גם ארכיון עצום של משחקים ישנים יותר מהמונדיאלים הקודמים, כמו גם חדשות, סטטיסטיקות וליגת פנטזיה משלה.
אלא שהדגש הגדול ביותר הולך להיות על שידורי המשחקים בלייב, כאשר בהשקה עצמה הוצהר כי בכוונת הפלטפורמה להגיע ל-40 אלף שידורים ישירים של משחקים בשנה, אם כי בשלב זה מדובר על 1,400 שידורים ישירים בחודש בלבד, בשאיפה לעלות ל-4,000.
מדובר בצעד שככל הנראה, הולך להשפיע בצורה ישירה גם על שידורי הכדורגל בישראל. פיפ"א לא מתכוונת לגעת בשידורי הליגות הגדולות (צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד ואנגליה) וגם לא בשידורי הטורנירים הבינלאומיים כמו ליגת האלופות, יורו, או מונדיאל. מדובר בשירות חינמי לצרכן מבוסס פרסומות, זאת בניגוד לנוהל הקיים כיום, בו צרכן ספורט ממוצע נדרש לשלם על חבילות הערוצים של צ'רלטון וערוץ הספורט סכום שיכול להגיע לכבין 150-200 שקל בחודש. 
מטרת התאחדות הכדורגל העולמי היא להשתלט על הליגות הקטנות יותר, אלו שלא נדרש סכום כספי אסטרונומי על מנת לרכוש את זכויות השידור של הליגות המקומיות בהן. על פי הדיווחים, ב'הווליווד ריפורטר' מדווחים כי ליגות מקומיות כמו הליגה המקסיקנית, הדנית, הפולנית והאנגולית נכללות ברשימה, כשלא מן הנמנע שגם ישראל, ככל הנראה, תיכנס אליה במוקדם או במאוחר, מה שעלול להפיל לחלוטין את כל ערוצי הספורט בישראל, אם וכאשר. 
"פיפ"א+ מייצגת את הצעד הבא בחזון שלנו להפוך את הכדורגל לגלובלי ומכיל באמת, והוא מהווה בסיס למשימת הליבה של פיפ"א להרחיב ולפתח את הכדורגל בעולם", אמר נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו. "הפרויקט הזה מייצג שינוי תרבותי באופן שבו סוגים שונים של אוהדי כדורגל רוצים להתחבר ולחקור את המשחק העולמי והיה חלק מהותי מהחזון שלי 2020-2023. זה יאיץ את הדמוקרטיזציה של הכדורגל ואנחנו שמחים לחלוק את זה עם האוהדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה