עסקי ספורט

חולצת 'יד האלוהים' של מראדונה שברה שיאים במכירה פומבית

לא פחות מ-9.3 מיליון דולר שולמו עבור פריט הספורט היקר בכל הזמנים, אותו לבש כוכב העבר הארגנטינאי בהצגה הפרטית שלו מול אנגליה ב-1986
מערכת ice | 
מראדונה ברצועת סרטי הספורט של ESPN (צילום : באדיבות yes)
במהלך רבע הגמר של מונדיאל 1986, שחקן הכדורגל האנגלי סטיב הודג' ניסה למסור כדור לשוער שלו, אך איבד אותו לאגדת הכדורגל הארגנטינאית דייגו מראדונה, מה שאפשר לכוכב העבר המנוח להבקיע את אחד השערים הידועים לשמצה מול קבוצתו של הודג'.
זה יהפוך לאחד השערים המדוברים ביותר בכדורגל המקצועני: ברצף מהיר, מראדונה ברח משימוש בידו השמאלית כדי לממש את הכדור, ומאוחר יותר הוא הפעיל את "יד אלוהים" כדי להסביר מה קרה. במנהרת השחקנים באצטדיון לאחר ניצחון ארגנטינה, 1:2 על אנגליה, הודג' ביקש ממראדונה להחליף חולצות.
 
מראדונה עלה לגמר וניצח, אבל הודג' קיבל חולצה שעם זיעה יבשה נמכרה בכמעט 9.3 מיליון דולר במכירה פומבית שקיימה סות'ביס, כשעל פי ההערכות זהו המחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם עבור מזכרת ספורט. סות'ביס הודיעה על המכירה ביום רביעי בטוויטר, אך הקונה לא נחשף. במהדורה לעיתונות, סות'ביס ציטטה את הודג' שכינה זאת "תענוג" להציג את החולצה ב-20 השנים האחרונות במוזיאון הכדורגל הלאומי במנצ'סטר, אנגליה.
הוא הוסיף, "לחולצת יד האלוהים יש משמעות תרבותית עמוקה לעולם הכדורגל, לתושבי ארגנטינה ולתושבי אנגליה ואני בטוח שלבעלים החדש תהיה גאווה עצומה בבעלות על חולצת הכדורגל האיקונית ביותר בעולם". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה