עסקי ספורט

עומרי כספי ויעל ארד במפגש מסקרן עם כוכב ה-NBA

כוכב ה-NBA אנס קאנטר נחת בישראל, והגיע לארוחת ערב עם עומרי כספי ויעל ארד כחלק משיח על דו-קיום בספורט שאירחה עמותת בני ציון: "שיחקתי ב-NBA במשך 11 שנים כמוסלמי שומר מצוות, כתף אל כתף עם אחיי היהודים והנוצרים. תמיד כיבדנו זה את זה ולמדתי מהם הרבה ועליהם ועל אמונתם"
מערכת ice | 
אנס קאנטר עומרי כספי ויעל ארד (צילום יחצ)
שחקן ה-NBA ואקטיביסט זכויות האדם, אנס קאנטר נחת בישראל ביום חמישי האחרון לאחר שהוזמן לארץ ע״י עמותת 'בני ציון' היהודית- אמריקאית. קאנטר, שנמצא בסכסוך מתוקשר עם נשיא טורקיה ארדואן, הובא לארץ ע״י הארגון היהודי-אמריקאי 'בני ציון', על מנת להוביל מחנה כדורסל לבני נוער יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים בירושלים
עמותת בני ציון היא עמותה אמריקאית שנוסדה ב-1908 המוקדשת להאצת צמיחתה של ישראל ולחיזוק העם היהודי. העמותה סייעה בהקמת ארגונים וגופים רבים במדינה לרבות מגן דוד אדום ויישוב בני ציון. הכוכב, אנס קאנטר-״פרידום״, יוביל ביחד עם כדורסלן העבר הישראלי-אמריקאי תמיר גודמן, מחנה כדורסל לבני נוער יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים בירושלים. במחנה יתארחו בני נוער מבתי ספר שונים מכל רחבי הארץ שילמדו ישירות מקאנטר אסטרטגיות משחק בתחום הכדורסל, ערכים חברתיים וכישורי חיים.
"זו הזדמנות חד פעמית לצעירים לראות כמה חזקים הם יכולים להיות כשהם שואפים יחד למטרה משותפת״. אמר הרב ארי לם, מנכ״ל עמותת בני ציון. ״אין מודל לחיקוי טוב יותר מאנס על מנת לתת לשחקנים האלה ערכים וכישורי חיים. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה ומצפים לשיתופי פעולה נוספים בהמשך. כארגון יהודי מוביל בארצות הברית זו החובה שלנו להראות את ישראל היפה למובילי דעה שאינם יהודים כמו אנס. אנחנו שמחים לארח את אנס ולהציג לו את ישראל באמצעות חוויה אמיתית וחזקה. אנס הוא ציוני, מוסלמי, אמריקאי ואנחנו מאמינים הביקור בישראל יהיה מאוד משמעותי״ הוסיף ג׳סטין חייט, סמנכ״ל אופרציה בעמותת בני ציון.
במסגרת הביקור, נערך אתמול (ראשון) בתל אביב "שולחן עגול" בנושא דו קיום בספורט, ארוחת ערב חגיגית של עמותת בני ציון - עמותה אמריקאית המוקדשת להאצת צמיחתה של ישראל ולחיזוק העם היהודי, שהשקיעה בשנה האחרונה 2.4 מיליון דולר. ג’סטין חייט, סמנכ״ל אופרציות בעמותה, אירח את שחקן הNBA ופעיל זכויות האדם אנס קאנטר, יחד עם עומרי כספי ויעל ארד, לשיחה על ספורט, NBA ודו קיום.
 
״הביקור של אנס בישראל נעשה ללא קשר לפוליטיקה״, מדגיש ג׳סטין. ״הוא סבב סביב אנשים, מתוך אמונה וההבנה של הדברים שאנחנו יכולים לבנות יחד. הצוות שלי מורכב מאנשים שומרי מסורת - שומרים כשרות ומתפללים שלוש פעמים ביום. אנס והאורחים שלנו מטורקיה שומרים חלאל ומתפללים חמש פעמים ביום. לאורך כל הביקור לא הסתרנו את האמונות שלנו אחד מהשני. כמו כל דבר שאנס ובני ציון עושים - צעדנו בגאווה, כל אחד עם אמונתו״. 
אנס קאנטר הוסיף: "אני מאמין שאנחנו יכולים להשתמש בספורט כדי לקדם סובלנות, כבוד ודו-קיום. על ידי קירוב בין בני נוער על מגרש כדורסל, אני יודע שאנחנו יכולים להראות להם את החשיבות של כבוד לאנשים מכל הדתות ופיתוח מערכות יחסים עם החברה". חופש הוסיף, "שיחקתי ב-NBA במשך 11 שנים כמוסלמי שומר מצוות, כתף אל כתף עם אחיי היהודים והנוצרים. תמיד כיבדנו זה את זה ולמדתי מהם הרבה ועליהם ועל אמונתם. אני מצפה לשמש דוגמה חיובית לילדי המחנה בירושלים".
יעל ארד: "אנס מאוד אמיץ. הוא יודע שהמאבק שלו לזכויות אדם עולה לו בקריירה שלו והוא עדיין בוחר בדרך מסוימת. הוא מתקבל בהמון אהבה בישראל, ואמרתי לו שהוא צריך לשקול לשחק בקבוצה ישראלית וככה לשלב בין מקום שהוא נהנה להיות בו לבין מיצוי הכישרון שלו בכדורסל. בסופו של דבר הספורט הוא גשר, ובאמצעותו אנס מייצר דו קיום בחוץ, וזה המהות של הספורט".
עומרי כספי: ״אני ואנס שיחקנו אחד נגד השני המון שנים ומעניין לשבת איתו לארוחת ערב ולשמוע על ההתמודדויות שלו עם המצב. רואים את האהבה שלו לישראל ואת הדברים שעושה למען דו קיום, ולדעתי צריך ללמוד מזה ולנסות לגשר על פערי המזרח התיכון באמצעות ספורט, זה מבורך. היום מנסים לעשות את זה גם דרך ה-NBA שאני הנציג שלה בישראל״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה