עסקי ספורט

היסטוריה בספורט האמריקאי: וולמארט קנתה קבוצת פוטבול במחיר דימיוני

המשפחה המחזיקה ברשת הסופרמרקטים הגדולה בעולם רכשה את קבוצת הפוטבול דנבר ברונקוס בסכום שובר שיאים של כמעט חמישה מיליארד דולר
יאיר מור | 
שחקן פוטבול (צילום pexels)
רוב וולטון, בנו הבכור של מייסד וולמארט המנוח סאם וולטון, רכש את קבוצת הפוטבול דנבר ברונקוס תמורת סכום אסטרונומי של 4.65 מיליארד דולר, כך מדווחת היום (רביעי) התקשורת האמריקאית.
לפי הדיווחים, הקבוצה הסכימה להימכר לרוב (77); בתו, קארי וולטון-פֶּנֶר; נשיא וולמארט ובעלה של קארי, גרג פֶּנֶר; ומלודי הובסון, אשת עסקים המשמשת מנכ"לית משותפת של חברה בשם אריאל השקעות, ונשואה לבמאי הקולנוע ויוצר "מלחמת הכוכבים" גו'רג' לוקאס.
 
הסכום המדובר הוא הגבוה ביותר ששולם אי פעם על קבוצת פוטבול – ובהפרש עצום: העסקה הגדולה ביותר בפוטבול עד כה היתה רכישת קרוליינה פנת'רס ב-2018 תמורת 2.3 מיליארד דולר – פחות ממחצית מהסכום של העסקה הנוכחית. בנוסף, הסכום הזה הוא הגבוה ביותר ששולם על מועדון ספורט כלשהוא בהיסטוריה של הספורט בצפון אמריקה (כלומר ארה"ב וקנדה). כמו כן, המחיר המסוכם גבוה בכמעט מיליארד דולר מהערכת שוויה של הקבוצה בשנה שעברה, שעמד על 3.7 מיליארד דולר.
"אנו נרגשים להמשיך ברכישת דנבר ברונקוס. בתור מי שחי ועבד בקולורדו, תמיד הערצנו את הברונקוס", אמר וולטון בהודעה לעיתונות. "התלהבותנו אף גדלה ככל שלמדנו על הקבוצה, הצוות ו'מדינת ברונקוס' בחודשים האחרונים".
וולמארט היא רשת המרכולים הגדולה ביותר בארה"ב וגם החברה הגדולה בעולם בגובה ההכנסות. שווי השוק של רוב הוא 65 מיליארד דולר, והוא אחד מ-20 האנשים העשירים בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה